Chrup :(

Moderator: luk4s7

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Chrup :(

Post autor: Vacky »

Zwirownia.
Kolbiel.
Podjazd piachem i glaz.
Reduktor. Obie blokady. I siup.
Przód przeszedł przez kamień a tył najechal i chrup. :(
Klasyczna sytuacja.

Dziwi mnie ze slynne blokady Toyoty itd.
Nie bylo jakoś bardzo mocno. Dość wolno. Hm.

Spialem wał żeby sprawdzić czy da się zholowac. Bez walu chrupie co obrót. :(

Szczęśliwie znajoma lawetka była za 1h i zwiozla mnie do Kylona.
Kylon jak wiecie w Brodnicy, ublagany żeby się za to wziasc. :)

Czy diagnoza jest jednoznaczna? Czy oprocz blokady mogło pojsc coś jeszcze?
Bede zakładał ARBa od razu bo koszt podobny a kompresor już jest.
Pech ostanio ale już wystarczy. :mrgreen:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: lucjan »

Współczuję.
Ja też ostatnio miałem spotkanie w lesie z grubaśną krą i dobrze, że AC mam.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

lucjan pisze:Współczuję.
Ja też ostatnio miałem spotkanie w lesie z grubaśną krą i dobrze, że AC mam.

Tez problem z dyfrem?
Robiles na AC? :shock: :shock: :shock:
Czytam wlasnie na forach US ze sama instalacja ARBa nie jest bardzo skomplikowana.
Inna sprawa to naprawa i regulacja. :roll:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: lucjan »

Vacky pisze: Tez problem z dyfrem?
Robiles na AC? :shock: :shock: :shock:
Dyfer ?? Skąd ??
Kawał kry ze sporej kałuży wpadł mi przez zderzak do silnika wraz z tablicą rejestracyjną. Do wymiany zakwalifikowano: zderzak przód, reflektor, chłodnica klimy, osłony silnika, rury intercooler'a i takie tam inne tematy.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

Zderzak rozumiem był oryginalny? Tez miałem przygodę z lodem i gdyby nie arb....
Lód to straszny niszczyciel.
A jeśli pozwolisz dopytam. Czy to się stało na drodze dojazdowej czy w terenie?
Jestem ciekaw jak ubezp to traktują?
Jeśli np na torze uszkodzisz motocykl to AC nie obowiązuje.
Jak to jest w terenie?

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: MaxLux »

Jesli chrupie przy kazdym obrocie kola to jest wylamany zab na talezu, blokada powinna byc OK
Odnosnie napraw z AC to zapytajcie naszego Wolfa

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: lucjan »

Vacky pisze:Zderzak rozumiem był oryginalny?
Tak, tak, oryginalny. Tam gdzie jest mocowane wzmocnienie tablicy rejestracyjnej jest ażurowa słabsza kratka.
Vacky pisze: A jeśli pozwolisz dopytam. Czy to się stało na drodze dojazdowej czy w terenie?
Jestem ciekaw jak ubezp to traktują?
Warunek jest jeden: droga musi być publiczna, czyli także niektóre leśne i tak podałem.
Dopiero teraz doczytałem, że Twoja "przygoda" była na kołbielowych dołkach. W tym przypadku szczerość co do okoliczności byłaby równoznaczna z odmową przejęcia odpowiedzialności za szkodę przez ubezpieczyciela. Kołbiel fajne ma dołki, trochę tam ostatnio byłem, ale patrząc na wodę, to asekurant ze mnie był.

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: lucjan »

Najważniejsze: moim zdaniem z AC pokryjesz każdą szkodę, która jest następstwem nagłego zdarzenia oraz m.in. nie przyczyniłeś się znacznie do jej zaistnienia.
Ja mógłbym mieć roszczenie do zarządcy drogi, w której był dół i naprawiać z ich ubezpieczenia, ale bez przesady. Mój wybór, że jechałem w "trudnych" warunkach.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

MaxLux pisze:Jesli chrupie przy kazdym obrocie kola to jest wylamany zab na talezu, blokada powinna byc OK
Odnosnie napraw z AC to zapytajcie naszego Wolfa

ooo jakies pocieszenie? czyzby?

czy mozesz przyblizyc mi temat? dopiero wchodze w zasady dzialania poszczegolnych podzespolow :oops:

moze jakis rysunek albo link?
mam pdf-y calego FJa to sobie porownam...

dzieki za zainteresowanie :)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: MaxLux »

Talerz kreci sie dokladnie z taka sama predkosci jak kolo - wiec jak okres zgrzytow zgadza sie z obrotami kola to na 100% jest to talerz

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

czy mowimy o tym samym?
dyfer fj.JPG
1_32e14262b662.jpg
1_32e14262b662.jpg (12,58 KiB) Przejrzano 7686 razy

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

pytam, poniewaz po odkreceniu walu napedowego dalej nie dalo sie jechac - problem z chrupaniem wystepowal nadal
czy uszkodzony talerz powoduje dalsze straty? czy odlamki niszcza wiecej, czy tylko talerz i walek atakujacy?

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Bekon »

Szczerze Ci wspolczuje, ale proponuje wejsc na amerykanskie forum FJC i poczytac na ten temat. Okazuje sie ze to co sie stalo to czesta przypadlosc w naszych autach a w szczegolnosci w wersji auto. Podejrzewam ze dlatego wychodzi im ze czesciej sie to zdarza w auto albowiem manual to zadkosc , wiec statystayka robi swoje. Zakladaj ARB i bedziesz miec spokoj, wszyscy ktorym polecial oryginalny dyfer przechodza na arb..Daj pozniej znac cos wiecej o koszatach zwiazanych z wymiana.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: Vacky »

Bekon pisze:Szczerze Ci wspolczuje, ale proponuje wejsc na amerykanskie forum FJC i poczytac na ten temat. Okazuje sie ze to co sie stalo to czesta przypadlosc w naszych autach a w szczegolnosci w wersji auto. Podejrzewam ze dlatego wychodzi im ze czesciej sie to zdarza w auto albowiem manual to zadkosc , wiec statystayka robi swoje. Zakladaj ARB i bedziesz miec spokoj, wszyscy ktorym polecial oryginalny dyfer przechodza na arb..Daj pozniej znac cos wiecej o koszatach zwiazanych z wymiana.
Dzieki za slowa wsparcia.
W poniedzialek sie okaze co sie stalo.

Blokada to koszt rzedu 3K, instalacja - nie wiem
przod kosztowal 1,5K ale tam jest o wiele trudniej, + jeszcze dochodzil kompresor

talerz z walkiem atakujacym to koszt 1,5-2,5K za wypasy

ogolnie dramat :(
jedyne co pociesza to ze moze bedzie mocniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Chrup :(

Post autor: kylon »

Vacky pisze: przod kosztowal 1,5K ale tam jest o wiele trudniej, + jeszcze dochodzil kompresor
Ale nikt wtedy nie wymieniał łożysk oraz przełożeń. Nie rozbierał też wszystkiego aby oglądać straty od pokruszonego metalu.

ODPOWIEDZ