skrzynia biegów V8

Moderator: luk4s7

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Zaparka »

Chyba bieg nizej, wyższy bieg to spadaja obroty i tym i spalanie.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Rafi »

tołdi pisze:Co do motora z LC 200, - Przejedź się a zbaczysz. Jak przy tej samej prędkości wskoczy ci bieg wyżej to spalanie od razu 2l więcej.
Przejechałem się wielokrotnie. Przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisałem. Oczywiście, że przy stałej, niskiej prędkości będzie niższe spalanie, ale to jest skrzynia automatyczna, a nie CVT i działa jak działa, ma swoje ograniczenia. Przy wyższej prędkości niskie obroty nie muszą już iść w parze z niskim spalaniem (mówię o różnicah typy 1500 a 1700, a nie 1200, a 3800 obr/min) Ograniczenia narzuco przez producenta, podejrzewam, że nie bez powodu. Nie wiesz tego czy przy niższych obrotach silnik nie męczyłby się za bardzo, żeby utrzymać prędkość. Zbyt niska prędkość obrotowa przy jakimś tam wysiłku dla silnika (a utrzymanie prędkości w trasie tym kioskiem nim jest) ma po prostu negatywny wpływ na układ korobowo-tłokowy. W dzisiejszych czasach producenci robią wszystko, żeby obniżyć spalanie, bo niższe spalanie przekłada się wprost proporcjonalnie na niższą emisję CO2. Jeśli Toyota tak zrobiła to zastonowiłbym się najpierw czy przypadkiem tak nie zrobiła właśnie przez wzgląd na trwałość układu korbowego. Po drugie pytanie czy nie jest to też swoistym "zabezpieczeniem" przed boostem przy niskich obrotach. Momentu tam jest niemało, oprócz utrzymywani zbyt niskich obrotów przy stałej, większej predkości problemem może być tez co się stanie jeśli będzie "but" przy zbyt niskich obrotach, a ta niezbyt szybka skrzynia jeszcze nie zredukuje.
tołdi pisze: Co do aut amerykańskich- przy 100 km/h obroty są żeczywiście większe ale nie dlatego że tak jest lepiej. W USA jeździ się 80 km/h i prędkość ta jest przestrzegana.
Dziękuję Ci Kapitanie Oczywisty- przy 100 na godzinę obroty są większe niż przy 80. Nie może być ;)W serwisówkach wielu aut amerykańskich jak wół jest napisane, żeby np. nie stosować jakiejś tam skrzyni z takim i takimi przełożeniami, czy mostu, bo wówczas obroty będą zbyt niskie, co jest szkodliwe dla korby. Ja nie piszę tu ile się jeździ w USA, tylko o tym co się dzieje jak jedziesz np. Suburbanem. I w manualu do takiego auta sam producent pisze o tym, że niższe obroty przy stałej prędkości nie szkodzą silnikowi, ale już przy prędkościach w okolicach stówy i więcej (nie pamiętam dokładnie, ponad 55 mil chyba) szkodzą, bo opory są większe, więc chyba jednak tak jest lepiej. A teoretycznie niższe obroty by radziły sobie też z oporem powietrza.

tołdi
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2012, 18:58
Auto: HDJ 100
HDJ 100
J 200
Y60
GRAT-2
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: tołdi »

Zaparka pisze:Chyba bieg nizej, wyższy bieg to spadaja obroty i tym i spalanie.
Jasne. Myślami musiałem być obok klawiatury :lol:

tołdi
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2012, 18:58
Auto: HDJ 100
HDJ 100
J 200
Y60
GRAT-2
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: tołdi »

Rafi- napisałeś: " Przy wyższej prędkości niskie obroty nie muszą już iść w parze z niskim spalaniem (mówię o różnicah typy 1500 a 1700, a nie 1200, a 3800 "
Właśnie w J200 chodzi o tą różnicę 1500-1700. Jednak za wiele tym autem nie pojeżdziłeś. :wink:
Przeczytaj proszę dokładnie co opisali koledzy i opis urządzenia , powody jego skonstruowania i działanie. Nie tylko ja zwróciłem uwage na "dziwne" działanie skrzyni. Inni poszli dalej i zaczęli przoblem rozwiązywać. Niestety Toyota ma to w d..pie, tak jak kilka innych niedoróbek w tym aucie. J100 jest dopracowana prawie w każdym calu a dwysetkę robili chyba trochę w pośpiechu
Tak trochę z innej beczki- Kupiłem parę tygodni temu setkę w manualu. Jak ona pięknie ciągnie od 700 obr to aż poezja.
Mam też setkę w automacie i to jedzie od 1200 i też jest fajnie. A w J200 jest porażka. :lol:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Zaparka »

