Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Moderator: luk4s7

Zetar
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2014, 08:43
Auto: Toyotka V8 200 4,7 , Durango V8 5,7
Kontakt:

Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: Zetar »

Zakupiony zestaw Ironman 2" w górę, amortyzator gazowo olejowy, sprężyny 0-300 kg czyli bez szaleństw.
Problem pierwszy, mechanik nie zwrócił uwagi o różnicy sprężyn(lewa inna od prawej) ale mechanik potrafi!!!! a ja nie wiedziałem. Efekt auto stanęło krzywo, no dobra jest KDSS nastąpi adaptacja, nie zawiozłem na ustawienie kątów. Po 2 dobach stania wypoziomowało się samo, ale ja zacząłem dociekać z zawieszeniem i zorientowałem się o błędzie. Auto ponownie do serwisu zamiana stron no i znowu stoi krzywo 4 cm jedna strona wyżej niż druga, kąty kół ustawione dobrze.Zacząłem jeździć,około 300km, minął tydzień i nic. Umówiłem się w serwisie autoryzowanym, telefonicznie powiedzieli, że podłączą komputer i sprawdzą. Coś mnie tknęło, w tym układzie nie ma elektryki, wynalazłem na amerykańskich stronach instrukcję poziomowania KDSS i dzielnie zawiozłem z autem do serwisu. Po 2 godzinach odpowiedź. Nie nie zrobią tego, muszą zapoznać się z tematem,nigdy tego nie robili i nic nie wiedzą.Zadzwonią w bliżej nieokreślonym czasie. Sruby od hydrauliki KDSS zapieczone więc serwis bał się ruszyć. Pytanie czy są w stanie ponownie napełnić układ KDSS było zbyt trudne. Oczywiście komputer podłączyli( ciekawe po co- brak błędów) i skasowali mnie za podłączenie komputera. Auto z dużym smutkiem odstawiłem na równą powierzchnię celem samopoziomowania i nic, stoi 2 doby i cholera żal nie jeździć, a stoi dalej krzywo. Sruby pryskam sprayem penetrującym. Proszę bardzo o pomoc bardziej doświadczonych. :cry:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: kylon »

Po pierwsze to tani produkt nigdy nie gwarantował prostego stania. Miało być tanio to jest tanio ;-). Po drugie po montażu zawsze trzeba ustawić geometrię. Po trzecie jak już zauważyłeś jest procedura otwierania zaworów KDSS podczas montażu zawieszenia. Faktycznie bywają problemy z ich odkręceniem a nawet potem z ampula przeszli na zwykłą śrubę. Ciekaw jestem co ten mechanik robił z KDSS -em że wcisnął to bez ich zwalniania. Łom Panie i nogą.

Zetar
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2014, 08:43
Auto: Toyotka V8 200 4,7 , Durango V8 5,7
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: Zetar »

Oj tam od razu za tani, nie ma to jak nowemu dowalić.(fakt bardzo drogie nie było) ale do Afryki się nie wybieram, a i niektórzy chwalą ten produkt a i autko fajniej wygląda nawet takie krzywe.Warsztat drugi specjalizuje się w Toyotach więc nadzieja była na poprawność i geometria też była. Autoryzowany się poddał.Masz może pomysł gdzie udać się jakbym uszkodził układ (celem napełnienia) bo wątpię, żeby te śruby na imbus puściły. Aż zdziwiony jestem,że w japońcu tak śruby zapieczone. Chyba też ich oszczędności dopadły

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: kylon »

Nie mam pojęcia gdzie się z tym udać. A imbusy już obrócone czy kiepski klucz się obrócił?
W pierwszej kolejności wydłubuje się brud aby klucz jak najgłębiej wszedł. Należy stosować obstukiwanie i penetratora. Bez odkręcenia masz po prostu niewyrównany przepływ w układzie i ciągnie go hydrauliczny stabilizator. Odkręć stabilizator i zobacz czy auto się wyrówna. Jeśli tak to walcz dalej. Jeśli dalej będzie stał krzywo to zastosuj te sprężyny do bujanego konika na placu zabaw. A zawsze są tacy co chwalą ;-) zazwyczaj z asfaltu nie zjeżdżają ;-)

Zetar
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2014, 08:43
Auto: Toyotka V8 200 4,7 , Durango V8 5,7
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: Zetar »

