Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 12:52
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 paź 2017, 16:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 247
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Zbowid pisze:
Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :shock: . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :mrgreen:


Przeczytałem kartę i do warunków nie zanużeniowych wymaga przygotowania nawet tylko st2 i usunięcia jedynie luźnej rdzy :shock: czy rzeczywiście tak dobrze toleruje złe przygotowanie? Gdzie to kupić :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2017, 17:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15270
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No bo mam coś do pomalowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2017, 18:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Powinien być dostępny w Wawie w przyszłym tygodniu - mówię o 4L opakowaniach. W necie również się pojawi, z tego co wiem...odrobina cierpliwości. Krzysiek - jakby coś to tel lub na pw.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2017, 9:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2016, 11:26
Posty: 22
Gdzie we Wrocławiu lub okolicy zrobią dobrze konserwację podwozia?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2017, 11:49 
Offline

Rejestracja: 08 lis 2017, 16:41
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LC J12
Rayo robi takie rzeczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2017, 11:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2069
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Panowie, potrzebuję prostej porady - takiej jak chłopu na miedzy. Jakie kupić środki aby skutecznie zabezpieczyć w domowych/garażowych warunkach parę rudawych elementów.
A są to:
  1. końcówki szyn przednich foteli (okolica śruby trzymającej szynę do podłogi)
  2. końcówki ramion wycieraczek przedniej szyby (tam gdzie się zaczepia pióra)
  3. rant dolny drzwi pasażera (zgrzew)

Ten zgrzew to wiem, że cudów się nie zrobi bo wżery są konkretne. Chodzi raczej o odsunięcie w czasie wymiany drzwi. Szyny i ramiona wycieraczek mają powierzchniowy nalot.

No i właśnie - potrzebuję niewielkie ilości, najlepiej w spray'u. Co kupić? Domyślam się że oszlifować, podkład i kolor. Jaki? Coś z inhibitorem korozji czy oczyścić idealnie? Kolor to wiadomo - czarny. Coś trwałego na mechaniczne zużycie? Głównie myślę o zakładaniu piór wycieraczek.

Doradźcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2017, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1199
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Polecam Dinitrol RC900 tani nie jest. Diniotrol w innym samochodzie przetestowałem (też na szynach siedzeń) po 2 latach wydaje się nadal działać. Ewentualnie Dinitrol RC800, ten trzeba dodatkowo pomalować czymś na wierzch i jest jeszcze droższy ;)
Rant drzwi to raczej ciężko (mam ten sam problem), taniej może wyjść taka opcja:
http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-dr ... ml#thumb/2

Dinitrol to odrazu primer epoxy, nie trzeba super dokładnie czyścić. Rdza zmienia się w czarny kolor, u siebie nie malowałem juz niczym na wierzch (szyny też czarne i nie widać różnicy).

W sumie nie dodałem że pomalowałem tym dolny wahacz z tyłu i nawet się trzyma od lutego ;) (pomalowałem tym bo nie miałem nic innego pod ręką).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2018, 12:33 
Offline

Rejestracja: 30 kwie 2018, 12:30
Posty: 1
Auto: http://interdiag.pl/
Ten Dinitrol RC900 jest bardzo dobry, no ale ma również swoją cenę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 146
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Bardzo ciekawy wątek ale tak po skrócie
co warto i co jaki czas zrobic dla ramy w warunkach podwórkowo garażowych?
Napewno umyć ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 19:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Na pewno umyć, plus prewencja...dwa lata działania, to żadne działanie - a propos cudownych środków. Normalne farby epoksydowe mają od 50% do 100% części stałych...a środek który ma 16% według "branżowej" prasy i znawców tematu - jest "pszezajebi.sty". W garażu możesz dużo zrobić - ale... warto poczytać, bo już prawie wszystko opisano na tych stronach.
A jak chcesz dobrze - to znajdź ludzi z pojęciem - i nie lakierników, bo Ci dbają raczej o wygląd powłoki, a nie jej parametry. Zwykle remont jest droższy niż zabezpieczenie nowego elementu. Jak ktoś opowiada inne historie - zaprawdę powiadam Ci - myli się :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 8:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 146
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 8:33 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja planuje bardzo dokładnie wymyć ramę przy użyciu karchera i końcówki do udrażniania rur wewnątrz oraz rozcieńczonym środkiem o nazwie Dimer. Potem odczyszcze i pomaluje miejsca gdzie jest nalot rdzy podkładem APP R-Stop, bardzo fajnie kryje i reaguje z rdzą. Na to wszystko chce położyć wosk bezbarwny Wurth. Do środka tez pójdzie wosk do profili.

Uprzedze komentarze, to ma być zabezpieczenie i powstrzymanie dalszego rozwoju korozji. Nie ma to nic w współnego z remontem lub naprawą.

U mnie rama jest zdrowa, ma nalot tylko w miejscach spawów. Chce ją zabezpieczyć żeby jak najdłużej taka pozostała.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 11:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
raczek pisze:
moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.

Jak ma nalot po konserwacji to albo słaba konserwacja, ale minęło już ponad 10 lat od konserwacji. Inne wypadki - to wpadki :)
Miejscowe naprawy + konserwacja ( to też naprawa). Samemu można zrobić, korzystając z fachowego doradztwa - i to będzie jedno z działań prewencyjnych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 12:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5828
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Warto też wziąć pod uwagę - że wszelkie preparaty natłuszczające (zarówno na bazie wosków, jak i bitumitów), są potem mocno trudne do usunięcia, a ich nawet śladowe ilości mocno osłabiają prawidłową adhezję powłok epoksydowych.

O ile na ramie solidna piaskarka sobie z tym radzi - to na karoserii usuwanie "konserwacji" to jest porażka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 12:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15270
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ale są nowe technologie typu suchy lód zamiast szczotki drucianej w ręku.. My już przetestowaliśmy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sebastian44 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group