Ogladalem w salonie J200, czekalem na odbior mojego auta, w 100 ta skora na siedzeniach jest lepiej wykonczona, w 200 jakoś tak topornie, skora szorstka i ten smrod plastyku, jak w tanim aucie.
Czarna skora i wnetrze szaro bure, takowe smutne, bez polotu.
W tak drogich autach z najwyzszej polki skora i wnetrze ladnie pachnie i nawozuje ten luxus.

tołdi
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2012, 18:58
Auto: HDJ 100
HDJ 100
J 200
Y60
GRAT-2
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: tołdi »

W J200 , kamera cofania jest umieszczona z boku. Jak cofa się pod przyczepę, ciężko trafić kulką w hak, bo zależnie od różnicy wysokości między hakiem a kulką ,na kamerze widać różne przesunięcia boczne. Kierowcy wydaje się ,że ma kulkę pod hakiem a na prawdę jest ona z boku. W J100 kamera jest centralnie na środku. Opuszczasz zawiechę, cofasz pod hak, podnosisz zawiechę i przyczepa zapięta. Wychodzisz z auta aby włożyć wtyczkę do prądu.
Po ciemku nie idzie znaleźć klawiszy od lampek w kabinie, pamięci foteli i jeszcze paru innych dupereli. Tak ciężko zrobić fabryce podświetlane przełączniki? O umiejscowieniu włączników oświetlenia kabiny nie wspomnę. W setce z zamkniętymi oczami, intuicyjnie trafiasz w klawisz. W dwusecie muszę macać po całym suficie.
Słupki przednie są tak grube, że wyjeżdżając se skrzyżowań (szczególnie w lewo) trzeba bardzo uwżać aby nie rozjechać przechodniów na pasach. Zasłonięte jest ponad pół szerokości drogi. Masakra. :twisted:
itd.. ( pierdoły ale w takim aucie nie przystoi)
Za to motorek jest bajeczny :lol:

tołdi
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2012, 18:58
Auto: HDJ 100
HDJ 100
J 200
Y60
GRAT-2
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: tołdi »

Za mały filtr paliwa (notorycznie zimą zapala się kontrolka) I brak akcji serwisowej- to wstyd. :twisted:

Kameleon

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Kameleon »

Rozwiązanie może nie hakerskie ( bo nie da się programować sterowników Toyota Denso w domowych warunkach) to zmaina przełozenia w mostach z 3,9 na 4,3 co daje nam 10% różnicę więc każdy bieg powinien być trochę wcześniej zapinany :roll:
Jak by co to przełożenia 4,3 Genuine Parts są dostęne bez problemu :mrgreen:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Rafi »

tołdi pisze:Rafi- napisałeś: " Przy wyższej prędkości niskie obroty nie muszą już iść w parze z niskim spalaniem (mówię o różnicah typy 1500 a 1700, a nie 1200, a 3800 "
Właśnie w J200 chodzi o tą różnicę 1500-1700. Jednak za wiele tym autem nie pojeżdziłeś. :wink:
Przeczytaj proszę dokładnie co opisali koledzy i opis urządzenia , powody jego skonstruowania i działanie. Nie tylko ja zwróciłem uwage na "dziwne" działanie skrzyni. Inni poszli dalej i zaczęli przoblem rozwiązywać. Niestety Toyota ma to w d..pie, tak jak kilka innych niedoróbek w tym aucie. J100 jest dopracowana prawie w każdym calu a dwysetkę robili chyba trochę w pośpiechu
Tak trochę z innej beczki- Kupiłem parę tygodni temu setkę w manualu. Jak ona pięknie ciągnie od 700 obr to aż poezja.
Mam też setkę w automacie i to jedzie od 1200 i też jest fajnie. A w J200 jest porażka. :lol:
Eh, przeczytaj jeszcze raz moje słowa, które cytujesz :wink: Stary ja piszę o teorii, o tym co się dzieje, jak np. zmienisz przełożenia i następnie sprawdzisz różnicę ;) A Ty jesteś w stanie swoją J200 jechać z tą samą prędkością (zakładam, że stałą oczywiście, na tym samym przełożeniu) i raz masz 1500 obrotów, a raz 1700??? To jakieś cuda.

