Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 mar 2019, 19:16
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 mar 2019, 16:57 
Offline

Rejestracja: 07 mar 2017, 13:39
Posty: 7
Czołem!

Dziś podczas codziennej jazdy ze szkoły przejeżdzając przez próg zwalniający poczułem lekkie automatyczne hamowanie bez jakiejkolwiek przyczyny. Po przejechaniu paruset metrów zapaliły się kontrolki poślizgu i ABS oraz zaczęła mrugać kontrolka cetralnego mechanizmu różnicowego (tak, jak przez załączeniem blokady). Po przejechanimu kilometra, na światłach, wszystko zgasło. Po kolejnym kilometrze powtórka.

Ktoś ma jakieś pomysły? Do tej pory nie miałem problemów z elektroniką. Jedyne, co ostatnio robiłem to wymieniałem oba akumulatory (historia w poprzednim poscie).

Pozdrawiam,
Szymon


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 mar 2019, 17:23 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 116
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Może taki zestaw winnych: woda, korozja styków, mikro-wyłącznik (wyłącznik krańcowy), gryzonie (uszkodzona izolacja, przegryzione kable) a sama elektronika to raczej na końcu ale nie można wykluczyć.
W 120 są podobne kontrolki i jak się włącza blokadę to informują, że część systemów zostaje zdezaktywowana.
Układ kontroli blokady centralnego mechanizmu różnicowego jest "tójstanowy" : wyłączony, "w drodze", załączony. Stany skrajne/stabilne wykrywane są odpowiednimi wyłącznikami krańcowymi a jak nie jest w stanie stabilnym to jest "w drodze" - załącza się lub wyłącza. Jak blokada nie jest wyłączona (załączona lub "w drodze") to wysyłany jest sygnał dezaktywujący układy VSC...
Jeżeli więc ginie gdzieś sygnał o wyłączaniu blokady to wchodzimy w tryb "w drodze" i blokada sobie miga a reszta się wyłącza sygnalizując to odpowiednimi kontrolkami.
Trzeba sprawdzić kable, złącza, wyłącznik krańcowy a jak to nic nie da to także elektronikę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 mar 2019, 13:02 
Offline

Rejestracja: 07 mar 2017, 13:39
Posty: 7
Okzało się, że źródłem problemu był pierścień magnetyczny przy czujniku ABS lewego przedniego koła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group