Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 sie 2018, 17:57
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16 maja 2012, 12:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
hej

ostatnio ten problem mi trochę doskwiera wiec po przeszukaniu zasobów internetu znalazłem kilka możliwych rozwiązań problemu.
Po pierwsze ten błąd wskazuje na problem z mieszanką paliwa, czyli problemy mogą pochodzić z 2 układów: paliwowy lub doprowadzając powietrze.
z układem zasilania powietrza poradzić sobie można prosto i prawie bez kosztowo i od tego bym sugerował zacząć : http://www.wonderhowto.com/how-to-clean-mass-air-flow-sensor-toyota-fj-cruiser-270225/ film pokazuje jak wymontować i przeczyścić czujnik przepływomierza (MAF sensor).

jeżeli nie pomoże to trzeba szukać w układzie paliwowym, osoby które miały grzebane w zbiorniku i\l tankowały nie wiadomo gdzie (np podczas burzy piaskowej) to pomocą może okazać sie ten przypadek: http://www.fjcruiserforums.com/forums/4x4-off-road-tech/65455-dust-fine-sand-fuel-pump-p0171-0174-errors.html#post1056098. Mir207 był prekursorem rozwiązywania problemu z mieszanką paliwową.

Ja zakupiłem stosowny preparat i rozpoczynam od czyszczenia przepływomierza.

Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2012, 20:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
hej
pierwszy etap zakończony czyli czyszczenie przepływomierza. efekt ..... nic sie nie zmieniło czyli błędy są i pulsowanie silnika przy przyspieszaniu tez jest jak było.

kolejny etap to wizyta w ASO aby sprawdzić czy pompa podaje paliwo pod właściwym ciśnieniem.

paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2012, 23:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Ja się właśnie bujam z podobnym problemem w yarisie verso, motor nietypowy (1.5 z yarisa TS)
znienacka gdzieś ze 20 koni zgubiło, kiedyś bujało się od 2krpm, teraz trzeba go na 3,5 wkręcić, żeby szedł
pierwsza diagnoza - przepływomierz. Mycie pomogło nieznacznie, wymieniono na nowy zamiennik - także słabo widoczna poprawa. Spróbuję pożyczyć oryginał Denso i zobaczymy. Jak się nic nie zmieni - pewnie pompa, choć bez obciążenia silnik się wkręca błyskawicznie jak w szlifierce, ale już na asfalcie się robi muł...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2012, 7:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1857
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
W moim też pojawił się zestaw kontrolek vsc off + check engine, ale zero niepokojących objawów. Sprawdziłem korek od paliwa, poruszałem kabelkami przy silniku bez rezulatu. W serwisie wykasowano błąd , coś tam związane ze spalinami i kazano jeździć . Być może sam byłem sprawcą tego probemu bo napaliwszy się na piłkę z Orlenu tankowałem przez jeden dzień po 20 litrów vervy 98 aby uzyskać więcej naklejek 8) . Może ta benzyna mu nie spasowała i się zachłysnął spalinami 8) . Chinook dla ktorego była owa piłka rozdziewiczył ją w czasie jednej zabawy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2012, 9:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
hej

wczoraj auto zostało podłączone do komputera i wyszło że paliwa mało podawane jest. dodatkowo pojawiły się nowe objawy:
- przy gwałtownym wciśnięciu pedału auto wogóle nie reaguje
- strzały w silniku (nie te od łuku)
- brak mocy, i jej gwałtowna utrata chwilowa co przy wyprzedzaniu jest ogromnym problemem
- max to 3000obrotów na silniku
- 2 razy mi zgasł podczas jazdy
- błędy : P0301 Cylinder 1 Misfire Detected P0302 Cylinder 2 Misfire Detected P0303 Cylinder 3 Misfire Detected,, co spowodowało że na modlińskiej od kylona jechałem 3km/h. Juz chciałem dzwonić po lawetę ale wyłączenie silnika i kasowanie błędów poprawiło sytuacje (powyższe objawy zostały - stad pisze poprawiło).

