Swap J120

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Swap J120

Post autor: finger »

Cześć!

Może to durny pomysł, może szybko mnie wyprowadzicie z bajania. Szukam powoli 120, bardzo bym chciał w benzynie jako Daily car. Podaż benzynowych jest śladowa, stan najczęściej fatalny. Natomiast diesli całkiem sporo co zwiększa szanse na w miarę sensowny jeszcze egzemplarz. Igły nie szukam, ale chcę coś co jeszcze można ratować.

I tak se podumałem, że może dobrą opcją jest znaleźć najbardziej zadbanego diesla i na spokojnie poszukać 4.0 V6 lub tego z GX470 V8 i zrobić przekładkę? Z tego co pamiętam, Rokfor mówił, że skrzynie i silniki można mieszać, kwestia czegoś tam. No i pytanie co do takiej przekładki? Silnik z osprzętem, wiązka, ecu, zegary? Automaty idą te same w Benz i dieslu?

Czy gra nie warta świeczki? :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest "wiązka i zegary" :mrgreen:

Co inne jest pakowanie 3UZ do starej j7, gdzie z ori instalacji silnika minimalizuje sie ilość kabli do minimum - a co inne to, o czym piszesz. W takim wydaniu potrzebujesz CAŁĄ instalację auta (benzynowego) - mowa o wiązce głównej pojazdu. Wszystko co w komorze silnika - i pod deską. Co do kabelka. Plus kilka tematów ogólnych - zbiornik paliwa z pompą, wydech.

To jest możliwe, o czym piszesz - ale mając jako dawcę całą J12 benzynową (czy odpowiednik lexa) - rozbita na przykład. Bez tego tonie się na poszukiwaniu detalików.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: finger »

Czyli się nie opłaca :D

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: sebastian44 »

To taka generalna zasada- jak chcesz jakies auto które jest dostępne na rynku to takie kup ;) a kupowanie czegoś z daleko idącym planem modyfikacji (zmienie silnik, mosty, reduktor i bedzie idealnie) to słaby pomysł.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2014
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: Jake »

sebastian44 pisze:
18 sty 2023, 11:00
To taka generalna zasada- jak chcesz jakies auto które jest dostępne na rynku to takie kup ;)
Z tym sie w 100% zgadzam.
sebastian44 pisze:
18 sty 2023, 11:00
Kupowanie czegoś z daleko idącym planem modyfikacji (zmienie silnik, mosty, reduktor i bedzie idealnie) to słaby pomysł.
Ale z tym juz niekoniecznie :) Bo czasami chcemy cos czego nie ma ot tak z fabryki, bo albo nie bylo produkowane albo jest bialym krukiem, albo chcemy nowszy silnik, starsza bude, wolniejsze mosty bo wieksze kola etc.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: finger »

sebastian44 pisze:
18 sty 2023, 11:00
To taka generalna zasada- jak chcesz jakies auto które jest dostępne na rynku to takie kup ;) a kupowanie czegoś z daleko idącym planem modyfikacji (zmienie silnik, mosty, reduktor i bedzie idealnie) to słaby pomysł.
No tylko marnie z dostępnością benzyn :(

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: Rokfor32 »

Temu patrzaj za lexami.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2014
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: Jake »

A 4R 4 czy 5 generacji Ci nie lezy? Latwo dostepne, wiekszosc ma pod maska benzyne V8. Ostatnio ktos na forum sie chwalil ze sobie sciagnal takowego i zadowolny.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: sebastian44 »

Chyba wolałbym poszukać benzyny niż napierw szukać diesla, potem silnika a na koniec mechanika który to poskłada do kupy z sensem. A tak w ogóle koledzy wyżej maja racje, łatwiej bedzie znaleźć lexusa albo 4runnera. A co fabryka to fabryka ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Swap J120

Post autor: kylon »

Wszystko zależy od chęci i możliwości finansowych. Jak kogoś stać to robi sobie na co ma ochotę. Jak pada hasło czy to się opłaca to odpowiedź brzmi - NIE!!!. Nie mniej jednak Ci którzy chcą i często nie liczą się z kosztami mają fun z tego.

ODPOWIEDZ