Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: Rokfor32 »

seburaj pisze:ja za każdym razem jak wymienie olej w silniku to - za każdym razem ! przysięgam ! - dałbym sobie rękę uciąć, ze silnik chodzi jakby tak ciszej i bardziej miękko... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bo to prawda :wink:

Tyle, że nie wynika to z tego - że olej nowy i ma lepsze właściwości - a z tego - że wymienia się rozgrzany i rzadki - na zimny i gęsty ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: proto »

MaxLux pisze:Ale moja jest juz 5 biegowa
A to nie szkodzi :mrgreen:
A750F też szła w Hilach, LC120. LC150 ,LC100 ,LC200, FJ Cruiserze itd...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: MaxLux »

kylon pisze:Fitrów jest trochę. Warto dobrać sobie po VInie.
przeca napisalem, ze z toyodiy wyszlo 35330-60030 (STRAINER ASSY, VALVE BODY OIL) i googlarka oddala ten hamerykanski zamiennik

co tam - zamowie, a w razie W sie odesle ;)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: LEX »

Skrzynie A750 mają, z tego co pamiętam, dwie wersje. Jedna jest z bagnetem do sprawdzania poziomu a druga bez. Do skrzyni z bagnetem lejemy T-IV a do skrzyni bez bagnetu lejemy WS. Do kupienia w Toyocie za jakąś większą kasę lub przez internet, ale nie mogę wypowiadać się na temat jakości tych olejów. Niestety to już jest skrzynia 'nowej ery motoryzacji', gdzie po byle pierdołę trzeba pędzić do serwisu z plikiem banknotów.

Oczywiście też oficjalnie olej jest niewymienny, ale i tak ilekroć ktoś zmieniał, to twierdził, że wylewał smołę. Pocieszające jest to, że te oleje faktycznie są bardziej trwałe od starego DexII czy III, więc można wymieniać spokojnie co 60tys, ale to już zależy od stylu jazdy. Zwykła jazda to lekką ręką 50-60tys., holowanie lawet i przyczep non stop, to jakieś 25% szybciej, upalanie w terenie non stop to jakieś 50% szybciej.

Jak kupisz sitko to podczas wymiany oleju porównaj sitko fabryczne z tym kupionym. Chodzi mi zwłaszcza o miejsca gdzie są wszelkie uszczelki stykające się ze skrzynią. Niektóre aftermarketowe były za niskie i uszczelka się nie dociskała. Ale zaryzykuj kup, bo OEM chyba kosztuje jakieś 500zł a to przecież zwykłe fakin' sitko.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: MaxLux »

Looknalem do madrej ksiazki, ktorej nikt nie czyta - oczywiscie blabla lifetime, nie wymieniac, ale jak juz cos to ATF WS JWS3324 lub NWS 9638. Znalazlem Revalnol w dobrych pieniadzach - http://allegro.pl/ravenol-atf-t-ws-life ... 07179.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wie ktos ile sie wyleje przy wymianie statycznej ?

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: MaxLux »

Dla nastepcow: 120tka skrzynia 5 biegowa 2005-2009 (nie wiem jak w pozniejszych modelach)

1. Olej nalezy wymieniac - jak ktos nie robil tego przez ostanie 200kkm i wiecej to tym bardziej szybko nalezy to zrobic!

U mnie przy predkosci 50-60km/h skrzynia automatyczna troche jakby poszarpywala - efekt jak jazda po tarce, tylko przy delikatnym przyspieszaniu - jak sie butuje to nic nie czuc.

Po wymianie oleju skrzynia chodzi plynnie i elastycznie bez zadnego zajakniecia, szarpniec czy tarki - Seburaj to nie jest autosugestia na 100% FAKT

2. Filtr (sitko) zamiennik 515915 oe: 35330-60030 - NIE PASUJE !!! - odeslalem ale i tak okazalo sie ze nie jest potrzebne bo to nie filtr tylko metalowe sitko wiec sie nie zapycha - zostanie w skrzyni do konca jej dni

3. Olej (dobry rodzaj) dobieramy w/g specyfikacji ATF WS JWS3324 - w dobrych pieniadzach i najlepszy jest Ravenol. Do wymiany calkowitej najlepiej kupic 4x4l potem juz wystarczy wymiana statyczna ok 6l

Moze Lex wam napisze co odkrecic i jak wymienic jak chcecie to zrobic samemu w domku

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: MaxLux »

Pany - czy jest jakas roznica pomiedzy skrzyniami z 2007 a 2008r ? - kolega "Heniek" tez kupil taka samo toye jak ja i u niego ponoc zaleca sie olej ATF Fluid T-IV (jak w skrzyni 4 biegowej...)

Niech ktos sprawdzi bo nie bede z kazda pierdołą dzonil do "szwagra"

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: consigliero »

No a szwagier oddzwania do mnie bo mu się numery mylą

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: LEX »

Jeśli nie ma rurki z bagnetem do sprawdzania poziomu oleju to idzie WS, jeśli ma bagnet to T-IV.

Jeśli jest czterobiegowa to jakikolwiek Dexron, zależnie od rozmiaru chłodnicy oleju i stylu jazdy, czyli jeśli jest duża chłodnica oleju to można nawet i Dex II zalać, ale jeśli chłodniczka jest mała lub ktoś ciąga lawety to lepiej Dex III lub wyższy. Te oleje nie mają w sobie magii, lecz różnią się wytrzymałością na wysokie temperatury (które są zabójstwem dla oleju tego typu). Ostatnio dlatego powstają te wszystkie dziwaczne oleje, bo producenci samochodów oszczędzają na chłodnicach i dają coraz mniejsze. Kiedyś chłodniczka skrzyni miała wielkość kartki A4 lub więcej, a teraz są wielkości smartfonów.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: staf »

Odnośnie skrzyni A750F (5 biegów, bez bagnetu) -> niedawno wymieniałem u siebie olej wg procedury znalezionej w sieci (z drobną modyfikacją, tzn. temperaturę oleju odczytywałem przez tester). Ciekawe, że zalewając olej na niepracującym silniku (do wystąpienia przelania przez otwór kontrolny) wlejemy go za mało. Po zagrzaniu wstępnie napełnionej skrzyni i uzyskaniu przez olej wymaganej temperatury (olej WS ~ 50ºC, silnik pracujący na wolnych obrotach, skrzynia poz. N), przelanie wystąpiło dopiero po dopełnieniu ~1 l oleju ...

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: LEX »

No to normalne. Jak skrzynia zaczyna pracować to konwerter i wszelkie kanaliki pobierają olej. Skrzynia wyłączona zawsze ma więcej oleju niż skrzynia pracująca.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: staf »

To normalne... niestety, nie dla każdego. Znam warsztat gdzie: "w tej skrzyni spuszczamy i zalewamy, jest przelew więc nie wlejemy więcej niż zeszło"...

Darek...
Posty: 105
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: Darek... »

Ktoś z kolegów robił wymianę dynamiczną ? Ile to może kosztować?

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Sprawdzanie poziomu oleju w automacie

Post autor: staf »

Wymieniałem dwa lata temu w swoim Lexusie (skrzynia A650E), koszt z tego co pamiętam ~1.000 zł. Do końca nie wiem czy warto było (skrzynia jak działała tak działa dalej), w LC raczej tego nie zrobię - szkoda kasy.

ODPOWIEDZ