Konserwacja - Kraków

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: ktomek »

Tylko, że ty piszesz o konserwacjo-renowacji.
A nie o konserwacji - zabezpieczeniu.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Addams »

Chłopaki czytajcie ze zrozumieniem, gość zamówił rozkręcenie, wymycie i zapsikanie spodu, nie "rekonstrukcję" czy naprawy mechaniczne.
Może uznajmy, że się temat wyczerpał, ciągnięcie wątku malowania po 350 zł za element wydaje mi się akademickie :wink:

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: kmiecio »

zrozumienie tematu jest pełne, adam sam doskonale wiesz że większość konserwacji pojazdów starszych jak 3-5lat (czas kiedy zazwyczaj użytkownicy dostrzegają potrzebę zabezpieczenia) wymaga renowacji bo na zwykła konserwację jest już za późno. Definicja konserwacji jasno mówi nam że należy ją wykonać na powierzchni która jeszcze nie jest skalana rdzą ( czyli pacjentem jest pojazd który ma fabryczne zabezpieczenie nie zakażone rudą), w każdym innym wypadku mamy już do czynienia z renowacją. Nie da się na szybko odrdzewić pojazdu i go zabezpieczyć. Jedynym aspektem który nam może uzmysłowić czy jest sens przeprowadzać tego typu zabieg to pytania " jak długo chcę użytkować pojazd i do jakich celów ma nam służyć?" w większości przypadków tego typu remonty nie mają ekonomicznego i użytkowego sensu. W przypadku gdy na chwilę chce mieć czarne podwozie w celach handlowych bądź tylko wizualnych to wtedy wracamy do wariantu baranka i kwoty 1000PLN
AMEN

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Zbowid »

Tyle, że to druciarstwo lakiernicze pod szumną nazwą: Zabezpieczenia antykorozyjne, konserwacja podwozi !! :) :)
Robią tak, bo inaczej nikt ich nie nauczył...a Ci co umieją/wiedzą jak - nie dzielą się tajemną wiedzą.
Będzie Pan zadowolony :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest żadna wiedza tajemna (jak ktoś chce pozyskać ową wiedzę) - ino zwyczajna i prozaiczna ekonomia ... :wink:

Kmiecio napisał wyżej - porządna renowacja to kilka miesięcy roboty. No to niby ile to ma kosztować? :wink:

Owszem - da się szybciej, ale to oznacza zaangażowanie więcej niż kilku osób, i porządne dosprzętowienie warsztatu - żeby nie być zależnym od podwykonawców. Czyli raz - zarobek dla większej liczby ludzi - a dwa - amortyzacja (nietaniego) sprzętu.

No i trzy - to nie jest mowa o ludziach z przypadku, od trzymania miotły. :wink: Żeby wydajnie tego typu tematami się móc zająć - to cała ekipa musi być w miarę zgrana - i w miarę doświadczona w robocie. Inaczej mówiąc - musi tego typu tematów przepuszczać dziesiątki rocznie.

A dziesiątki rocznie - to może w skali całego kraju się całościowo takich tematów realizuje, a nie na jeden warsztat ... :wink:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: finger »

REasumując, jeżeli nie trzymasz serii 4 to temat jest bez sensu :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Rokfor32 »

Zależy.

Ile by byla warta terenówka w stanie prawie nowym (nie patrząc na date produkcji - a na stan)?

Nowa HZJ 76 kosztuje około 160 tysi, może więcej bo dolec podskoczył. A jest to pojazd technicznie sprzed 20 lat - tyle że zrobiony obecnie.

Odrestaurowana HJ 61 - i to odrestaurowana na bogato - acz bez spuszczania się nad detalami /pierdołami nieistotnymi technicznie - a cenotwórczymi - to mniej więcej połowa tej kwoty.

A takową HZJ76 też trzeba po kilku latach (a najlepiej od razu po kupnie ) pozabezpieczać - i to nie czarnym glutem - bo zardzewieje ekspresowo.

Ja na to patrze tak:

Kupuje auto za drobne - bo się mi podoba koncepcyjnie - ale jest stare. Niestety - nie moge dołożyć i kupić młodszego - bo ich juz nie robia. W związku z tym - cena odrestaurowania to tak de facto cena ZBUDOWANIA auta dla mnie . Taki custom. A w takim przypadku cena nijak nie poddaje się rynkowej "średniej" :wink:

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: kmiecio »

i wódki mu dajcie bo trafnie to ujął :)

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: ktomek »

I pomyśleć, że temat był o warsztacie a nie o tym co i jak konserwować :)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: finger »

Rokfor32 pisze:Zależy.

