Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Moderator: luk4s7
Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
To mój pierwszy automat, a w instrukcji nic na ten temat nie piszę...
Z tego co wyczytałem w necie to przy sprawdzaniu silnik musi pracować, a położenie automatu w pozycji N.
Prawda to, czy w toykach jest inaczej?
Są dwie skale - jedna dla zimnego oleju a druga dla rozgrzanego.
Piszą, że rozgrzany olej można przyjąć, że jest po przejechaniu około 20KM na autostradzie.
Powiedzcie jak sprawdzacie stan u siebie.
Pozdro
Piotr
Z tego co wyczytałem w necie to przy sprawdzaniu silnik musi pracować, a położenie automatu w pozycji N.
Prawda to, czy w toykach jest inaczej?
Są dwie skale - jedna dla zimnego oleju a druga dla rozgrzanego.
Piszą, że rozgrzany olej można przyjąć, że jest po przejechaniu około 20KM na autostradzie.
Powiedzcie jak sprawdzacie stan u siebie.
Pozdro
Piotr
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
na neutralu czy na parku - bez wiekszego znaczenia
wazne, ze na pracujacym silniku, przed kontrolą pozostawic auto na N/P przez kilkadziesiat chwil
wazne, ze na pracujacym silniku, przed kontrolą pozostawic auto na N/P przez kilkadziesiat chwil
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
No czyli dobrze myślałem - dzięki za pomoc
Po wymianie oleju w skrzyni mogę napisać kilka spostrzeżeń:
- w misce było sporo osadu jak i magnesy były oklejone opiłkami, także warto co jakiś czas zrzucić miskę i wyczyścić wszystko porządnie,
- miska wklejona na silikon wurtha za 30zł a nie na silikon z toyoty za 230zł - zero wycieków,
- gdybym to robił następnym razem to na pewno wymieniłbym filtr oleju. Niby jest to siateczka którą można przedmuchać i przemyć, ale niestety ta siateczka jest zabudowana w obudowie i tak naprawdę jest do niej marny dostęp i wszelkie czyszczenia są zrobione połowicznie. Może nie filtr z ASO za 499zł, ale zamiennik dużo tańszy...
- olej zalany to Castrol ATF Multiwihicle który spełnia normę Toyoty dla tych skrzyń - type-IV. Bez ściągania miski zleciało około 5l po ściągnięciu miski dodatkowy litr. Łącznie po wymianie weszło 6 litrów,
- i teraz najważniejsze. Olej nie był jakiś mocno przepalony, ale na pewno nie był już czysto klarowny i różowy, to po wymianie jakoś te biegi tak łagodniej się przełączają. Bardzo ciekawe jest też to, że przed wymianą na zimnym oleju nawet przy spokojnej jeździe kręcił silnik dość wysoko na każdym biegu zanim zmienił na następny, dopiero jak się trochę rozgrzał to zaczynał szybciej zrzucać biegi. Teraz nawet na zimnym oleju zarzuca biegi szybko tak samo jak na ciepłym. I generalnie przy spokojnej jeździe zrzuca biegi jeszcze wcześniej porównując rozgrzany olej przed i po wymianie.
Na komputerze od razu spalanie spadło o litr na 100/km. W rzeczywistości nie wiem, bo jeszcze baku nie zdążyłem wypalić.
Po wymianie oleju w skrzyni mogę napisać kilka spostrzeżeń:
- w misce było sporo osadu jak i magnesy były oklejone opiłkami, także warto co jakiś czas zrzucić miskę i wyczyścić wszystko porządnie,
- miska wklejona na silikon wurtha za 30zł a nie na silikon z toyoty za 230zł - zero wycieków,
- gdybym to robił następnym razem to na pewno wymieniłbym filtr oleju. Niby jest to siateczka którą można przedmuchać i przemyć, ale niestety ta siateczka jest zabudowana w obudowie i tak naprawdę jest do niej marny dostęp i wszelkie czyszczenia są zrobione połowicznie. Może nie filtr z ASO za 499zł, ale zamiennik dużo tańszy...
