Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 gru 2018, 18:48
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05 kwie 2018, 21:11 
Offline

Rejestracja: 03 kwie 2018, 19:56
Posty: 3
Cześć przesiadłem się z Mercedesa 300GD na FJ i mam kilka ważnych pytań na początek:

1. czy auto z USA (licznik mile) ma chłodnicę oleju skrzyni biegów (jeszcze nie leżałem pod autem) celem oczywistym co ważne jest przy stałej wyższej prędkości autostradowej - znane są liczne przypadki rozwalenia skrzyni automatycznej w autach z USA po przejechaniu 300-400km po autostradzie z prędkością > 130kmh - wersje EU miały najczęściej dodatkowe chłodnice oleju skrzyni właśnie ... jak wracałem autostradą to przez okienka obrazujące bieg skrzyni na obudowie drążka czuć było spory gorąc (?) czy to jednak od lampki (jest tam?)?

2. auto przy hamowaniu ściąga w prawo, przy przyspieszaniu cięgnie w lewo - pewnie temat znany? jeśli to co może być przyczyną?

3. przypadłość dziwna przy bardzo intensywnym przyspieszaniu zdarza się sytuacja, w której dochodzi nagle całkowitego zamulenia silnika (gaz w pobliżu podłogi max 80kmh) - pomaga zjechanie na bok i wyłączenie kluczykiem motoru - po ponownym odpaleniu nawet po 0.5s objaw znika - ktoś coś wie?

4. falowanie obrotów na zimnym silniku głównie (jest LPG) i nie do końca mega równe / płynne działanie motoru w czasie pracy (jestem wrażliwy czuję to całkiem wyraźnie choć 80% osób nie zauważy tego objawu) - V6 powinno chodzić jak aksamit tutaj jest miękka, ale jednak bawełna

Więcej grzechów na ten moment nie pamiętam ... ;)

Z góry dzięki za pomoc!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwie 2018, 21:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1517
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
odpowiedzi:

Cytuj:
1. czy auto z USA (licznik mile) ma chłodnicę oleju skrzyni biegów (jeszcze nie leżałem pod autem) celem oczywistym co ważne jest przy stałej wyższej prędkości autostradowej - znane są liczne przypadki rozwalenia skrzyni automatycznej w autach z USA po przejechaniu 300-400km po autostradzie z prędkością > 130kmh - wersje EU miały najczęściej dodatkowe chłodnice oleju skrzyni właśnie ... jak wracałem autostradą to przez okienka obrazujące bieg skrzyni na obudowie drążka czuć było spory gorąc (?) czy to jednak od lampki (jest tam?)?


o ile wiem to nie ma. Musisz dbać o wymiane oleju co 100kkm wraz z filtrem i wszystko będzie jak trzeba. Tylko nie płukaj filtra tylko nowy kupuj. Koszt z uszcelka ok 500pln. Olej specjalny dedykowany do kupienia w ASO. Wymienić możesz sam. wchodzi ok 5,5 litra oleju. A i nie czytaj głupot, jak nie będziesz ciągał przyczepy 3 tony to nie ma co szaleć z zakładaniem chłodnicy. Mi się raz zapaliła kontrolka temp oleju w automacie. Jak próbowałem się wygrzebać z piasku na plaży. Auto na wysokich obrotach, brak przepływu powietrza pod autem, bo prawie wisiało i tak z 15 min 3ooormp. Chwile odpoczął i pojechałem dalej.

Cytuj:
2. auto przy hamowaniu ściąga w prawo, przy przyspieszaniu cięgnie w lewo - pewnie temat znany? jeśli to co może być przyczyną?


Tarcze, klocki , gumy drążków . Do wymiany lub sprawdzenia. Ustawić geometrię.


Cytuj:
3. przypadłość dziwna przy bardzo intensywnym przyspieszaniu zdarza się sytuacja, w której dochodzi nagle całkowitego zamulenia silnika (gaz w pobliżu podłogi max 80kmh) - pomaga zjechanie na bok i wyłączenie kluczykiem motoru - po ponownym odpaleniu nawet po 0.5s objaw znika - ktoś coś wie?


to silnik spalinowy wieć sprawdzić filt powietrza, świece wymienić. Jak masz irydowe to co 60kkm trzeba chyba wymieniać.
Podpiąć kompa diagnostycznego i sprawdzić czy jakiś błędów nie masz.

Cytuj:
4. falowanie obrotów na zimnym silniku głównie (jest LPG) i nie do końca mega równe / płynne działanie motoru w czasie pracy (jestem wrażliwy czuję to całkiem wyraźnie choć 80% osób nie zauważy tego objawu) - V6 powinno chodzić jak aksamit tutaj jest miękka, ale jednak bawełna


Jak aksamit to V8 chodzi, poleca 1UZ. Jeżeli masz małe falowanie to znośnie jak większe to do gazownika bo:
- filtry gazu do wymiany
- któryś wtryskiwać niedomaga, ja już wymieniłem 3 szt.
- elektrozawór może się przycicnać , ale to wyrzucałoby z gazu na benzynę samoczynnie. Ale warto tam zajrzeć, bo syf odkłada się wszędzie a tam jest mocne przewężenie średnic.
- pamiętaj, że gaz ma mniejsza kaloryczność wiec na wolnych obrotach lekko inaczej chodzi. U mnie prawie niezauważalnie ale mimo wszystko mała różnica jest. Możesz pobawić się ustawieniami komputera LPG i ustawić aby z gazem podawał paliwo, jeżeli twoja instalacja ma taką opcję.


ps: witamy w ekipie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwie 2018, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1217
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Że ściąganiem w jedną przy hamowaniu a w drugą przy przyśpieszaniu miałem doczynienia u siebie ( 120 to bliźniacza konstrukcja do FJ). Prawdopodobnie masz wywalone polibusze wahaczy z tyłu (sprawdź górne i dolne na szarpakach) i most żyje własnym życiem. Wymieniłem i jak ręką odjął. Naprawa łatwa i w 1000zl się zmieścisz ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwie 2018, 12:25 
Offline

Rejestracja: 03 kwie 2018, 19:56
Posty: 3
dzięki za podpowiedzi! będę kontrolował sytuację ... :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group