Franc poprostu nie zamierza zatrzymywać, to połowa jego sukcesuBOCIAN pisze:nie masz żadnych szans na trasie zatrzymać 3 tonowego Patrola
Ural i Jamał - luty 2016
Moderator: luk4s7
Re: Ural i Jamał - luty 2016
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
to elementarne Z tymi Żiguli to też już troszkę nieaktualne - postęp, Panie wszędzie dociera choć czasami Facebook lub tvn zapomni o tym poinformować
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Pomału do przodu Montano pomoże nam w zakupie kurtek z Primaloftu One, Patryk Stal zrobił fajne podgrzewacze paliwa, Extrem4x4 ze Świdnika dało rabat na zakup beadlocków, Towarzystwo Kultury Polsko-Rosyjskiej zapewnia dofinasowanie wiz, PrografSG robi naklejki, Prof-Oil Kajetana z Poznania zasponsorowało nam arktyczne oleje przekładniowe i silnikowe- oj dzieje się
Obydwa Patrole na solidnym przeglądzie i montowaniu patentów od zimna. Zdecydowaliśmy się na MT-ki 33 na 12,5 + beadlocki- wiem Rokfor - nigdzie nie dojedziemy ale próbować trzeba Planowany wyjazd z Polski 31 stycznia 2016 Jedziemy w składzie : Wawrzek/Wacek i Franc/Kaśka - może być ciut zimno
Obydwa Patrole na solidnym przeglądzie i montowaniu patentów od zimna. Zdecydowaliśmy się na MT-ki 33 na 12,5 + beadlocki- wiem Rokfor - nigdzie nie dojedziemy ale próbować trzeba Planowany wyjazd z Polski 31 stycznia 2016 Jedziemy w składzie : Wawrzek/Wacek i Franc/Kaśka - może być ciut zimno
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Nie wiem czy nie dojedziecie - trzymam kciuki i kibicuje pozytywnie - niemniej moje zdanie na temat emteków na śnieg wyraziłem wyżej różnica w trakcji do a/t żadna - zakopują szybciej auto
Natomiast trawers - emtek to porażka zupełna.
Emteki to po prostu i zwyczajnie opona projektowana na inne warunki - tak twardość podłoża - jak i temperatury zewnętrzne.
W twoim przypadku jednak dochodzi jeszcze inny aspekt - Workuta i Jamal to jedynie końcówka wycieczki - a dwóch kompletów kapci to raczej nie pomieścisz ...
Natomiast trawers - emtek to porażka zupełna.
Emteki to po prostu i zwyczajnie opona projektowana na inne warunki - tak twardość podłoża - jak i temperatury zewnętrzne.
W twoim przypadku jednak dochodzi jeszcze inny aspekt - Workuta i Jamal to jedynie końcówka wycieczki - a dwóch kompletów kapci to raczej nie pomieścisz ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Do Workuty to się jedzie na wycieczkę można i na zimówkach i na At i na Mt - to bez znaczenia, zwykła droga po zimniku. Zabawa będzie na północy Uralu, na Morzu Karskiego i na Jamale - tam zobaczę co opona potrafi zdziałać Teraz czas na montaż beadlocków.
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Część Franc. Ładnie plany, ale ja nie wiem jak to możliwe takie rajdy na MT oponach...myślę że to biedzie dużo ciężko. Lepiej byłoby zimowe opony i minimum 35"..francek pisze:... Zdecydowaliśmy się na MT-ki 33 na 12,5 + beadlocki- wiem Rokfor - nigdzie nie dojedziemy ale próbować trzeba ....
Jest taki moment ze potrzebna robić zamówienia dozwolu na jazdę po zimnikam i dozwol od straży granicznych na jazdę w okresie graniczy...
Pozdrawiam, Władimir miasto Kijów
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Część Franc. Ładnie plany, ale ja nie wiem jak to możliwe takie rajdy na MT oponach...myślę że to biedzie dużo ciężko. Lepiej byłoby zimowe opony i minimum 35"..francek pisze:... Zdecydowaliśmy się na MT-ki 33 na 12,5 + beadlocki- wiem Rokfor - nigdzie nie dojedziemy ale próbować trzeba ....
