Strona 7 z 27

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 29 paź 2016, 14:34
autor: Zbowid
Nie można używać uogólnienia: epoksyd... to tak jakbys powiedział: samochód :mrgreen:
Produkt produktowi nierówny. To co jest na aluminium ma specyficzne właściwości - zwyle żywica drobnocząsteczkowa...to co na stal, bywa inne. W temacie testu na adhezje absolutnie się zgadzam i popieram. Powinno sie robić test na początku - po utwardzeniu powłoki i po kilu latach. Ja ma najlepsze doświadczenia w tym co opisałem.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 15 lis 2016, 11:58
autor: sailorrob123
Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 15 lis 2016, 13:04
autor: kylon
I co tabiej ma być? Można w basenie nagotować smoły i przejechać przez niego. Będzie jeszcze taniej.
Poczytaj wątek najpierw.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 15 lis 2016, 22:50
autor: Zbowid
sailorrob123 pisze:Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Stocznia w Gdańsku - powinni się znać, bo statki malują.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 16 lis 2016, 08:53
autor: Tuco
sailorrob123 pisze:Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.
Niestety w 3mieście nie wiem kto może jeszcze zrobić.
Co wchodzi w cenę zaproponowaną przez Toyotę? Masz jakąś konkretną ofertę? Na podstawie tylko ceny trudno ocenić. Możesz też podzwonić po innych ASO i zapytać żeby mieć porównanie.
Zrobienie dobrze zabezpieczenia to ogromna ilość pracy. Napisz jakiego auta dotyczy.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 17 lis 2016, 01:23
autor: sMAJSTER
Zbowid pisze:
sailorrob123 pisze:Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Stocznia w Gdańsku - powinni się znać, bo statki malują.
Ale Zbowid masz poczucie humoru .Ciekawe jaki odbiór byłby po konserwacji ,, a zjechała nam toyotka z pochylni tak z przyzwyczajenia" HI HI . A tak na marginesie to jest jeszcze jakaś stocznia działająca ?
W Lublinie byli właśnie tacy co doradzili pomalować farbą od statków dach na szkole ,, BISKUPIAK'' .Szybko zeszła .

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 17 lis 2016, 18:56
autor: Zbowid
Żeby doradzać, trzeba się znać - jak farba zeszła - to oni się nie znali. Może z dyrektorem :)

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 11 maja 2017, 22:32
autor: Walentinas
luk4s7 pisze:Kolega zabezpieczał rok temu nowego Hila materiałami które otrzymał z TMPL'a po tym jak reklamował gnijącą ramę w poprzednim (też nowym). Nie zdążył tego zrobić w tym pierwszym bo się zrobiła szkoda całkowita i auto poszło... Tak więc zrobił to w następnej nówce jeszcze przed wyjazdem z salonu.
Oglądałem auto w wakacje (po pierwszej zimie) - wygląda jak nowe.
Na pewno był to dwustopniowy proces - najpierw środek myjący a potem coś jakby wosk. Robił o ile pamietam sam, bo chciał mieć gwarancję solidności wykonania.

Jakie to konkretnie były środki? Nie wiem. Ale jak ktoś super ciekawy to mogę popytać.
Wczoraj przykleknalem przy nowym Hiluxie, roku jeszcze nie ma. Samochod w Toyocie, taki do jazd probnych dla klientow. Wiecej niz 5 lat zyc nie bedzie.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 23 lip 2017, 15:52
autor: krystusg
yallayalla pisze:Pewnie już późno na zabezpieczanie ale może się komuś przyda.
Przed rokiem, po długium grzebaniu zdecydowałem się na system Tikkurila.
Farby atrakcyjne cenowo w stosunku do Akzo Nobel.
Parametry rewelacja - farby profesjonalne m.in. do zabezpieczania kadłubów statków morskich, instalacji portowych, rurociągów itd. Niewymagające bardzo specjalnego przygotowania.
Dobierając konkretne podkłady kierowałem się: odpornością na ścieranie, odpornością na agresję chemiczną (sól na drogach).
Farby te można kłaść nawet teraz gdyż są szybkoschnące i dostosowane do trudnych warunków aplikacji.
Na spodnią warstwę daliśmy TEMABOND ST 200:
http://www.temaspeed.com/files/48965/Te ... ST_200.pdf
Poszło 4L (+utwardzacz 0087501 4L)
Na wierzchnią warstwę TEMACOAT RM 40
http://www.tikkurila.com.pl/pdf/pl/temacoatrm40.pdf
Poszło 6,5L (+utwardzacz szybki 0085605 4L)
Łączny koszt materiałów to ok. 825zł netto.
Polecam.
Tikkurila może i jest dobrą farbą, ale na pewno statków to nią nie malują!

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 23 lip 2017, 21:55
autor: Zbowid
Czasy niepewne technicznie, więc może się przydarzyć i taka bzdura...

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 06:44
autor: krystusg
Moim zdaniem (choć mogę się nie znać) porządne zabezpieczenie czyli: rozebranie, przygotowanie, piaskowanie, wielokrotne malowanie naprawdę dobrymi materiałami, plus zabezpieczenie profili zamkniętych, ponowne złożenie, przegląd roczny z ewentualnymi poprawkami kosztować powinien koło 5.?
Co o tym Zbowid myślisz?

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 07:52
autor: kylon
A ile zer po tej piątce :mrgreen:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 10:30
autor: Zbowid
To mało za kompleksową usługę...jeżeli masz na myśli kompleksowe zabezpieczenie "spodu"(mosty, podwozie, drużki itd plus podłoga i progi) to robi się ciasno. Myślę, że trzeba liczyć blisko 10k :roll:
Można taniej samemu, ale godzina w warsztacie ma swój wymiar ekonomiczny...czas jest ważny, a tutaj nie przyśpieszysz. Dochodzą jeszcze drobne naprawy wychodzące "przy okazji"... to się pomija, ale to koszty. Czas montażu i demontażu to również koszty - w dzień tego nie zrobisz. Demontaż to jakieś trzy dni, montaż czasami dłużej plus przestoje związane z wymianą tego co odkryłeś po demontażu, tak, że tak... W zamian otrzymujesz zabezpieczenie na minimum 10 lat. W dzisiejszych czasach to bardzo dużo.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 21:25
autor: krystusg
Może i racja. Jest trochę pracy, nie wziąłem pod uwagę czasu schnięcia i blokowania warsztatu. A to pewnie 8-10 dni, tak na sportowo.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 21:51
autor: Jastrząb
Teraz mamy GV na warsztacie. Fakt, tempo nie jest wygurowane, ale na prawde sie schodzi. (My juz działamy 3 tydzień) Najpierw zdjąć wszystkie zderzaki, plastiki, nadkola, a potem diax i do dzieła. Jak już pozbędziemy sie rudej to dopiero można brac sie za zabezpieczanie, pod warunkiem ze nie wyskocza po drodze jakieś dziury, ktore bedzie trzeba spawac a to kolejne godziny :) Takze schodzi sie z tym dłużej niż mogłoby sie wydawać, tym bardziej ze prawie zawsze wskakuje jakaś niespodzianka po drodze ;)