Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 maja 2019, 1:07
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 mar 2019, 8:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A - i a pozycji ACC pompa się nie ma prawa uruchomić. Dopiero wraz z rozrusznikiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 9:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Znalazłem na amerykańskim forum opis jak usuwają ten kanister z 4R 3gen. podejrzewam że w FJ nie jest tak łatwo.

Natomiast w jednej z odpowiedzi gość napisał że gdy miał problem z tym ustrojstwem "zalewało mu oparami silnik" i nie mógł odpalić samochodu. Pomagało otwarcie korka wlewu paliwa na 20 min.
https://www.independentoffroading.com/i ... /post-1465

Oczywiście błąd P0446 też się czasem pojawia.

Tak czy inaczej najpierw sprawdzimy pompę paliwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Jeszcze jedno, wersja FJ na UAE chyba nie ma tego ustrojstwa? Może wsadzenie kompa z takiego FJ by załatwiło sprawę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 10:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Paweł tam jest pompa z LC120 z silnikiem 1gr. Oryginał zweryfikował się po 100kkm.
Oryginał jest wielkości baterii R20 a od LC120 przynajmniej o 50% większa gabarytowo.
Oryginał ma rodzaj plastikowego smoka z watą w środku. I to robi za filtr. Jedyny zresztą. Ty masz filtr pod maską dodatkowy.
Jak będziesz już tam gmerał to może rzeczywiście jak Rokfor pisze kupić zewnętrzną pompę. Ja tak mam zrobione w Fj40.
Tylko to musi być dedykowana do pracy poza zbiornikiem. Jak cie interesuje to poszukam jaki model ja mam.
A nie można podpiąć silnik pod kanister z pompa aby na krótko zweryfikować układ paliwowy? Tylko do tego trzeba mieć pusty zbiornik bo nadmiar z wtrysków będzie leciał do zbiornika.

paweł
ps:
ja kiedyś w ramach testow założyłem zawór zwrotny przed filtrem paliwa pod maska i trzymał cisnienie. Czyli dolot od filtra pod maska do powrotu do zbiornika trzymał ciśnienie. Oznaczało to, że weryfikacji musi podlegać odcinek od pompy do silnika.
Tam niestety nic nie ciekło po drodze wiec zostaje zajrzeć do zbiornika. Test trzeb by powtórzyć bo po czyszczeniu specyfikiem nie wiem jak to może teraz wyglądać. Tam są jeszcze chyba daw regulatory ciśnienia. Jedne na pewno jest zaraz przy listwie. To też temat do pomacania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Jest opcja wymiany samej pompki nie całego tego ustrojstwa z pływakiem, co sprzedają na Allegro. I da się pompkę kupić nową.

Obrazek


Załączniki:
pompka-1GR.png [75.49 KiB]
Pobrany 41 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 12:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To nie jest klekot, żeby był wrażliwy na ucieczkę paliwa z magistrali wtryskowej. Nawet w opcji jej całkowitego opróżnienia z paliwa (a to się właściwie nie zdarza), jej zalanie i odpalenie silnika trwa jakieś 3 sekundy.

Trzeba zweryfikować ciśnienie - musi być około 3 barów. Inaczej silnik będzie głupiał, bo przy odpalaniu nie ma korekty dawek (do składu spalin), i jak się zmieni ciśnienie to się też zmieni ilość wtryskiwanego paliwa. To nie jest tak, że każda proporcja (paliwa do powietrza) się zapali. To nie wodór, żeby mieszanka palna była w zakresie 1 - 99% :wink: Jak proporcja wyleci poza widełki - zarówno w górę jak i w dół - to się to nie zapali, i świece się zaleją.

Pompę słychać - ale minimalnie. Jeżeli ją słychać mocno - to znaczy że się kończy.

No i to odpalenie pompy w pozycji ACC. Nie ma prawa się tak dziać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 mar 2019, 15:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Dzisiaj rano sprawdzone wtryski, ślepy trop. Wszystko w normie. Zaraz chłopaki biorą się za pompę. Jak na złość od piątku samochód odpala bez zarzutu (przypadek, albo ma na to wpływ temperatura otoczenia).

Obrazek

Przy okazji, zobaczyłem rozebrany silnik od Corolli 1.6 320KM (ma kompresor i turbo)


Załączniki:
wtryski.jpg [147.29 KiB]
Pobrany 32 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 mar 2019, 18:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
a może wilgoć?
czyli któreś styki robią zwarcie.
ale które?

Tak idąc tropem mojego 1uz, jeszcze przewody wysokiego napięcia mogą mieć przebicie lub cewki. Wtedy objawy podobne bo nie będzie chodził na wszystkich cylindrach. A ja suchy to będzie działała jak malina.
Wilgoć, temperatura (kondensacja pary) mogą mieć na to wpływ.

u mniej własnie tak to wyglądało https://www.youtube.com/watch?v=nP3d68HHdYY
wiesz jak to się sprawdza? wiadro wody wylej na silnik i zgaś światło, na włączonym aucie oczywiście. Jak masz choinkę na silniku to wszystko wiadomo. Panowie mechanicy pewnie mają swoje metody ale ta tez działa.

paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 mar 2019, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
W 1GR nie ma przewodów wysokiego napięcia, cewki są na świecach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 mar 2019, 20:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale też potrafią przebijać. Tyle, że ciężej to wyłapać.

