Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 12:27
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 mar 2018, 21:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Widze, że dyskusja powoli rusza, oto chodziło, z każdej rozmowy cos wynika.

Zibi co to za farbe stosujesz na Twoje wincze że tak schodzi?
Amelinium to chyba byle czym się niemaluje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 mar 2018, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 411
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Po pierwsze - pierwsze słyszę, ze coś schodzi. Jednostkowy wypadek versus tysiace sztuk. Moze jakiś wypadek przy pracy, może obicie, może jakaś reakcja. Po drugie - nie ja stosuje bo ich nie produkuję. To bardzo jednostkowe wypadkiu są, może pokrowiec wilgoć trzymał a moze płyta jest w formie wanny i siedzi tam całyu czas woda i liście. Pamięiuatm taki duży pzretarg na pojazdu energetyki które wszystkie zostały reklamowane ze względu na utlenienie sie materiału. I wszystkie warny. Bo stały cały czas w wodzie i zaczęło się utleniac.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 mar 2018, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Spoko, z ta farbą to trochę żartowałem
A tak poważniej co do wilgoci. Pokrowiec zakładać czy lepiej nie? W LJ-tce wyciągarka jest cała "na wierzchu".

kolejny temat, w niektórych, gotowych płyytach montażowych w miejscu pod przekładnia i silnikiem widziałem otwory, takie jakby własnie nimi miała spływać woda i błoto. Sprawdza się to?
Osobiście będę robił płytę połączoną ze zderzakiem i może też takie "dziurki" zrobie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 mar 2018, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Powiem Tak, winda była zabudowana w zderzaku, nie było tam żadnego błota czy liści chociaż oczywiście wilgoć się zdarzyła. Z płyty stalowej malowanej proszkowo farba nie zeszła. Z wyciągarki niestety tak. Praktycznie że wszystkich powierchni, przekladni, podstaw, nakładki na obudowę silnika. Silnik jako tako. Nie wiem jak inne mówię jak u mnie bylo. Nie reklamowalem bo winda działa, pomalowalem i niedługo znowu zakładam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 mar 2018, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 411
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Ja pokrowiec mam na każdej założony ale tylko na samej górze żeby line osłaniał, z przodu mam odsłoniete niech się wietrzy.

Sebastian - dzieki za odpowiedź. A trzeba było dac znac to nasz serwis by pomalował lub wymienił.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 16:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Zibi a co myslisz o rolkach typu slim lub slizgu zeliwnym do stalowki? Tak jak wczesniej pisalem niezabardzo podobaja mi sie takie sterczace rolki z przodu.
Sterczace to ja lubie ale sutki u kobiet...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kup syntetyka, stalówka jest dobra autolawet.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 324
sebastian44 pisze:
Kup syntetyka, stalówka jest dobra autolawet.
Ja mam Evo 12500 od Zibiego w LJ73 i na ostatnim rajdzie 4 samochody wyciągnąłem bez problemu - średniej wielkości auta, ale bardzo mocno wklejone (są zajawki w terenwizji z wyciągania - lajtowy rajd piaseczyński).

Ekipa Kylona bardzo profesjonalnie mi ją zamontowała, co pewnie też ma wpływ na jakość użytkowania - tak na marginesie.

Jedyny problem, jaki mam z wyciągarką to jej wolne działanie i konieczność pilnowania, żeby lina się nie zablokowała.

"Wolno" to w sumie subiektywne odczucie, bo porównuję do tego co widziałem w zmotach - wyciągarki mechaniczne działałające błyskawicznie.

Jednak trudno porównywać coś co kosztuje 1,3tys zł z czymś za 6tys.

6 tys to moja ocena za najtańszy używany mechanik (star 66 to minimum 2 tys plus PTO do lj też koło 2 plus robocizna i wałki oraz drobne cześci).

Lina stalowa - jeśli syntetyki byłyby takie dobre to windy, wyciągi górskie, dźwigi miały by takie liny a mają jednak stalowe.
Polecam linę stalową więc, tak rzadko jest używana wyciągarka, że nie opłaca mi się inwestować w podobno takiego genialnego syntetyka.

Radzę też poczytać i popytać, bo z tego co wiem, tańsze syntetyki są jednak marnej jakości (z tego co widziałem sam na autach i z tego co na forach czytam).

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Jest i kolejna opinia.
Wielkie dzięki.
Co do opini na temat liny stalowej mam podobne zdanie do Twojego. Do moich potrzeb i częstotliwości używania spokojnie starczy stalówka.
Kupiłeś evo 12500 za 1300 zł? Fajna cena
Ty masz auto po lifcie z 1991 roku więc masz troche inny przód od mojego ale mam kilka pytań co do tego mega fachowego montażu.
Płyte masz przykrecono do ramu od dołu i z boku?
Możesz zrobić kilka fotek jak to wygląda u Ciebie na aucie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 mar 2018, 2:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 324
rafal187 pisze:
Płyte masz przykrecono do ramu od dołu i z boku?
Możesz zrobić kilka fotek jak to wygląda u Ciebie na aucie?


Płyta od dołu i z boku do ramy na bardzo solidnych śrubach, nie wiem dokładnie jak było to zrobione, ale jest mega solidnie, są w ramie otwory montażowe i do nich się dopasowali, więc rama zdrowa.

Wyciągarka to sprzęt, który może (źle zamocowany zwłaszcza) spowodować wiele szkód, dlatego wolałem zostawić montaż najlepszym fachowcom jakich znam, poza tym dopasowanie płyty tak żeby wyciągarka mieściła się za zderzakiem a rolki na zderzaku to było jednak skomplikowane zlecenie.

Chciałem żeby wyciągarka była za oryginalnym zderzakiem, ale żeby nic nie wycinać poza niewielkim otworem w zderzaku na linę i żeby na zderzaku były rolki - udało się, rolki przez zderzak są mocowane do płyty, ale wygląda jak by były na zderzaku.

Niestety w czasie ostatniej przeprawy okazało się, że czasem rolki mocno zgarniają ziemię - tego nie przewidziałem, więc myślę nad założeniem slizgu żeliwnego (podobno nadają się do liny stalowej), ale zobaczę jeszcze jak to będzie.

Na stronie wypraw jest fota z realizacji mojego auta i chyba widać wyciągarkę.

Płyty dedykowanej nie znalazłem, kupiłem u Zibiego uniwersalną (na szczęście, patrząc na różnicę ceny między uniwersalną a "dedykowaną").

Fotki rzadko kiedy udaje mi się wkleić, więc jeśli ich nie widać, to podeślij mi na pw swój email to ci wyślę. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2018, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 146
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Masz może fotki jak podpięte jest zasilanie do wyciągarki ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2018, 20:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 411
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
oradek pisze:
Ja mam Evo 12500 od Zibiego w LJ73 i na ostatnim rajdzie Oradek


Na zdjęciu to na pewno nie jest Escape Evo 12500. Stawiam na to, ze jest to Escape 12,0X


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2018, 8:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Witojcie.
Trochę mnie nie było ale już jestem.
Dzięki za fotki Oradek
Zibi też mi się wydawało, że to nie jest escape evo
Jaka jest dokładnie różnica między tym modelem 12000 X a 12500 evo. W opisie jest, że oba maja nowy hamulec cierny.
Z tego co doczytałem to chyba maja różne przekładnie no i 12500 evo ma więcej miejsca na line?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2018, 9:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 411
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
więcej miejsca, mocniejszy silnik, podwójne uszczelnienia pozwalajace na normę IP68, zębatki przekładni stosowane w m.in w warnie xp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2018, 9:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
No i wszystko jasne, wiele się wyjaśniło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group