Zalecenia: obligatoryjny zakaz wyprzedzania wiec dzisiejsza jazdz na południe polski zapwiada sie ciekawie ale mam nadzieję że tam naprawimy wszystko. Na moj nos wymiana pompy paliwa pomoże, pierdółka a robi problemy.

Paweł

ps:
polecam:
- wyprawa4x4 - dzieki za wskazówki i pomoc Kylon
- Toyota Żeran - szybka diagnza poza kolejka


nie polecam:
Toyota Bielany - usłyszałem w słuchawce " my serwisujemy tylko europejskie wersje...."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2012, 11:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
plum76 pisze:
Toyota Bielany - usłyszałem w słuchawce " my serwisujemy tylko europejskie wersje...."

...
jak się rozpytywałem o Tundrę i ewentualne serwisowanie w ASO - większość nie weźmie na podnośnik, bo ciężka i nieznany rozkład mas (a co poniektórym ASO udało się zrzucić Hila z podnośnika) - polecili mi jedno ASO w Warszawie, gdzie Dyny serwisują - z kanałem...

Ciekaw jestem, jak to robią dealerzy w Niemczech, czy Francji, którzy sprowadzają na indywidualne zamówienia nowe Toyki USA i je u siebie bez kłopotów serwisują nawet jakąś gwarancję dając.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2012, 13:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
wystarczy mieć czterokolumnowy podnośnik :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2012, 18:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
Hej,
no i po robocie.
Najpierw badanie objawów czyli sprawdzenie cisnienia w układzie paliwowym. Niestety nie jest to czynność serisowa wiec Janusz musiał zrobić prowizoryczny miernik wpinająć sie w układ paliwowmy manometrem.
Testy na postoju nic nie dały Bo problemy pojawiały się gdy silnik pracował pod obciążeniem, a nie na luźno, więc pobudzona kreatywność i oto co powstało:

Obrazek

Szybko wyszło szydło z worka kiedy na podjazdach ciśnienie paliwa spadało niemal do zera.

Plan to wymiana pompy, na szczęście kupiłem używkę od 120.

Demontaż zajął chwile, w zbiorniku zostało ok 30 litrów paliwa i łatwo nie było. Przy użyciu oryginalnego układu po zdjęciu zbiornika i podłączaniu do prostownika paliwo leciało jak należy ale trwało to długo. Zamieniliśmy układy na ten od 120 i na oko paliwo lało się 3 razy szybciej.
Demontaż układu z wnętrza zbiornika ukazał taki oto efekt:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Smok w FJ to siatka wypełniona jakąś włóknina która przy zanieczyszczeniu może ograniczać przepływ paliwa. Pompa paliwa jest wielkości baterii R20, ta ze 120 jest dwa razy większa. Oba te czynniki mogły wpłynąć na niskie ciśnienie paliwa.
Niestety nie było czasu i możliwości aby sprawdzić która z w/w przyczyn powodowała błędy wiec wymieniliśmy cały układ. Problemem jest filtr paliwa, w FJ jest on zintegrowany z pompą i nie podlega wymianie, za to układ ze 120 filtr ma przy silniku.
Wiec niezbędne okazało sie zamówienie filtra i montaż go przy silniku.

Na razie przejechałem 80km i wszystko gra i buczy. Jutro jedziemy do ASO aby sprawdzić mieszankę paliwową na komputerze i odebrać filtr paliwa.

I tak oto powstała hybryda FJ i Prado.

Paweł


Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 19:49 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz
Poprawiłem linki do zdjęć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2012, 22:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No - mix jest większy ... :mrgreen: tylny zbiornik jest z J9, a inżektor odsysający z niego paliwo z corolli 4x4 :mrgreen: Ale i tak koszernie - puki co wszystko z toyot i z 4x4 ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group