Ile by byla warta terenówka w stanie prawie nowym (nie patrząc na date produkcji - a na stan)?

Nowa HZJ 76 kosztuje około 160 tysi, może więcej bo dolec podskoczył. A jest to pojazd technicznie sprzed 20 lat - tyle że zrobiony obecnie.

Odrestaurowana HJ 61 - i to odrestaurowana na bogato - acz bez spuszczania się nad detalami /pierdołami nieistotnymi technicznie - a cenotwórczymi - to mniej więcej połowa tej kwoty.

A takową HZJ76 też trzeba po kilku latach (a najlepiej od razu po kupnie ) pozabezpieczać - i to nie czarnym glutem - bo zardzewieje ekspresowo.

Ja na to patrze tak:

Kupuje auto za drobne - bo się mi podoba koncepcyjnie - ale jest stare. Niestety - nie moge dołożyć i kupić młodszego - bo ich juz nie robia. W związku z tym - cena odrestaurowania to tak de facto cena ZBUDOWANIA auta dla mnie . Taki custom. A w takim przypadku cena nijak nie poddaje się rynkowej "średniej" :wink:
No tak, ale kupująć 25cio letnią serię 7, doprowadzenie do stanu technicznej prawie ideał, do tego konserwacja i renowacja na porządnie i zbliżamy się do granicy, w której niewiele się dokłada i mamy nówkę salonówkę. Dlatego moim zdaniem dla serii 7mej taka sztuka jest bez sensu, dla seri 4,6, może nawet 8 i 105 ma to sens.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: LEX »

Jeśli ktoś kupuje samochód do jazdy to odrestaurowanie nie ma sensu dla żadnej serii Land Cruisera. No bo kasa spora i przede wszystkim czas 'zmarnowany' na proces odnawiania.

Albo kupujemy strucla i robimy go tak, żeby nie gubił po drodze części i cieszymy się z jazdy.

Albo jeśli rdza kole nas w oko a mamy gruby portfel to kupujemy coś nowego i cieszymy się z jazdy.

Odnawianie starych samochodów do stanu niemalże fabrycznego to sztuka dla sztuki, bo jakaś hiper błyszcząca J4 wcale szybciej nie pojedzie niż pordzewiała J4.

Zawsze wyjdzie taniej kupić coś w lepszym stanie niż reanimacja trupa. Nawet jeśli bawimy się już na wysokim poziomie cenowym, to podejrzewam, że taniej kupi się i sprowadzi jakiegoś LC bez rdzy z Californii czy Arizony niż wyniesie rozbiórka, spawanie, łatanie, lakierowanie i konserwacja LC jeżdżącego w Europie.

Ale nie neguję ludzi lubiących odnawiać samochody na 'perełki'. Sam bym się w takie coś pobawił, jednak potraktował to w kategoriach bezzwrotnego wydatku a nie inwestycji, która się opłaci.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Rokfor32 »

W przypadku auta jeżdżącego po krzakach (ale po drogach też) to nigdy nie jest "inwestycja".

Przyczyna prozaiczna - brak AC .. :mrgreen:

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Troxil »

Świetnie opisane mechanizmy, które z zasadzie można odnieść do całej gospodarki;
Usługobiorcy-drogo
Usługodawcy-tanio
w środku szczegóły czemu drogo/tanio/dobrze/niedobrze/lepiej/gorzej.
Ale zaraz, przecież pasje są tym, co nas trzyma przy życiu, czyli są BEZCENNE... ale tą "bezcenność" trzymamy na jak najniższym pułapie...



ekonomicznie filozofujący Troxil.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: Nomad »

Ciekawa lektura.
Ja w zeszłym tygodniu zrobiłem malowanko , konserwowanko podwozia właśnie po to ,żeby w/w teksty były dla mnie tylko "ciekawostką" a nie realem.
Na nowym i czystym to "czysta" przyjemność. ( i jest duuuużo taniej )

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Konserwacja - Kraków

Post autor: rolkos »

Czym zrobiłeś to "malowanko" na nowym?

ODPOWIEDZ