Strona 1 z 1

V8 - praca na 5 i 6 biegu

: 31 sie 2015, 22:42
autor: sigil6
Witajcie,

Dzis wracałem z wrocławia i zaobserwowałem, że moja v8 pezy 120km/h w trybie automatycznym ma obroty na poziomie 2100. Jak przelacze na reczne zmienianie biegow i wrzuce na 6 bieg obroty spadaja do okolo 1600 a spalanie spada z 18 litrow do 14,9.

Auto wyprawowe z zalozonym bagaznikiem, snorklem, zderzakami i innym szpejem.
Ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje?

Sigil

Re: V8 - praca na 5 i 6 biegu

: 01 wrz 2015, 00:53
autor: anoretka
Tak to już jest! W moim V8 (diesel) radzę sobie z ta przypadłością (która dotyczy chyba wielu automatów) tak, że jak chcę tanio jechać przy 120 km/h to rozpędzam auto do 130, zdejmuję nogę z gazu i po chwili delikatnie utrzymuje prędkość 120km/h. Niestety 6 bieg "normalnie" włącza się dopiero przy 120. Dodam, że można kombinować na płaskim asfalcie z 6 biegiem przy 110 :)
PS.
Ręczna zmiana biegów określa do jakiego biegu ma pracować skrzynia. Nie jest to włączenie określonego biegu. Używa się jej najczęściej przy hamowaniu silnikiem.

Re: V8 - praca na 5 i 6 biegu

: 01 wrz 2015, 07:11
autor: plum76
a w manualnym trybie działa tempomat?
wrzucić na 6 i ustawić 120km/h. Na podjazdach tylko będzie kicha.
paweł

Re: V8 - praca na 5 i 6 biegu

: 10 lis 2015, 15:19
autor: RobertK
Witam, wygląda na to że Toyota poprawiła parę rzeczy ( może czytają nasze forum ;-) przy rozgrzanym do normalnej temperatury silniku 6 wrzuca przy około 100 km/h. silnik ma wtedy 1500 obrotów. Przy spokojnym dodawaniu gazu podnosi prędkość na 6. Przy 90 km/h silnik ma jakieś 1600- 1700 obrotów. Spalanie przy prędkościach do 140 km/h wynosi 11,5 litra a na autostradzie 160-180 km/h 13,5 l. W kabinie trzy dorosłe osoby i jakieś 100 kg bagażu. Opony fabryczne M+S. Wrażenia z jazdy... bezcenne, za resztę płacimy kartą :lol:

Re: V8 - praca na 5 i 6 biegu

: 14 lis 2015, 17:06
autor: Driv3r
A w benzynie:
6-stke zapina przy 85-90, obroty spadaja na okolo 1300.
Przy 120 km/h ma niecale 2000.
Spalanie... Ja w trasie jeszcze nie bylem, taki tryb mieszany Warszawa i okolice, jazda spokojna i srednio wychodzi 15l / 100 km.
Tak mniej wiecej wychodzi 1 l / 10 km spalania, czyli 120 to 12 litrow, 140 juz 14.
Roznica (przed zakupem PB mialem 2 dni prasowego diesla) jest kolosalna w kulturze pracy i wrazeniach alustycznych.
Jak ktos wkrecal benzynowe V8 bez doladowania pod czerwone pole to bedzie wiedzial o co chodzi.