Dzięki Kylon. Wejścia do imbusów jeszcze dobre ale najbardziej naruszyli je w serwisie Toyoty. Po 3 dniach używania dobrego penetratora rozpocząłem grzanie, później gwałtowne ochładzanie, minus klikadziesiąt, ponownie grzanie i nic no i oczywiście stukanie,pukanie i walenie. W ostateczności są tzw rozwiertaki do odkręcania urwanych śrub, ale jak rozwalę całkiem to chyba nigdzie nie jestem w stanie napełnić w Polsce KDSS. Obdzwonię sobie wszystkie serwisy w Polsce i zobaczę, może jakiś przerabiał temat.
Mam jeszcze jedno pytanie, z rozdzielacza KDSS tego z imbusami, na górze pod podłogą odchodzi elektryczny kabel z wtyczką z 3 konektorami w środku. Wtyczka nigdzie nie jest podłączona, a wtyczka była na baszanej obudowie zaworów Wygląda to jak jakiś elektrozawór lub "silniczek"z możliwością podłączenia. Może wejście dla serwisu, żeby nie kręcić mechanicznie, ale oni nic na ten tematObawiam się podłączać, ale skoro 3 kable to duża możliwość urządzenia o zmiennej biegunowości, zaworu lub silniczka. Może wiesz gdzie można taki KDSS znaleźć używany i rozebrać to ? Wkurza mnie nieprawdopodobnie nieznajomość tematu przez serwis ...............i ogólnie nikt nic nie wie. W instrukcji napisali, że jak auto będzie stało na nierównym i zostanie mu się krzywym to podjechać do serwisu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: kylon »

Przyłóż nakrętkę i w środku ją przyspawaj do samego korka. Jak się odkręci to masz od razu śrubkę na przyszłość bez potrzeby spuszczania oleju ;-). Co to za filozofia zajrzeć do manuala gdzie jest procedura wymiany oleju :mrgreen:. Też kiedyś szukałem używki bo psycha siadała ale w ostateczności zadziałał patent z nakrętką (używki brak a i widniało widmo poukręcania przewodów hydraulicznych). Takie to teraz mamy fajne nowe samochody. Po kilku latach nieserwisowalne w pełni przez korozon.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: proto »

Zanim jeszcze zaczniesz dospawywać nakrętkę spróbuj jeszcze wkrętaka/wykrętaka do pobijania.
Wygląda tak: http://allegro.pl/wkretak-wykretak-udar ... 82741.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Działa naprawdę dobrze. Przy np. rozbiórce pompy wtryskowej byłem zaskoczony jego skutecznością 8)

Zetar
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2014, 08:43
Auto: Toyotka V8 200 4,7 , Durango V8 5,7
Kontakt:

Re: Lift 2" a problem z KDSS auto stoi krzywo

Post autor: Zetar »

Chciałęm bardzo podziękować Kylonowi za pomoc, Rozwiązanie z dospawaniem nakrętek pełny szacun. Zrobiłem to po urwaniu 4 profesjonalnych rozwiertaków do śrub. Ale też przestrzegam przed odkręceniem śrub o wicej niż 3 pelne obroty, po 3 obrotach nic się nie stało, auto stało nadal krzywo, więc próbowałem dalej, przy 5 pełnym obrocie prysnął niespodziewania olej około 70-100 ml, brak możliwości opanowania przestrzegam!!!!!
W trakcji na asfalcie na razie nie odczułem zmiany no ale mam problem jak to napełnić, w wolnej chwili zmęczę zapytaniem serwisy w Polsce w końcu LC 150 mają KDSS.
Problem większy czy do liftu z KDSS w LC200 konieczny inny zestaw niż bez KDSS. W toyocie 150 w ofertach liftu jest rozgraniczenie a w lcc200 nie, będę jutro męczył Ironmena. Jeżeli ktoś ma jakieś informację proszę o info, przyda się to pewnie wielu użytkownikom LC200. Muszę przyznać że zakochałem się w tym aucie . Jeździłem 2 patrolami Y61 około 8 lat .Jeden z nic uratował mi życie i mojej rodzinie, ale komfort jest zaje.... fajny w LC200, tylko te ceny. Ale spoko rozpracowuję, większość dostępne w zamiennikach lub oryginały na inne rynki w cenie średnio 50% tego co u nas i to z fakturą . Służę pomocą. Jak podacie nr oryginału to odpowiem bez problemu.

ODPOWIEDZ