LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: seburaj »

Jerzy23 pisze: Nowa J200 jest autem o jednym z najwyzszych wspolczynnikow bezawaryjnosci
Jurek
nie fałszuj rzeczywistości !
j200 jest autem o jednym z najwyższych (...) bo JEST W MIARE NOWA ! :mrgreen:
ile maja najstarsze egzemplarze ? 5 lat ?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Jerzy23 »

seburaj pisze:
Jerzy23 pisze: Nowa J200 jest autem o jednym z najwyzszych wspolczynnikow bezawaryjnosci
Jurek
nie fałszuj rzeczywistości !
j200 jest autem o jednym z najwyższych (...) bo JEST W MIARE NOWA ! :mrgreen:
ile maja najstarsze egzemplarze ? 5 lat ?
Nie myle sie. J200 jest jednym z najlepiej dopracowanych aut na rynku. To ze jest nowa jest akurat zaleta, bo nie jest jeszcze zmeczona.

Najwiecej naprawialem stara HZJ80, ale przynajmniej latwo bylo i tanio. Nieco mniej zuzyta FZJ100 z pierwszego roku produkcji tego modelu, ale ceny za serwis i czesci juz byly wyzsze. Swoja obecna robie najmniej. Tzn robie to co sam rozwale, ale udaje mi sie rocznie zrobic tym autem 110 tys kilometrow. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: MariuszS »

Jerzy23 pisze:...obok ciebie przejedzie prosta robocza J200 w dizlu i tylko kurz zostawi :)
Ależ ja wcale nie zaprzeczam!
Stwierdzam jedynie, że mnie na nią nie stać, niestety.

PS. A poza tym, Oman to jednak jest świat zachodni - siła nabywcza, serwisy, lotniska, internet.
A w Azji, trza znać rosyjski i umieć pić wódkę :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Jerzy23 »

Mnie tez nie :mrgreen: wiec swoja J100, gdzie klima smierdzi kurzem mimo wielokrotnego czyszczenia i z zafajdanymi dywanikami, bede jeszcze troche jezdzil. Serwis jest, zwlaszcza toyoty. Ale jak cos pierdutnie na odlegleglym intreriorze to duzo wody, dobre buty i idziesz w kierunku cywilizacji. :mrgreen:

Najnormalniej balbym sie jezdzic w takich warunkach starym zmeczonym autem, nawet prostym w w budowie i latwym w naprawie. Jest jeszcze sporo aut 4x4 ktore sia proste i wytrzymale. Roboczy dieselek J200 tez do nich nalezy :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: seburaj »

a jaki tam diesel w j200 jest ? ten sam co na europe, tj. v8 common :?:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Jerzy23 »

Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F :mrgreen:

Jezdza od kilku lat jako auta robocze w kompaniach naftowych i nikt nie narzeka. Nawet lokalny diesel, choc gorszy jakosciowo niz w UE, nie przeszkadza w uzytkowaniu tych aut :wink:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Zaparka »

Bo nie ma mrozu i filtry niezatyka.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: seburaj »

Zaparka pisze:Bo nie ma mrozu i filtry niezatyka.
przedmówca miał na myśli brak zjawiska wytrącania się parafiny w filtrze powietrza przy ujemnych temperaturach ? :mrgreen:

Kameleon

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Kameleon »

Jerzy23 pisze:Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F
Jerzy, czy jesteś pewien że jest tam single turbo jak w VDJ7x, bo widziałem takie autko w Polsce VDJ200 GX manual i były dwie turbinki :roll:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Remiołek »

plum76 pisze:Remik ty sobie Żuka kup do wożenia kręgów a nie katowac chcesz każdą Toyotę.
paweł
Żuka i pozostałe robactwo to ja se mogę u szwagra obejrzeć w gablocie pod szpilką. Entomolog amator jest z niego znaczny. I nie katować, a użyć odpowiednio czyli do pracy. Do lansu mam trampki.

Taka mnie dygresja naszła, że za te 20 lat to J200 będzie szacownym klasykiem z porządnym klekotem, a nie mini reaktorem na odpadki z nieśmiertelnego mackadonalda XVI generacji, systemem poziomowania sterowanym na podstawie pływów i faz księżyca, łazienką i garderobą w schowku pasażera, poruszającego się według dopuszczalnego systemu sterowanego centralnie z Międzygalaktycznego Ministerstwa Transportu Bliskoziemskiego. Mandaty zaś będą drukowane od strzału za pomocą obowiązkowej w UE różowej skrzynki bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: seburaj »

łoooo, Remik - co Ty pijesz :shock: :mrgreen:
zwijarka doszła ?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Jerzy23 »

Kameleon pisze:
Jerzy23 pisze:Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F
Jerzy, czy jesteś pewien że jest tam single turbo jak w VDJ7x, bo widziałem takie autko w Polsce VDJ200 GX manual i były dwie turbinki :roll:
Ty mi zawsze skomplikujesz zycie :mrgreen: tak jak z ta skrzynia H w HZJ105.

Ja tam se recow obciac nie dam, ze jest tylko jedna turbina, ale to najprostrze robocze diesle w J200, a one nigdy nie sa wysilone jak auta z salonu.

Bede w toyocie to zapyta.

Tutaj twin turbo diesel to rzadkosc, ale jest. Zawsze w automacie :(

Kameleon

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Kameleon »

Właśnie VDJ200 manual turbo x 2 ma silnik zdławiony do 430Nm ze względu na "wytrzymałość skrzyni biegów H151F i sprzęgła" a Adonis robi z tych silników ponad 360 koni i prawie 800Nm i wszystko działa :mrgreen:
Ps Dzięki za przypomnienie o skrzyni H w HZJ105- właśnie mam takie "zadanie domowe" wywalić R+ Part Time i wstawić H+Full Time :roll:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Jerzy23 »

Kameleon pisze:Właśnie VDJ200 manual turbo x 2 ma silnik zdławiony do 430Nm ze względu na "wytrzymałość skrzyni biegów H151F i sprzęgła" a Adonis robi z tych silników ponad 360 koni i prawie 800Nm i wszystko działa :mrgreen:
Ps Dzięki za przypomnienie o skrzyni H w HZJ105- właśnie mam takie "zadanie domowe" wywalić R+ Part Time i wstawić H+Full Time :roll:

i co sprzeglo oraz H151F wytrzymija te 800Nm?

Skrzynie H wystepowaly tez z part time 4wd. Zwlaszcza w J8 i wczesnych J10 :mrgreen:

Kameleon

Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !

Post autor: Kameleon »

Jerzy23 pisze:i co sprzeglo oraz H151F wytrzymija te 800Nm?
Seryjne sprzęgło 300mm wytrzymuje i 600Nm ( np w konwersji na V8 6,5TD), a gdzieś czytałem że nawet do 700Nn :shock:
Przy tych 800Nm to tylko wzmocnione 8) . Sam wiesz że skrzynie H151F jest wystarczająco solidna.
Jerzy23 pisze:Skrzynie H wystepowaly tez z part time 4wd. Zwlaszcza w J8 i wczesnych J10 :mrgreen:
Miałem taki skład H150F+Part Time (HZJ80) a potem przerobiłem to sobie na H150F+Full Time :mrgreen:

ODPOWIEDZ