Re: skrzynia biegów V8
: 18 gru 2012, 12:24
Chyba bieg nizej, wyższy bieg to spadaja obroty i tym i spalanie.
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
Przejechałem się wielokrotnie. Przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisałem. Oczywiście, że przy stałej, niskiej prędkości będzie niższe spalanie, ale to jest skrzynia automatyczna, a nie CVT i działa jak działa, ma swoje ograniczenia. Przy wyższej prędkości niskie obroty nie muszą już iść w parze z niskim spalaniem (mówię o różnicah typy 1500 a 1700, a nie 1200, a 3800 obr/min) Ograniczenia narzuco przez producenta, podejrzewam, że nie bez powodu. Nie wiesz tego czy przy niższych obrotach silnik nie męczyłby się za bardzo, żeby utrzymać prędkość. Zbyt niska prędkość obrotowa przy jakimś tam wysiłku dla silnika (a utrzymanie prędkości w trasie tym kioskiem nim jest) ma po prostu negatywny wpływ na układ korobowo-tłokowy. W dzisiejszych czasach producenci robią wszystko, żeby obniżyć spalanie, bo niższe spalanie przekłada się wprost proporcjonalnie na niższą emisję CO2. Jeśli Toyota tak zrobiła to zastonowiłbym się najpierw czy przypadkiem tak nie zrobiła właśnie przez wzgląd na trwałość układu korbowego. Po drugie pytanie czy nie jest to też swoistym "zabezpieczeniem" przed boostem przy niskich obrotach. Momentu tam jest niemało, oprócz utrzymywani zbyt niskich obrotów przy stałej, większej predkości problemem może być tez co się stanie jeśli będzie "but" przy zbyt niskich obrotach, a ta niezbyt szybka skrzynia jeszcze nie zredukuje.tołdi pisze:Co do motora z LC 200, - Przejedź się a zbaczysz. Jak przy tej samej prędkości wskoczy ci bieg wyżej to spalanie od razu 2l więcej.
Dziękuję Ci Kapitanie Oczywisty- przy 100 na godzinę obroty są większe niż przy 80. Nie może być ;)W serwisówkach wielu aut amerykańskich jak wół jest napisane, żeby np. nie stosować jakiejś tam skrzyni z takim i takimi przełożeniami, czy mostu, bo wówczas obroty będą zbyt niskie, co jest szkodliwe dla korby. Ja nie piszę tu ile się jeździ w USA, tylko o tym co się dzieje jak jedziesz np. Suburbanem. I w manualu do takiego auta sam producent pisze o tym, że niższe obroty przy stałej prędkości nie szkodzą silnikowi, ale już przy prędkościach w okolicach stówy i więcej (nie pamiętam dokładnie, ponad 55 mil chyba) szkodzą, bo opory są większe, więc chyba jednak tak jest lepiej. A teoretycznie niższe obroty by radziły sobie też z oporem powietrza.tołdi pisze: Co do aut amerykańskich- przy 100 km/h obroty są żeczywiście większe ale nie dlatego że tak jest lepiej. W USA jeździ się 80 km/h i prędkość ta jest przestrzegana.
Jasne. Myślami musiałem być obok klawiaturyZaparka pisze:Chyba bieg nizej, wyższy bieg to spadaja obroty i tym i spalanie.
Eh, przeczytaj jeszcze raz moje słowa, które cytujesz Stary ja piszę o teorii, o tym co się dzieje, jak np. zmienisz przełożenia i następnie sprawdzisz różnicę A Ty jesteś w stanie swoją J200 jechać z tą samą prędkością (zakładam, że stałą oczywiście, na tym samym przełożeniu) i raz masz 1500 obrotów, a raz 1700??? To jakieś cuda.tołdi pisze:Rafi- napisałeś: " Przy wyższej prędkości niskie obroty nie muszą już iść w parze z niskim spalaniem (mówię o różnicah typy 1500 a 1700, a nie 1200, a 3800 "
Właśnie w J200 chodzi o tą różnicę 1500-1700. Jednak za wiele tym autem nie pojeżdziłeś.
Przeczytaj proszę dokładnie co opisali koledzy i opis urządzenia , powody jego skonstruowania i działanie. Nie tylko ja zwróciłem uwage na "dziwne" działanie skrzyni. Inni poszli dalej i zaczęli przoblem rozwiązywać. Niestety Toyota ma to w d..pie, tak jak kilka innych niedoróbek w tym aucie. J100 jest dopracowana prawie w każdym calu a dwysetkę robili chyba trochę w pośpiechu
Tak trochę z innej beczki- Kupiłem parę tygodni temu setkę w manualu. Jak ona pięknie ciągnie od 700 obr to aż poezja.
Mam też setkę w automacie i to jedzie od 1200 i też jest fajnie. A w J200 jest porażka.
NieRafi pisze:Czy te inne przełożenia to nie są przypadkiem z tych zamulonych wresji Heavy-Duty