Albo łatwiej, zależy jakie sie ma narzędzia. Bo diagnostyka elektroniczna w tym silniku pokazuje wypadanie zapłonu na konkretnym cylindrze, więc nie szuka się w ciemno.

Ale to raczej nie to - marne są szanse, żeby padły wszystkie na raz. Jedna, czy nawet dwie - nie przeszkodzą w odpaleniu. Silnik się będzie telepał, ale zadziała. Jak nie działa wcale - to albo nie ma paliwa wcale - albo jest zalany od razu na wszystkich cylindrach.

Zalanie może być oczywiście spowodowane brakiem zapłonu - ale brak zapłonu na wszystkich jednocześnie cylindrach to nie cewki, a sterowanie nimi. Awaria kompa się zdarza, ale bardzo rzadko. Modułu zapłonowego zewnętrznego ten model nie ma. Najbardziej podejrzane wtedy są czujniki położenia, wału i wałka rozrządu. Ze wskazaniem na czujnik wału, bo czujnik wałka rozrządu odpowiada za sekwencję zapłonu, a nie za obliczanie kąta (czyli przerzuca zapłony na poszczególne cewki, bo tłok w cyklu pracy silnika czterosuwowego jest dwa razy na górze - a zapłon ma wystąpić jeden raz). Czyli, w uproszczeniu, awaria czujnika wałka nie wyłącza zapłonu, ino daje zapłon chaotyczny, więc silnik kicha, strzela, i pracuje niestabilnie - ale odpala. Martwy całkiem jest, jak nie ma sygnału z wału korbowego - bo wtedy dla kompa to oznacza - że silnik się nie kręci. Wtryski natomiast podają paliwo - na chwile ale jednak - bo w momencie pracy rozrusznika jest podawany dodatkowy impuls do otwarcia wtryskiwaczy - niezależny od pracy silnika (spadek napięcia przy rozruchu zakłóca normalne sterowanie, stąd taka dodatkowa dawka rozruchowa).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2019, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Update.
Sprawdzona pompa paliwa, wtyczki, przewody, wszystko wygląda OK.

Samochód zapala bez zarzutu od piątku i nie wyrzuca żadnych błędów co nie ułatwia diagnostyki.

Z instrukcji serwisowej oporności dla czujnika położenia wału powinny być w zakresach:
- 1,630 do 2,740 ohma (zimny - od -10C do 50C)
- 2,065 do 3,225 ohma (ciepły - od 50 do 100C )
Może komuś się to przyda.

Za radą Rokfora, będę próbował diagnozować czujnik położenia wału, czyli kupiłem używany i podmienię, a przy okazji pomierzę oporności na obu. Nie zdziwiłbym się gdyby to jednak były jakieś kable z nim związane a nie sam czujnik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2019, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Mam nowy (używany) czujnik położenia wału. Da radę go wymienić bez zdejmowania sprężarki klimatyzacji?
Popatrzyłem na diagram i na silnik to wygląda to tak jakby ten sensor był dokładnie za nią.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 mar 2019, 8:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A tego to nie wiem - to Ty masz pod nosem ten silnik, coby oblukać :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 mar 2019, 8:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1435
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Wygląda na to że trzeba zdjąć alternator, kompresor i mocujące łapy.
Czy jak odkręce kompresor to da radę go tylko odsunąć czy muszę spuścić czynnik (wizyta w serwisie klimatyzacji).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 mar 2019, 13:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kompresor jest podłączony do układu na miękkich wężach - więc jakiś zakres ruchu zawsze jest.

Te czujniki sa wysoce odporne na uszkodzenia - same z siebie nie padają w zasadzie nigdy. Co innego kabelki/złącza - i to je trzeba dokładnie sprawdzić. Ewentualne problemy z samym czujnikiem wykrywa się zwykłym oscyloskopem, wpinając sondę od strony komputera. Gdyby się coś złego miało dziać - to oscyloskop wykryje zakłócenia, czyli kształt fali, i amplitudę (porównuje się z danymi serwisowymi, jak taki przebieg ma wyglądać, i jaka ma być amplituda oscylacji).

Generalnie masz coś dziwnego z diagnozą, bo brak sygnału z tego czujnika przy kręceniu rozrusznikiem musi być wykrywalny - i zapamiętywalny. Więc, jeżeli auto nie odpala prawidłowo, i jest to problem tego czujnika - to tester obd2 powinien to błyskawicznie wyłapać, w zapamiętanych kodach usterek. Jeżeli nie ma zgłaszania problemu z tym czujnikiem - to ja bym jednak nie zaczynał od tego tematu - w szczególności że tester Ci wychwytywał inne błędy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group