Strona 9 z 27

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 06 paź 2017, 16:41
autor: hetman
Zbowid pisze:Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :shock: . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :mrgreen:
Przeczytałem kartę i do warunków nie zanużeniowych wymaga przygotowania nawet tylko st2 i usunięcia jedynie luźnej rdzy :shock: czy rzeczywiście tak dobrze toleruje złe przygotowanie? Gdzie to kupić :)

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 06 paź 2017, 17:38
autor: kylon
No bo mam coś do pomalowania.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 06 paź 2017, 18:22
autor: Zbowid
Powinien być dostępny w Wawie w przyszłym tygodniu - mówię o 4L opakowaniach. W necie również się pojawi, z tego co wiem...odrobina cierpliwości. Krzysiek - jakby coś to tel lub na pw.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 22 lis 2017, 08:53
autor: maar.adv
Gdzie we Wrocławiu lub okolicy zrobią dobrze konserwację podwozia?

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 30 lis 2017, 10:49
autor: Maru
Rayo robi takie rzeczy.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 04 gru 2017, 10:30
autor: luk4s7
Panowie, potrzebuję prostej porady - takiej jak chłopu na miedzy. Jakie kupić środki aby skutecznie zabezpieczyć w domowych/garażowych warunkach parę rudawych elementów.
A są to:
  1. końcówki szyn przednich foteli (okolica śruby trzymającej szynę do podłogi)
  2. końcówki ramion wycieraczek przedniej szyby (tam gdzie się zaczepia pióra)
  3. rant dolny drzwi pasażera (zgrzew)
Ten zgrzew to wiem, że cudów się nie zrobi bo wżery są konkretne. Chodzi raczej o odsunięcie w czasie wymiany drzwi. Szyny i ramiona wycieraczek mają powierzchniowy nalot.

No i właśnie - potrzebuję niewielkie ilości, najlepiej w spray'u. Co kupić? Domyślam się że oszlifować, podkład i kolor. Jaki? Coś z inhibitorem korozji czy oczyścić idealnie? Kolor to wiadomo - czarny. Coś trwałego na mechaniczne zużycie? Głównie myślę o zakładaniu piór wycieraczek.

Doradźcie.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 04 gru 2017, 12:45
autor: rolkos
Polecam Dinitrol RC900 tani nie jest. Diniotrol w innym samochodzie przetestowałem (też na szynach siedzeń) po 2 latach wydaje się nadal działać. Ewentualnie Dinitrol RC800, ten trzeba dodatkowo pomalować czymś na wierzch i jest jeszcze droższy ;)
Rant drzwi to raczej ciężko (mam ten sam problem), taniej może wyjść taka opcja:
http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-dr ... ml#thumb/2

Dinitrol to odrazu primer epoxy, nie trzeba super dokładnie czyścić. Rdza zmienia się w czarny kolor, u siebie nie malowałem juz niczym na wierzch (szyny też czarne i nie widać różnicy).

W sumie nie dodałem że pomalowałem tym dolny wahacz z tyłu i nawet się trzyma od lutego ;) (pomalowałem tym bo nie miałem nic innego pod ręką).

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 30 kwie 2018, 12:33
autor: Njiekjie82
Ten Dinitrol RC900 jest bardzo dobry, no ale ma również swoją cenę.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 23 sie 2018, 19:07
autor: raczek
Bardzo ciekawy wątek ale tak po skrócie
co warto i co jaki czas zrobic dla ramy w warunkach podwórkowo garażowych?
Napewno umyć ;)

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 23 sie 2018, 19:40
autor: Zbowid
Na pewno umyć, plus prewencja...dwa lata działania, to żadne działanie - a propos cudownych środków. Normalne farby epoksydowe mają od 50% do 100% części stałych...a środek który ma 16% według "branżowej" prasy i znawców tematu - jest "pszezajebi.sty". W garażu możesz dużo zrobić - ale... warto poczytać, bo już prawie wszystko opisano na tych stronach.
A jak chcesz dobrze - to znajdź ludzi z pojęciem - i nie lakierników, bo Ci dbają raczej o wygląd powłoki, a nie jej parametry. Zwykle remont jest droższy niż zabezpieczenie nowego elementu. Jak ktoś opowiada inne historie - zaprawdę powiadam Ci - myli się :)

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 24 sie 2018, 08:27
autor: raczek
moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 24 sie 2018, 08:33
autor: sebastian44
Ja planuje bardzo dokładnie wymyć ramę przy użyciu karchera i końcówki do udrażniania rur wewnątrz oraz rozcieńczonym środkiem o nazwie Dimer. Potem odczyszcze i pomaluje miejsca gdzie jest nalot rdzy podkładem APP R-Stop, bardzo fajnie kryje i reaguje z rdzą. Na to wszystko chce położyć wosk bezbarwny Wurth. Do środka tez pójdzie wosk do profili.

Uprzedze komentarze, to ma być zabezpieczenie i powstrzymanie dalszego rozwoju korozji. Nie ma to nic w współnego z remontem lub naprawą.

U mnie rama jest zdrowa, ma nalot tylko w miejscach spawów. Chce ją zabezpieczyć żeby jak najdłużej taka pozostała.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 24 sie 2018, 11:22
autor: Zbowid
raczek pisze:moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.
Jak ma nalot po konserwacji to albo słaba konserwacja, ale minęło już ponad 10 lat od konserwacji. Inne wypadki - to wpadki :)
Miejscowe naprawy + konserwacja ( to też naprawa). Samemu można zrobić, korzystając z fachowego doradztwa - i to będzie jedno z działań prewencyjnych.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 24 sie 2018, 12:01
autor: Rokfor32
Warto też wziąć pod uwagę - że wszelkie preparaty natłuszczające (zarówno na bazie wosków, jak i bitumitów), są potem mocno trudne do usunięcia, a ich nawet śladowe ilości mocno osłabiają prawidłową adhezję powłok epoksydowych.

O ile na ramie solidna piaskarka sobie z tym radzi - to na karoserii usuwanie "konserwacji" to jest porażka.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 24 sie 2018, 12:08
autor: kylon
Ale są nowe technologie typu suchy lód zamiast szczotki drucianej w ręku.. My już przetestowaliśmy.