- olej zalany to Castrol ATF Multiwihicle który spełnia normę Toyoty dla tych skrzyń - type-IV. Bez ściągania miski zleciało około 5l po ściągnięciu miski dodatkowy litr. Łącznie po wymianie weszło 6 litrów,
- i teraz najważniejsze. Olej nie był jakiś mocno przepalony, ale na pewno nie był już czysto klarowny i różowy, to po wymianie jakoś te biegi tak łagodniej się przełączają. Bardzo ciekawe jest też to, że przed wymianą na zimnym oleju nawet przy spokojnej jeździe kręcił silnik dość wysoko na każdym biegu zanim zmienił na następny, dopiero jak się trochę rozgrzał to zaczynał szybciej zrzucać biegi. Teraz nawet na zimnym oleju zarzuca biegi szybko tak samo jak na ciepłym. I generalnie przy spokojnej jeździe zrzuca biegi jeszcze wcześniej porównując rozgrzany olej przed i po wymianie.
Na komputerze od razu spalanie spadło o litr na 100/km. W rzeczywistości nie wiem, bo jeszcze baku nie zdążyłem wypalić.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
siła autosugestii jest wielka
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Mi nawet po umyciu samochodu jakoś lepiej fura jeździ, a jak poodkurzam środek to prze kilka chwil nawet ciszej silnik chodzi.
To jest własnie autosugestia
To jest własnie autosugestia
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Nie no, panowie bez jaj
łagodniejsze przełączanie biegów to sprawa sporna, no ale szybsza zmiana biegów jest na 100%.
Nie wiedziałem, że cokolwiek zmieni się po wymianie oleju bo nie po to go wymieniałem. Ale byłem po prostu byłem w szoku jak ,ledwo co wyjechałem z garażu po wymianie na zimnym oleju a automat zaczął bardzo szybko zmieniać biegi. Czasami to mi się wydaję, że teraz aż za szybko teraz wrzuca tą czwórkę...
byłem przekonany, że późniejsza zmiana biegów na zimnym silniku to sprawka elektroniki która nie pozwala przeciążać ani silnika ani skrzyni jeszcze na zimnych elementach na niskich obrotach. A tutaj szok
Jest to mój pierwszy automat, dlatego o autosugestii nie ma mowy, bo chciałem jedynie tylko, żeby olej w skrzynce był świeży a nie żeby mi szybciej zrzucał biegi. Różnica jest naprawdę panowie spora i zauważalna od razu
Dzisiaj rozmawiałem z kolegą który ma pasata 2,5TDI w automacie i twierdzi, że po zmianie oleju automat chodzi również dużo lepiej. Twierdzi natomiast, że w ciepłe dni na zimnym oleju to jeszcze tak wysoko automat silnika nie trzyma na obrotach, ale w zimie to idzie zwariować jak wysoko go kręci za nim się rozgrzeje...
Piszę tylko jak jest u mnie po wymianie oleju. Sam nie wiem dlaczego po zmianie oleju tak się zmieniła praca automata bo się na tym nie znam, ale naprawdę tak jest.
Chcecie to wierzcie a nie to nie
łagodniejsze przełączanie biegów to sprawa sporna, no ale szybsza zmiana biegów jest na 100%.
Nie wiedziałem, że cokolwiek zmieni się po wymianie oleju bo nie po to go wymieniałem. Ale byłem po prostu byłem w szoku jak ,ledwo co wyjechałem z garażu po wymianie na zimnym oleju a automat zaczął bardzo szybko zmieniać biegi. Czasami to mi się wydaję, że teraz aż za szybko teraz wrzuca tą czwórkę...
byłem przekonany, że późniejsza zmiana biegów na zimnym silniku to sprawka elektroniki która nie pozwala przeciążać ani silnika ani skrzyni jeszcze na zimnych elementach na niskich obrotach. A tutaj szok
Jest to mój pierwszy automat, dlatego o autosugestii nie ma mowy, bo chciałem jedynie tylko, żeby olej w skrzynce był świeży a nie żeby mi szybciej zrzucał biegi. Różnica jest naprawdę panowie spora i zauważalna od razu
Dzisiaj rozmawiałem z kolegą który ma pasata 2,5TDI w automacie i twierdzi, że po zmianie oleju automat chodzi również dużo lepiej. Twierdzi natomiast, że w ciepłe dni na zimnym oleju to jeszcze tak wysoko automat silnika nie trzyma na obrotach, ale w zimie to idzie zwariować jak wysoko go kręci za nim się rozgrzeje...
