ABS switch off

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
taran
Posty: 69
Rejestracja: 18 sie 2010, 13:10
Auto: TOYOTA FJ CRUISER MT
Kontakt:

ABS switch off

Post autor: taran »

cześć,
dla mnie ABS zimą to trochę porażka. ostatnio, gdy musiałem ostro hamować na drodze 5 kategorii odśnieżania (z góry i ostry zakręt)- podniosło mi się ciśnienie i gdyby nie otwarta brama gospodarstwa rolnego- leżałbym w rowie...

naszła mnie chęć wyłączenia ABS. a raczej zainstalowanie ON/OFF, tak abym mógł sam decydować kiedy chcę mieć włączony ABS. nie znam się na mechanicznej stronie problemu. pogrzebałem trochę w amerykańskim forum. zdania są różne a i też siedzi tam trochę oszołomów ;).

chciałbym poddać ten temat Waszej dyskusji. za i przeciw. co o tym sądzicie?

miłego dnia

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: ABS switch off

Post autor: jjb »

Uważasz, że bez ABS-u zahamowałbyś w tych samych warunkach na krótszym odcinku. Jak?

pzdr

jjb

Awatar użytkownika
taran
Posty: 69
Rejestracja: 18 sie 2010, 13:10
Auto: TOYOTA FJ CRUISER MT
Kontakt:

Re: ABS switch off

Post autor: taran »

tak nie uważam :) ale miałbym zdecydowanie krótszą drogę hamowania. tutaj dochodzi opóźnienie wynikające z procesu działania ABS. tak to widzę. depczę hamulec ile wlezie a samochód i tak robi swoje z ABS. na czarnym to co innego.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: ABS switch off

Post autor: Kwieczor »

w manualu do HIla (i do paru innych aut, i życie to potwierdza) jest napisane, że system ABS może nie skracać drogi hamowania na nierównych lub śliskich powierzchniach, więc teoretycznie masz rację, że może być lepiej...

ale w praktyce - po wyłączeniu ABS masz blokadę kół, poślizg i utratę sterowności, a z działającym ABS jest szansa na złapanie jeszcze jakiej-takiej kontroli nad autem i śladowe manewry.