LC 200 5.7 - amortyzatory

Moderator: luk4s7

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

Witam serdecznie,

Mam takie pytanko, wpadłem na pomysł żeby zmienić amorki w 200 i tutaj nagle się okazuje, że są dostępne tylko w serwisie.

Czy możecie podpowiedzieć gdzie jeszcze poszukac?

Samochód BEZ pneumatyki

Pzdr.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Heniu »

Dobinsons mam w dwóch wersjach
wzmocnione czyli Heavy Duty oraz Extra Heavy Duty z przeznaczeniem do aut z opancerzonych lub mocno obciążonych , dostępne od ręki także Henryku słabo szukałeś

Pozdrawiam
heniu

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

To nie do końca tak, że słabo szukałem. Wiem o istnieniu firm takich jak dobinson i ironman. Jednak mi zależy głównie na właściwościach jezdnych na autostradach, trasach i mieście. Nie poruszam się raczej w terenie ani obciążonym samochodem. Chcę - na ile to możliwe w landku - samochód usztywnić, a nie podnosić czy przygotowywać do terenu. A dwie wspomniane wcześniej firmy kojarzą mi się głównie raczej z offroadem niż autostradą.

Pozdrawiam
H

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Heniu »

Poszukaj Koni, będziesz miał regulację twardości

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

Koni z tego co widziałem cenowo przebija serwis. A i tak dostępności brak.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: dohap »

A regulacja twardosci wymaga wyjecia amora..

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

????

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: dohap »

Podjedz to Ci pokaze na innym aucie. Regulacja jest, na etapie montażu. Moze poszukaj bp-51, w nim mozesz z zewnatrz ustawic twardosc. Albo zamow indywidualne konkretnie pod auto w Billsteinie.

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

Napisałem do Bilsteina. Zobaczymy.

A jak jeśli chodzi o twardość wypadają oryginalne w porównaniu do bilsteina np.??

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: luk4s7 »

Terrain Tamer Pro Shox i masz regulację pokrętłem w dowolnej chwili.
OME też ma regulacje i chyba nawet dwóch parametrów (dwa pokrętła).

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: dohap »

Finał jest taki, ze najlepiej regulacje siły odbicia i dobicia (jesli roznice w skrajnych ustawieniach sa rzeczywiscie duze) zostawic specjalistom. Ome ma pewną uproszczoną procedure i to bardzo dobrze do zwyklych zastosowan. W przypadku indywidualnego zamowienia trzeba poswiecic sporo czasu na ustawienie, zeby naprawde wykorzystac w pelni potencjal zawiasu.

Henryk
Posty: 22
Rejestracja: 14 gru 2014, 19:38

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: Henryk »

Wcale mnie nie ciągnie do regulacji. Zwyczajnie chciałbym amortyzatory sztywniejsze niż fabryka. I tyle.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 200 5.7 - amortyzatory

Post autor: kylon »

Stosując amortyzatory różnych firm z tzw off-roadu powinieneś być zadowolony. Czy to będzie Dobinson, Terrain Tamer czy coś innego samochód będzie moim zdaniem lepiej zachowywał się na trasie. Osobiście daleko mi do Ironmana ale czasem cena czyni cuda. Te amortyzatory są olejowo gazowe czyli dwustronnego działania. Oryginał jest olejowy czyli jednostronnego działania. Nie możesz zastosować OME bo te wymagają od razu wymiany sprężyn na OME ( inna średnica dolnego zwoju). Czy w przypadku OME BP-51 czy TT ProShock masz regulację za pomocą pokrętła. Robisz to samemu ręcznie. Ale znowu kupując OME musis wymienić komplet ze sprężynami. W TT jest proste zwykłe pokrętło na dodatkowym zbiorniku oleju. Ja takie mam w Hilu Revo i jest super. Ośmiostopniowa regulacja. Niestety cena zbliżona jest do Koni Raid zatem pewnie Ci to nie odpowiada. Zatem montując zwykłe z rodziny 4x4 powinieneś już być zadowolony. Pamiętaj tylko aby nie wymieniać ich pod stodołą. Jest procedura jeśli masz KDSS. Nie każdy Kazio to ogarnia ;-)

ODPOWIEDZ