błąd p0171 i p0174

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

błąd p0171 i p0174

Post autor: plum76 »

hej

ostatnio ten problem mi trochę doskwiera wiec po przeszukaniu zasobów internetu znalazłem kilka możliwych rozwiązań problemu.
Po pierwsze ten błąd wskazuje na problem z mieszanką paliwa, czyli problemy mogą pochodzić z 2 układów: paliwowy lub doprowadzając powietrze.
z układem zasilania powietrza poradzić sobie można prosto i prawie bez kosztowo i od tego bym sugerował zacząć : http://www.wonderhowto.com/how-to-clean ... er-270225/ film pokazuje jak wymontować i przeczyścić czujnik przepływomierza (MAF sensor).

jeżeli nie pomoże to trzeba szukać w układzie paliwowym, osoby które miały grzebane w zbiorniku i\l tankowały nie wiadomo gdzie (np podczas burzy piaskowej) to pomocą może okazać sie ten przypadek: http://www.fjcruiserforums.com/forums/4 ... ost1056098. Mir207 był prekursorem rozwiązywania problemu z mieszanką paliwową.

Ja zakupiłem stosowny preparat i rozpoczynam od czyszczenia przepływomierza.

Paweł

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: plum76 »

hej
pierwszy etap zakończony czyli czyszczenie przepływomierza. efekt ..... nic sie nie zmieniło czyli błędy są i pulsowanie silnika przy przyspieszaniu tez jest jak było.

kolejny etap to wizyta w ASO aby sprawdzić czy pompa podaje paliwo pod właściwym ciśnieniem.

paweł

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: Kwieczor »

Ja się właśnie bujam z podobnym problemem w yarisie verso, motor nietypowy (1.5 z yarisa TS)
znienacka gdzieś ze 20 koni zgubiło, kiedyś bujało się od 2krpm, teraz trzeba go na 3,5 wkręcić, żeby szedł
pierwsza diagnoza - przepływomierz. Mycie pomogło nieznacznie, wymieniono na nowy zamiennik - także słabo widoczna poprawa. Spróbuję pożyczyć oryginał Denso i zobaczymy. Jak się nic nie zmieni - pewnie pompa, choć bez obciążenia silnik się wkręca błyskawicznie jak w szlifierce, ale już na asfalcie się robi muł...

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: consigliero »

W moim też pojawił się zestaw kontrolek vsc off + check engine, ale zero niepokojących objawów. Sprawdziłem korek od paliwa, poruszałem kabelkami przy silniku bez rezulatu. W serwisie wykasowano błąd , coś tam związane ze spalinami i kazano jeździć . Być może sam byłem sprawcą tego probemu bo napaliwszy się na piłkę z Orlenu tankowałem przez jeden dzień po 20 litrów vervy 98 aby uzyskać więcej naklejek 8) . Może ta benzyna mu nie spasowała i się zachłysnął spalinami 8) . Chinook dla ktorego była owa piłka rozdziewiczył ją w czasie jednej zabawy

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: plum76 »

hej

wczoraj auto zostało podłączone do komputera i wyszło że paliwa mało podawane jest. dodatkowo pojawiły się nowe objawy:
- przy gwałtownym wciśnięciu pedału auto wogóle nie reaguje
- strzały w silniku (nie te od łuku)
- brak mocy, i jej gwałtowna utrata chwilowa co przy wyprzedzaniu jest ogromnym problemem
- max to 3000obrotów na silniku
- 2 razy mi zgasł podczas jazdy
- błędy : P0301 Cylinder 1 Misfire Detected P0302 Cylinder 2 Misfire Detected P0303 Cylinder 3 Misfire Detected,, co spowodowało że na modlińskiej od kylona jechałem 3km/h. Juz chciałem dzwonić po lawetę ale wyłączenie silnika i kasowanie błędów poprawiło sytuacje (powyższe objawy zostały - stad pisze poprawiło).

Zalecenia: obligatoryjny zakaz wyprzedzania wiec dzisiejsza jazdz na południe polski zapwiada sie ciekawie ale mam nadzieję że tam naprawimy wszystko. Na moj nos wymiana pompy paliwa pomoże, pierdółka a robi problemy.

Paweł

ps:
polecam:
- wyprawa4x4 - dzieki za wskazówki i pomoc Kylon
- Toyota Żeran - szybka diagnza poza kolejka


nie polecam:
Toyota Bielany - usłyszałem w słuchawce " my serwisujemy tylko europejskie wersje...."

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: Kwieczor »

plum76 pisze: Toyota Bielany - usłyszałem w słuchawce " my serwisujemy tylko europejskie wersje...."
...
jak się rozpytywałem o Tundrę i ewentualne serwisowanie w ASO - większość nie weźmie na podnośnik, bo ciężka i nieznany rozkład mas (a co poniektórym ASO udało się zrzucić Hila z podnośnika) - polecili mi jedno ASO w Warszawie, gdzie Dyny serwisują - z kanałem...

Ciekaw jestem, jak to robią dealerzy w Niemczech, czy Francji, którzy sprowadzają na indywidualne zamówienia nowe Toyki USA i je u siebie bez kłopotów serwisują nawet jakąś gwarancję dając.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: kylon »

wystarczy mieć czterokolumnowy podnośnik :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: plum76 »

Hej,
no i po robocie.
Najpierw badanie objawów czyli sprawdzenie cisnienia w układzie paliwowym. Niestety nie jest to czynność serisowa wiec Janusz musiał zrobić prowizoryczny miernik wpinająć sie w układ paliwowmy manometrem.
Testy na postoju nic nie dały Bo problemy pojawiały się gdy silnik pracował pod obciążeniem, a nie na luźno, więc pobudzona kreatywność i oto co powstało:

Obrazek

Szybko wyszło szydło z worka kiedy na podjazdach ciśnienie paliwa spadało niemal do zera.

Plan to wymiana pompy, na szczęście kupiłem używkę od 120.

Demontaż zajął chwile, w zbiorniku zostało ok 30 litrów paliwa i łatwo nie było. Przy użyciu oryginalnego układu po zdjęciu zbiornika i podłączaniu do prostownika paliwo leciało jak należy ale trwało to długo. Zamieniliśmy układy na ten od 120 i na oko paliwo lało się 3 razy szybciej.
Demontaż układu z wnętrza zbiornika ukazał taki oto efekt:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Smok w FJ to siatka wypełniona jakąś włóknina która przy zanieczyszczeniu może ograniczać przepływ paliwa. Pompa paliwa jest wielkości baterii R20, ta ze 120 jest dwa razy większa. Oba te czynniki mogły wpłynąć na niskie ciśnienie paliwa.
Niestety nie było czasu i możliwości aby sprawdzić która z w/w przyczyn powodowała błędy wiec wymieniliśmy cały układ. Problemem jest filtr paliwa, w FJ jest on zintegrowany z pompą i nie podlega wymianie, za to układ ze 120 filtr ma przy silniku.
Wiec niezbędne okazało sie zamówienie filtra i montaż go przy silniku.

Na razie przejechałem 80km i wszystko gra i buczy. Jutro jedziemy do ASO aby sprawdzić mieszankę paliwową na komputerze i odebrać filtr paliwa.

I tak oto powstała hybryda FJ i Prado.

Paweł
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 19:49 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem linki do zdjęć.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: błąd p0171 i p0174

Post autor: Rokfor32 »

No - mix jest większy ... :mrgreen: tylny zbiornik jest z J9, a inżektor odsysający z niego paliwo z corolli 4x4 :mrgreen: Ale i tak koszernie - puki co wszystko z toyot i z 4x4 ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