Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 maja 2019, 19:23
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 lut 2019, 19:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Mam problem z rozruchem, z ODB sczytałem błąd P0224 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit Intermittent. To może być przyczyną problemu? Samochód ma LPG. Silnik 1GR.

To prędzej się spodziewać czegoś przy przepustnicy czy pedale gazu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2019, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1178
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Szukałeś na hamerykańskich forach? Tam maja tych silników od groma. https://www.tacomaworld.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2019, 19:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Cytuj:
The P0224 code means that the powertrain control module (PCM) is detecting intermittent voltage readings from the throttle position sensor. This sensor should be producing a constant signal voltage to indicate to the powertrain control module the position of the butterfly valve within the throttle body.



sprawdz kabelki. Piszą że z Voltem słabo.
a dobrze poskładałeś jak wtryski gazowe wymieniłeś?
wtyczki posprawdzaj.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2019, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Generalnie przewód od przepustnicy jest dość mocno naciągnięty. Muszę zdjąć puszkę filtra i zobaczyć czy da się to wyluzować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2019, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Opis co może się dziać przy tym błędzie całkiem pasuje:
Symptoms of a P0224 code may include:
Hesitation upon acceleration
Black smoke from engine exhaust (especially on start up)
Delayed engine startup (particularly on cold start)
Diminished fuel efficiency
Stored emissions related codes may accompany a P0224

Piszą że jak obwód B to raczej pedał. Będę walczył za dnia.

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0224
Copyright OBD-Codes.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2019, 8:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Jak kiedyś czytalem. Pedal gazu jest elektronicznie sterowany czyli nie ma tradycyjnego ciegna czy linki.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2019, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Tak, tam jest potencjometr w pedale. Jeszcze jeden błąd z tym samym związany P0124 tym razem Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Intermittent, to od przepustnicy. To już wiem gdzie mniej więcej szukać.
Wprawdzie od wczoraj błędy się nie pojawiły.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 1:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Dzisiaj doszły kolejne błędy:
P0341 - Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 8:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zwierzak Ci jaki nie zamieszkał pod maską?

A dwa - czym to diagnozujesz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 8:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Błąd P0341 to podejrzany odczyt z jednego z czujników wałka rozrządu, a dokładniej układu vvti. Manual podaje, żeby sprawdzić czy czujnik jest poprawnie przykręcony, i czy koło impulsowe nie ma jakichś luzów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 10:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Cytuj:
Zwierzak Ci jaki nie zamieszkał pod maską?


no wygląda jakby z dolotu przeszedł już do silnika. Ale tam to go chyba przemieliło.

A działa w ogóle silnik odpala?
Są jakieś fizyczne objawy? drgania itp? Misfire to znaczy ze jeden cylinder nie pracuje wiec silnik by wchodził w wibracje odczuwalne na tyłku siedząc na fotelu.

Wiec albo nie podaje paliwa/lpg albo świece.

Sprawdzałęś tą przepustnicę i kabelkologię. Skoro tam się zaczelo to moze tam najpier trzeba zajrzeć.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 11:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Silnik odpala ale trzeba kręcić 30-40s. W sumie to śmierdzi od jakiegoś czasu padliną.
Teraz patrzę na przepustnicę, jest w niej paliwo tzn. Klapka jest mokra i czuć benzynę. To normalne?

Mimo zapachu zwierzaka nie widzę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 12:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
a to twoje czyściwo nie rozpuściło wtryskiwacza, że teraz leje paliwo wszędzie.
Mówiłeś że było OK wiec pytanie czemu teraz zalewa silnik.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 13:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Przez 2 tygodnie było ok. Kilka dni temu problem powrócił znacznie mocniej. Teraz wystarczy że samochód stoi 20min. i już trzeba długo kręcić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2019, 13:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jeżeli komp wykrywa problem z czujnikiem wałka rozrządu - to od tego trzeba zacząć. Pedał czy przepustnica sa drugorzędne, można od nich całkowicie wypiąć wtyczki, i silnik ma palić na dotyk - max kilka sekund kręcenia. Ale jak nie będzie sygnału obrotów - to nie będzie też iskry.

I wcale nie musi być braku impulsowania przez całe 40 sekund - już gdzieś po pięciu sekundach podawania paliwa bez zapłonu świece zaleją się na amen.

Więc tak: trzeba sprawdzić ten czujnik, i koło impulsowe. Można też wymienić świece na zwykłe, takie po 10 zeta. Irydowe, które sa oryginalnie, sa bardzo wrażliwe na zalanie. Te zwykłe nie. Jak silnik wróci do normalnej pracy to można irydy zapodać ponownie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group