Jest taki moment ze potrzebna robić zamówienia dozwolu na jazdę po zimnikam i dozwol od straży granicznych na jazdę w okresie graniczy...
Pozdrawiam, Władimir miasto Kijów
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Część Franc. Ładnie plany, ale ja nie wiem jak to możliwe takie rajdy na MT oponach...myślę że to biedzie dużo ciężko. Lepiej byłoby zimowe opony i minimum 35"..
Jest taki moment ze potrzebna robić zamówienia dozwolu na jazdę po zimnikam i dozwol od straży granicznych na jazdę w okresie graniczy...
Pozdrawiam, Władimir miasto Kijów
Jest taki moment ze potrzebna robić zamówienia dozwolu na jazdę po zimnikam i dozwol od straży granicznych na jazdę w okresie graniczy...
Pozdrawiam, Władimir miasto Kijów
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Zezwolenia i opiekę konsulatu rosyjskiego mamy o opony się nie boję bo na wszystkich filmach, które oglądałem z wypraw do Arktyki jadą na MT, więc coś w tym musi być.
Dla potomności podam tutaj listę rzeczy, które zrobiłem w aucie - po powrocie pewno będzie weryfikacja
1. mechanika
przegląd łożysk, krzyżaków, świec żarowych, przegubów, kompresji silnika, rozrusznika i alternatora, testy akumulatorów i wyciągarek + wymiana filtrów, pasków i olejów na arktyczne wszędzie gdzie się dało
dodatki: wymiana przewodów paliwowych na grubsze + przewód grzewczy, grzałka paliwa w baku + podgrzewanie filtra paliwa - wszystko sterowane z kabiny + suche webasto ogrzewające tylko wnętrze - rezygnuję z wynalazku pt. podgrzewacz paliwa na zasadzie wymiennika ciepła bo nie ma on kompletnie sensu.
Opony 33/12,5/15 MT + beadlocki wewnętrzne staun, listwa ledowa 180 W przód, 60 W tył i po 20 W na boki
2. wnętrze
bardzo lekka i składana zabudowa tyłu ( całość z materacem i 4 pojemnikami waży 15 kg), kuchenka dwu palnikowa + 3 litrowe butle, zbiornik 10l n wodę pitną, przetwornica 220V, termometr wewnętrzny, zewnętrzny i dodatkowy wskaźnik ładowania, cb, rozgałęziacz 12V, maty izolujące na wszystkie szyby ( pianka srebrna izolująca na płótnie - mocowana do szyb na rzepy )
3. sprzęt
śpiwory Yeti (puch gęsi do -40 stopni), kurtki Primaloft One Montano, rękawice i skarpety puchowe Yeti, bielizna Merinos, wnętrza polartecowe speleo Montano, zimowe śniegowce włoskiej armii, gogle, okulary p/słoneczne, 2 łopaty lawinowe, świder do lodu, czekan, raki, dodatkowe kurtki puchowe i goretexy, trapy, kompresor, kinetyk, przedłużka 30m, krótki pas, taśmy transportowe 2 szt., 3 dodatkowe kanistry 20L, piła spalinowa, odmrażacze do szyb, zamków i uszczelek, dodatek do paliwa, GPS Garmin 2 sztuki, znicze nagrobne, lokalizator SPOT, żywność liofilizowana + troszkę konserw i przetworów domowych ( i mięsko od Piekarza), karta kredytowa, apteczka i sporo alkoholu
4. części na zapas
paski, filtry, czop piasty, półoś z przegubem, drążek przedni, łożysko koła, klocki hamulcowe, olej przekładniowy i silnikowy, krzyżak, alternator, dętka.
Za tydzień na wagę ale nie powinno być więcej jak 2800
Dla potomności podam tutaj listę rzeczy, które zrobiłem w aucie - po powrocie pewno będzie weryfikacja
1. mechanika
przegląd łożysk, krzyżaków, świec żarowych, przegubów, kompresji silnika, rozrusznika i alternatora, testy akumulatorów i wyciągarek + wymiana filtrów, pasków i olejów na arktyczne wszędzie gdzie się dało
dodatki: wymiana przewodów paliwowych na grubsze + przewód grzewczy, grzałka paliwa w baku + podgrzewanie filtra paliwa - wszystko sterowane z kabiny + suche webasto ogrzewające tylko wnętrze - rezygnuję z wynalazku pt. podgrzewacz paliwa na zasadzie wymiennika ciepła bo nie ma on kompletnie sensu.