J20 pojeździłem tyle, że mi wystarczy ;) Nie holuję przyczep tak jak Ty, a nie bardzo mnie też interesowało ile to pali, jakbym miał budżet na to auto to i tak kupiłbym J100 lub 150-kę z benzyną ;) Ale do rzeczy: wiem w czym jest problem i rozumiem że było by fajniej jakby auto mogło palić mniej. Tylko zauważ proszę, że ja nie piszę, że problemu nie ma, tylko dlaczego on występuje i dlaczego najprawdopodobniej Toyota skazała użytkowników na ten problem. Kiedyś mogła to być wtopa, teraz przy walce o każdy litr paliwa (czyli o CO2) takie wtopy muszą mieć swoje powody. Właśnie z opisanych przez mnie przyczyn J200 nie jedzie z najniższych obrotów. Ekologia to wymusza oraz prawdopodobnie względy wytrzymałości, teoretycznie moment mógłby być olbrzymi również przy tych najniższych obrotach. Tak są mapy paliwa napisane, że zarówno moment przy niskich obrotach, jak i reakcja na gaz są sztucznie opóźnione. Problem to może być dopiero jak Toyota zacznie rozwiązywać ten problem, wg. nowych genialnych pomysłów. Będzie super elastycznie i oszczędnie dzięki podwójnemu układowi sekwencyjnych turbin, a biegi będzie zmieniała dwusprzęgłowa skrzynia. Wprawdzie sprzęgła trzeba będzie wymieniać co jakieś 100 tys., a turbiny raczej będą z tych, które możesz zastąpić tylko nowymi :mrgreen: Zgadzam się, że J200 wydaje w tej specyfikacji jaką mamy w salonach autem niedopracowanym, a i specyfikacja jest trochę z d***.

tołdi
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2012, 18:58
Auto: HDJ 100
HDJ 100
J 200
Y60
GRAT-2
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: tołdi »

Eh, przeczytaj jeszcze raz moje słowa, które cytujesz Stary ja piszę o teorii, o tym co się dzieje, jak np. zmienisz przełożenia i następnie sprawdzisz różnicę A Ty jesteś w stanie swoją J200 jechać z tą samą prędkością (zakładam, że stałą oczywiście, na tym samym przełożeniu) i raz masz 1500 obrotów, a raz 1700??? To jakieś cuda.


Niestety tak jest. Jedziesz 105 km/h i masz 1600 obr, zwolnisz o 5 km , wskakuje 5 bieg i 1900 obr. (dokładnie obroty mogę jutro spr.) Po co to , jak max moment (600 Nm) jest od 1600?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: Rafi »

Szóstka jest nadbiegiem, przy większości prób przyspieszania 200-ka, która jeździłem redukowała (oprócz miziania gazu). Jeśli piątka byłaby dłuższa to po pierwsze byłoby pewnie gorzej z dynamiką, po drugie właśnie te obroty mogłyby być zbyt niskie dla silnika podczas nazwijmy to "zwiększonego wysiłku" czyli przyspieszania, takie to może być zabezpieczenie po prostu. Tak samo byłoby gdyby szóstka się załączała już podczas jazdy z mniejszą prędkością, nawet zakładamy, że stałą prędkością. To, że moment jest dostępny od 1600 może być właśnie powodem takiego zestopniowania. Przy 1900 obrotach ten olbrzymi moment jest mniej obciążający dla korb niż przy 1600. Niskie obroty i duży moment to nic dobrego. Te 1600 na ostatnim biegu o dłuższym przełożeniu nie ma już zapewne żadnego złego wpływu na silnik, bo po pierwsze to przełożenie jest długie ;) a po drugie jak zaczyna się porządny boost to jest redukcja. Przełożenie piątki jest krótsze i tutaj boost przy niskich obrotach mógłby pewnie bardziej wpływać na trwałość silnika. Naprawdę myślę, że ta V8-ka nie jest tak dobrze przygotowana do pracy na najniższych obrotach jak starsze, mniej wysiolne diesle czy silniki benzynowe. Myślę też, że to ograniczenie możliwości "butowania" przy najniższych obrotach wymusza też wytrzymałość skrzyni. Może obadali diesle V8 Mercedesa i to co robiły ze skrzyniami? ;)

Też wydaje mi się, że rozwiązaniem może być zmiana przełożeń w mostach. Ale to nie będzie pewnie szczególnie tanie, a i tutaj sprawdziłbym, czy te inne przełożenia to nie są przypadkiem z tych zamulonych wresji Heavy-Duty :)

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: consigliero »

Pewnie nic nie odkryję , ale mówimy o silniku diesla w którym trzeba się mocno starać aby spełnić te wszystkie normy , co niestety zabija radośćz jazdy

podroze4x4
Posty: 102
Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Kontakt:

Re: skrzynia biegów V8

Post autor: podroze4x4 »

Rafi pisze:Czy te inne przełożenia to nie są przypadkiem z tych zamulonych wresji Heavy-Duty :)
Nie :mrgreen:
One nawet nie są z LC200 :wink:

ODPOWIEDZ