Tak mnie naszło jeszcze - bo w sumie nie ma na ten temat info - a chyba warto.
Interplus 256. Naprawdę fajny podkład antykorozyjny - ale warto wiedzieć o nim parę spraw.
Po pierwsze - z mojego doswiadczenia - unikać technologii "mokre na mokre". Owszem - producent przewiduje dla tego lakieru takową - ale najwyraźniej WYŁACZNIE z dedykowanymi dla danego systemu powłokami nawierzcniowymi (czyt tylko produkty tej samej firmy - i to przewidziane). Bo - owszem - lakier się nie ścina z innymi epoksydami czy poliuretanami - ale po pierwsze czas minimalny nie jest zbyt mały (i zależy silnie od temperatury otoczenia) - a jeżeli sie go nie dotrzyma - całość się "zetnie". powłoka zrobi sie strukturalna - po prostu wierzch potrafi się utwardzić szybciej niż podkład, a ten kurcząc się zrobi z wierzchu strukturę.
Ale - co ważniejsze - jak się zamknie ten podkład za wcześnie - to on zamiast związać na dębowo w twardą powłokę - wejdzie w reakcję z wierzchem - na tyle silną - że zamiast dwóch warstw, z twardym spodem - otrzymamy pojedynczą monostrukturę. Grubą - a przez to z tendencja do odpryskiwania przy uderzeniach.
Zatem - tak doświadczalnie - najlepsza opcja to jednak pozwolić temu podkładowi porządnie się utwardzić, przed nałożeniem wierzchniej powłoki. Minimum 24h, a jak zimniej - 48h. W przypadku ramy - nie ma większego problemu, bo ten podkład jest sam z siebie lekko matowy - ale w przypadku blach - robi się problem.
Polega on na tym - że pod lakiery nawierzchniowe i256 trzeba wyrównać - zawartość cząstek stałych powoduje - że przy natrysku pneumatycznym nie idzie położyć go na idealnie gładko (karta katalogowa zresztą zaleca natrysk hydrodynamiczny - dla większości ta technologia jest poza zasięgiem). A to oznacza - że po 24h trzeba go zmatowić papierem ściernym. i tu sie pojawia problem - bo ten lakier jest na tyle dobry - że ... na matowienie jest stosunkowo odporny
Oczywista - żaden lakier nie bedzie odporny na karborundowe ścierniwo
- ale efekt realny jest taki - że - dla przykładu - szpachle natryskową (typowa samochodówka) na powierzchni powiedzmy maski matowi sie jednym arkuszem papieru gradacji 400 - to w przypadku tego lakieru zużywa sie takiego papieru arkuszy ...
ze 20 ...
Konkludując - lakier daje fajne efekty antykorozyjne, a przy tym zachowuje elastyczność i solidną adhezję do powierzchni (w dodatku toleruje słabiej przygotowaną - z niekoniecznie idealnie usuniętą rudą) - ale nie jest to preparat dla typowych warsztatów naprawiających blacharsko auta
Jest po prostu - w takim wydaniu - znacznie bardziej czasochłonny - niż typowe aplikacje samochodowe.