Opony 33/12,5/15 MT + beadlocki wewnętrzne staun, listwa ledowa 180 W przód, 60 W tył i po 20 W na boki
2. wnętrze
bardzo lekka i składana zabudowa tyłu ( całość z materacem i 4 pojemnikami waży 15 kg), kuchenka dwu palnikowa + 3 litrowe butle, zbiornik 10l n wodę pitną, przetwornica 220V, termometr wewnętrzny, zewnętrzny i dodatkowy wskaźnik ładowania, cb, rozgałęziacz 12V, maty izolujące na wszystkie szyby ( pianka srebrna izolująca na płótnie - mocowana do szyb na rzepy )
3. sprzęt
śpiwory Yeti (puch gęsi do -40 stopni), kurtki Primaloft One Montano, rękawice i skarpety puchowe Yeti, bielizna Merinos, wnętrza polartecowe speleo Montano, zimowe śniegowce włoskiej armii, gogle, okulary p/słoneczne, 2 łopaty lawinowe, świder do lodu, czekan, raki, dodatkowe kurtki puchowe i goretexy, trapy, kompresor, kinetyk, przedłużka 30m, krótki pas, taśmy transportowe 2 szt., 3 dodatkowe kanistry 20L, piła spalinowa, odmrażacze do szyb, zamków i uszczelek, dodatek do paliwa, GPS Garmin 2 sztuki, znicze nagrobne, lokalizator SPOT, żywność liofilizowana + troszkę konserw i przetworów domowych ( i mięsko od Piekarza), karta kredytowa, apteczka i sporo alkoholu
4. części na zapas
paski, filtry, czop piasty, półoś z przegubem, drążek przedni, łożysko koła, klocki hamulcowe, olej przekładniowy i silnikowy, krzyżak, alternator, dętka.
Za tydzień na wagę ale nie powinno być więcej jak 2800
Re: Ural i Jamał - luty 2016
weż też ten zestaw do łatania opon.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Ja bym jeszcze pomyślał o flarach. No i ładowarki do akumulatorów dla latarek.
Re: Ural i Jamał - luty 2016
A zwykła skrobaczka i paliwka turystyczne/podpałka też się przydadzą. Nie wiem czy łowisz...ale w tamtych rejonach murmyszka i żyłka gwarantuje świeże i pyszne mięso.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Nie łowię - będę się posiłkował handlem wymiennym, flary raczej odpadają - Wawrzek ma koguta- choć też nie wiem po co? ładowarki to rzecz oczywista aczkolwiek ja nie potrzebuję nic ładować. Kamera, czołówka i aparat mają swoje baterie ładowane bezpośrednio z 220V. Podstawowe narzędzia tylko biorę, zestaw do łatania może, może ..... choć co by miało tam oponę przebić ? ( na dojeździe się przyda) i troszkę pierdół elektrycznych. Starczy i tak o połowę za dużo
Z części jeszcze sprzęgiełko piasty zabiorę jedno i maczetę z narzędzi przydatnych.
I intensywnie myślę o hi lifcie ??? Nie wiem czy zwykły podnośnik hydrauliczny nie wystarczy ......
Z części jeszcze sprzęgiełko piasty zabiorę jedno i maczetę z narzędzi przydatnych.
I intensywnie myślę o hi lifcie ??? Nie wiem czy zwykły podnośnik hydrauliczny nie wystarczy ......
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 20:25 przez francek, łącznie zmieniany 1 raz.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Ural i Jamał - luty 2016
Aha i fajnie jest bo na dachu mam tylko jedną skrzynkę z częściami i trapy oraz jeden kanister na kole zapasowym. Reszta wszystko w środeczku zmieszczone a po złożeniu łóżka spokojnie mogę podwieźć 2 osoby