Strona 1 z 1

przełożenie w mostach a spalanie

: 17 gru 2011, 21:05
autor: Gałka
czy zmiana przełożenia w mostach spowoduje praktycznie zmianę spalania/100km przy tej samej prędkości?

mam mosty o przełożeniu 4,11 i spalanie samochodu wynosi ( zakładam ) 13l/100 km
jak zmienię przełożenie mostów na 4,56 to będą "szybsze" mosty i przełożenie zmieni się o 1.11.
Teoretycznie samochód będzie jechał szybciej przy tych samych obrotach.
czy spalanie zmaleje procentowo o tyle czyli do 11.76 ?
Silnik 4,2 l- 132KM.

jak to się ma w praktyce?

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 17 gru 2011, 21:32
autor: kylon
Jasiu. Kurza melodia :mrgreen: . Starzejesz się :mrgreen:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 17 gru 2011, 22:07
autor: Kameleon
4,56 są wolnejsze od 4,11 więc przy tych samych obrotach silnika pojedziesz na nich wolniej, lub utrzymując tą samą prędkość silnik będzie osiągał wyzsze obroty.
Auto bedzie bardziej elastyczne na 4,56 ( mosty z BJ), ale bardziej ekonomiczne w trasie na 4,11( mosty z HZJ) :mrgreen:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 17 gru 2011, 22:12
autor: LEX
Mosty 4.56 mają większe przełożenie, więc będą wolniejsze. Na cztery i pół obrotu wału przypada jeden obrót koła. Więc dla tej samej prędkości spalanie będzie większe. Jednak samochód będzie miał więcej mocy.

Ja myślę, że jeśli nie zależy Ci na przyspieszeniach i robisz sporo km po płaskim, ja to na wyprawach bywa, to szukaj przełożeń poniżej 4.0. Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie :mrgreen:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 17 gru 2011, 22:36
autor: Rokfor32
To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.

Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest :wink: ).

Żeby dobrać se przełożenie pod kątem ekonomii trza znać charakterystykę silnika - czyli w jakim zakresie obrotów osiąga najwyższą sprawność.Te obroty są zwykle najwyższe dla benzyn, potem wolnossące diesle, a najniższe dla uturbionych diesli.

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 00:08
autor: LEX
Ojej wchodzimy w szczegóły...

1FZ-FE 4.5 -- 3200RPM (373Nm)
1HZ -- 2200RPM (285Nm)
1HD-T -- 1400RPM (361Nm)
1HD-FTE -- 1400RPM (380Nm)

Chociaż w linku jest tabelka i pokazuje inne wartości dla diesli:
http://www.cruiserfaq.com/05-04.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 08:29
autor: Gałka
kylon pisze:Jasiu. Kurza melodia :mrgreen: . Starzejesz się :mrgreen:
Krzysiu ! To tylko teoretyczne rozważania. A temat zostanie "dla potomnych". :D

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 08:31
autor: Gałka
Kameleon pisze:4,56 są wolnejsze od 4,11
o, widać że byłem w błędzie o 100% przyjmując że koła będą się kręcić 1,11 razy szybciej. A wystarczyło dokładniej pomyśleć... :oops:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 08:33
autor: Gałka
LEX pisze:Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie :mrgreen:
takie było moje założenie

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 08:36
autor: Gałka
Rokfor32 pisze:To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.

Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest :wink: ).

.

a tego się obawiałem, nie byłem pewny czy to tak za działa.

Dziękuję Kolegom za konstruktywny głos w dyskusji i wyjaśnienia. :)

Czasami mam 1001 pomysłów ale nie wszystkie ( na szczęście ) realizuje czego i innym życzę... :D

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 08:41
autor: kylon
A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach :wink:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 16:17
autor: Gałka
kylon pisze:A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach :wink:
ale nie rozmawialiśmy o spalaniu. I tak pytanie było tylko z ciekawości.

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 17:27
autor: kylon
No nie :oops:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

: 18 gru 2011, 18:21
autor: consigliero
Temat przełożeń , obrotów wału, kół oraz prędkości był ostatnio dosyć dokładnie rozpoznany w tym temacie http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?l ... =12&t=7416" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM 8)