Piszę tylko jak jest u mnie po wymianie oleju. Sam nie wiem dlaczego po zmianie oleju tak się zmieniła praca automata bo się na tym nie znam, ale naprawdę tak jest.
Chcecie to wierzcie a nie to nie
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
ja za każdym razem jak wymienie olej w silniku to - za każdym razem ! przysięgam ! - dałbym sobie rękę uciąć, ze silnik chodzi jakby tak ciszej i bardziej miękko...
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Żarty żartami, ale w automatach tak jest. Olej nie jest tylko smarowidłem, lecz też siłą napędową. W manualu biegi zmienia metalowy kij wbity do kabiny, a w automacie biegi się zmieniają gdy otwierają się odpowiednie elektrozawory i olej, płynąc kanalikami, popycha różne elementy, tryby itd.
Ilekroć skrzynia chodzi źle to za pierwszy ratunek uważa się zmianę oleju i często zlanie starej zupy i wlanie świeżego ATFu 'naprawia' skrzynię...
Ilekroć skrzynia chodzi źle to za pierwszy ratunek uważa się zmianę oleju i często zlanie starej zupy i wlanie świeżego ATFu 'naprawia' skrzynię...
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
W mojej skrzyni był piasek pustynny ! Serio, jak on tam się dostał przez te wszystkie uszczelki nie wiem. Miałem duże problemy ze skrzynią, nie wyetarczyło wymienić olej, wyjęta skrzynia przez dobę moczyła się w jakiejś tam chemii - kanaliki były zapchane. Po regeneracji pracuje jak nowa.
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Jak znajdziesz jakikolwiek zamiennik tego filtra to daj znaćMłodyWilk pisze: - gdybym to robił następnym razem to na pewno wymieniłbym filtr oleju. Niby jest to siateczka którą można przedmuchać i przemyć, ale niestety ta siateczka jest zabudowana w obudowie i tak naprawdę jest do niej marny dostęp i wszelkie czyszczenia są zrobione połowicznie. Może nie filtr z ASO za 499zł, ale zamiennik dużo tańszy...
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
No to się zgodzę.seburaj pisze:ja za każdym razem jak wymienie olej w silniku to - za każdym razem ! przysięgam ! - dałbym sobie rękę uciąć, ze silnik chodzi jakby tak ciszej i bardziej miękko...
W benzyniaku jak klepią zaworki w jakiejś 16V to pierwsze co to trzeba oliwę zmienić jak klient nie wie kiedy lub jaki olej ma wlany.
Co do automatów to też się zgadzam (poprzedni post to tylko o sile autosugestii) jak oliwa ma swoje pierwotne właściwości to na bank elementy lepiej pracują.
I bez nerw
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Przymierzam sie do wymiany oleju (a w zasadzie plynu hydraulicznego) w mojej toyce, chcialbym tez wymienic od razu filtr - 35330-60030 (STRAINER ASSY, VALVE BODY OIL) - tak naprawe z nazwy to jest bardziej sitko
podpasuje to ? - http://usaolkusz.istore.pl/pl/filtr-ole ... 15915.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyodiy stwierdza ze jest takie samo wlasnie w autach z silnikiem 4,7
Jaki olej polecacie zeby wąż za bardzo nie syczał ?
podpasuje to ? - http://usaolkusz.istore.pl/pl/filtr-ole ... 15915.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyodiy stwierdza ze jest takie samo wlasnie w autach z silnikiem 4,7
Jaki olej polecacie zeby wąż za bardzo nie syczał ?
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Maxiu, starsze modele LC miały 4 biegową A343F czy to diesle czy benzyny więc filtr powinien być ten sam dla Hila, LC100 ,LC90 czy LC120
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Ale moja jest juz 5 biegowa
Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie
Fitrów jest trochę. Warto dobrać sobie po VInie.