Strona 2 z 3
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 18:25
autor: seburaj
Jerzy23 pisze: Nowa J200 jest autem o jednym z najwyzszych wspolczynnikow bezawaryjnosci
Jurek
nie fałszuj rzeczywistości !
j200 jest autem o jednym z najwyższych (...) bo JEST W MIARE NOWA !
ile maja najstarsze egzemplarze ? 5 lat ?
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 18:36
autor: Jerzy23
seburaj pisze:Jerzy23 pisze: Nowa J200 jest autem o jednym z najwyzszych wspolczynnikow bezawaryjnosci
Jurek
nie fałszuj rzeczywistości !
j200 jest autem o jednym z najwyższych (...) bo JEST W MIARE NOWA !
ile maja najstarsze egzemplarze ? 5 lat ?
Nie myle sie. J200 jest jednym z najlepiej dopracowanych aut na rynku. To ze jest nowa jest akurat zaleta, bo nie jest jeszcze zmeczona.
Najwiecej naprawialem stara HZJ80, ale przynajmniej latwo bylo i tanio. Nieco mniej zuzyta FZJ100 z pierwszego roku produkcji tego modelu, ale ceny za serwis i czesci juz byly wyzsze. Swoja obecna robie najmniej. Tzn robie to co sam rozwale, ale udaje mi sie rocznie zrobic tym autem 110 tys kilometrow.
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 18:50
autor: MariuszS
Jerzy23 pisze:...obok ciebie przejedzie prosta robocza J200 w dizlu i tylko kurz zostawi
Ależ ja wcale nie zaprzeczam!
Stwierdzam jedynie, że mnie na nią nie stać, niestety.
PS. A poza tym, Oman to jednak jest świat zachodni - siła nabywcza, serwisy, lotniska, internet.
A w Azji, trza znać rosyjski i umieć pić wódkę
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 18:57
autor: Jerzy23
Mnie tez nie
wiec swoja J100, gdzie klima smierdzi kurzem mimo wielokrotnego czyszczenia i z zafajdanymi dywanikami, bede jeszcze troche jezdzil. Serwis jest, zwlaszcza toyoty. Ale jak cos pierdutnie na odlegleglym intreriorze to duzo wody, dobre buty i idziesz w kierunku cywilizacji.
Najnormalniej balbym sie jezdzic w takich warunkach starym zmeczonym autem, nawet prostym w w budowie i latwym w naprawie. Jest jeszcze sporo aut 4x4 ktore sia proste i wytrzymale. Roboczy dieselek J200 tez do nich nalezy
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 19:39
autor: seburaj
a jaki tam diesel w j200 jest ? ten sam co na europe, tj. v8 common
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 20:09
autor: Jerzy23
Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F
Jezdza od kilku lat jako auta robocze w kompaniach naftowych i nikt nie narzeka. Nawet lokalny diesel, choc gorszy jakosciowo niz w UE, nie przeszkadza w uzytkowaniu tych aut
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 20:28
autor: Zaparka
Bo nie ma mrozu i filtry niezatyka.
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 20:31
autor: seburaj
Zaparka pisze:Bo nie ma mrozu i filtry niezatyka.
przedmówca miał na myśli brak zjawiska wytrącania się parafiny w filtrze powietrza przy ujemnych temperaturach ?
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 20:39
autor: Kameleon
Jerzy23 pisze:Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F
Jerzy, czy jesteś pewien że jest tam single turbo jak w VDJ7x, bo widziałem takie autko w Polsce VDJ200 GX manual i były dwie turbinki
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 20:48
autor: Remiołek
plum76 pisze:Remik ty sobie Żuka kup do wożenia kręgów a nie katowac chcesz każdą Toyotę.
paweł
Żuka i pozostałe robactwo to ja se mogę u szwagra obejrzeć w gablocie pod szpilką. Entomolog amator jest z niego znaczny. I nie katować, a użyć odpowiednio czyli do pracy. Do lansu mam trampki.
Taka mnie dygresja naszła, że za te 20 lat to J200 będzie szacownym klasykiem z porządnym klekotem, a nie mini reaktorem na odpadki z nieśmiertelnego mackadonalda XVI generacji, systemem poziomowania sterowanym na podstawie pływów i faz księżyca, łazienką i garderobą w schowku pasażera, poruszającego się według dopuszczalnego systemu sterowanego centralnie z Międzygalaktycznego Ministerstwa Transportu Bliskoziemskiego. Mandaty zaś będą drukowane od strzału za pomocą obowiązkowej w UE różowej skrzynki bezpieczeństwa.
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 21:36
autor: seburaj
łoooo, Remik - co Ty pijesz
zwijarka doszła ?
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 22:04
autor: Jerzy23
Kameleon pisze:Jerzy23 pisze:Tak.
Pierwszy toyotowski diesel V8. 1VD-FTV, z ta roznica, ze uturbiony tylko jedna turbina a nie dwoma jak wersja na UE. No i z manualna H151F
Jerzy, czy jesteś pewien że jest tam single turbo jak w VDJ7x, bo widziałem takie autko w Polsce VDJ200 GX manual i były dwie turbinki
Ty mi zawsze skomplikujesz zycie
tak jak z ta skrzynia H w HZJ105.
Ja tam se recow obciac nie dam, ze jest tylko jedna turbina, ale to najprostrze robocze diesle w J200, a one nigdy nie sa wysilone jak auta z salonu.
Bede w toyocie to zapyta.
Tutaj twin turbo diesel to rzadkosc, ale jest. Zawsze w automacie
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 22:27
autor: Kameleon
Właśnie VDJ200 manual turbo x 2 ma silnik zdławiony do 430Nm ze względu na "wytrzymałość skrzyni biegów H151F i sprzęgła" a Adonis robi z tych silników ponad 360 koni i prawie 800Nm i wszystko działa
Ps Dzięki za przypomnienie o skrzyni H w HZJ105- właśnie mam takie "zadanie domowe" wywalić R+ Part Time i wstawić H+Full Time
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 27 sie 2012, 23:12
autor: Jerzy23
Kameleon pisze:Właśnie VDJ200 manual turbo x 2 ma silnik zdławiony do 430Nm ze względu na "wytrzymałość skrzyni biegów H151F i sprzęgła" a Adonis robi z tych silników ponad 360 koni i prawie 800Nm i wszystko działa
Ps Dzięki za przypomnienie o skrzyni H w HZJ105- właśnie mam takie "zadanie domowe" wywalić R+ Part Time i wstawić H+Full Time
i co sprzeglo oraz H151F wytrzymija te 800Nm?
Skrzynie H wystepowaly tez z part time 4wd. Zwlaszcza w J8 i wczesnych J10
Re: LC V8 (a właściwie J200) w TERENIE !
: 28 sie 2012, 19:27
autor: Kameleon
Jerzy23 pisze:i co sprzeglo oraz H151F wytrzymija te 800Nm?
Seryjne sprzęgło 300mm wytrzymuje i 600Nm ( np w konwersji na V8 6,5TD), a gdzieś czytałem że nawet do 700Nn
Przy tych 800Nm to tylko wzmocnione
. Sam wiesz że skrzynie H151F jest wystarczająco solidna.
Jerzy23 pisze:Skrzynie H wystepowaly tez z part time 4wd. Zwlaszcza w J8 i wczesnych J10
Miałem taki skład H150F+Part Time (HZJ80) a potem przerobiłem to sobie na H150F+Full Time