Strona 8 z 27

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 21:53
autor: Jastrząb
Jastrząb pisze:Teraz mamy GV na warsztacie. Fakt, tempo nie jest wygurowane, ale na prawde sie schodzi. (My juz działamy 3 tydzień) Najpierw zdjąć wszystkie zderzaki, plastiki, nadkola, a potem diax i do dzieła. Jak już pozbędziemy sie rudej to dopiero można brac sie za zabezpieczanie, pod warunkiem ze nie wyskocza po drodze jakieś dziury, ktore bedzie trzeba spawac a to kolejne godziny :) Takze schodzi sie z tym dłużej niż mogłoby sie wydawać, tym bardziej ze prawie zawsze wskakuje jakaś niespodzianka po drodze ;)
Edit
My wzięliśmy jeszcze GV na generalne mycie podwozia i ramy, by wypłukac cale bloto. Z tym sie schodzi caly dzień, bo lejesz az przestanie lecieć błoto :mrgreen:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 22:01
autor: kylon
Chyba trzeba zejść na ziemię z teoretyzowaniem. I tak zawsze kończy się na kilku miesiącach jeśli chce się to zrobić porządnie. Skręcamy na stare śruby, stare i sparciałe tuleje, składamy zardzewiałe przewody paliwowe i hamulcowe? Nie robimy prac blacharskich, zakładamy zardzewiały wydech który nie dansię normalnie rozkręcić. Składamy na stare uszczelki? A wszystkie te drobiazgi generują czas i koszty. No chyba, że stawiamy przy aucie 6 mechaników a klient płaci za ekspres i utrzymanie całej firmy. Dojdzie blacharka bo zawsze dochodzi i robi się postój na warsztacie - za darmo? Dlatego zawsze wolę klietowi wybić z głowy pakowanie ogromnych kosztów w samochód za 15-25 tysi. Chyba, że jest to klasyk albo auto ma wartość sentymentalną. A takich co przychodzą z J9 i oczekują że w 4 tysiącach się zmieszczą niestety jest sporo. Panowie. To są stare samochody i niestety wymagają dużych środków jeśli się chce rozbierania, piaskowania itp.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 25 lip 2017, 23:18
autor: krystusg
Tak już jest człowiek skonstruowany: chce zarabiać dużo a wydawać mało.
jak to mówią klasycy: trzeba się spotkać po środku to wszyscy będą szczęśliwi.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 26 lip 2017, 10:30
autor: kylon
Mam kolegę który się spotkał po środku i robił setkę. Do dziś słyszę, że niepotrzebnie to robił i w efekcie po 4 miesiącach pracy zupełnie się to ekonomicznie nie opłacało.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 26 lip 2017, 10:50
autor: dohap
Bo to druga strona medalu. Zwykle beneficjentem dbania i zabezpieczania jest kolejny wlasciciel. Trzeba policzyc koszt zabezpieczenia vs np koszt wymiany ramy.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 26 lip 2017, 20:32
autor: krystusg
kylon pisze:Mam kolegę który się spotkał po środku i robił setkę. Do dziś słyszę, że niepotrzebnie to robił i w efekcie po 4 miesiącach pracy zupełnie się to ekonomicznie nie opłacało.
Dlaczego? Nie rozumiem. Albo słabo zrobione było albo rzeczywiście słabe materiały.?

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 26 lip 2017, 20:39
autor: kylon
Kolega jest właścicielem warsztatu i żałuje jako wykonawca, że to robił a zgodził się na niską cenę ale dużo wyższą niż Twoja sugestia.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 27 lip 2017, 19:31
autor: krystusg
To rzeczywiście pewne rzeczy są nie opłacalne w starym samochodzie często wartość jest niższa niż prace jakie się wykonuje.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 27 lip 2017, 22:45
autor: luk4s7
krystusg pisze:pewne rzeczy są nie opłacalne w starym samochodzie
To jest bardzo dyskusyjne stwierdzenie. Pewnie większość by jeździła nowymi autami gdyby tylko kasa nie robiła różnicy.
Są jednak tacy którzy chcą mieć takie a nie inne auto, lubią idealny stan i stać ich na wpakowanie kwot grubo przekraczających wartość zakupu (i tzw. zdrowego rozsądku).
Inni jeszcze nie mają kasy na nowy/prawie nowy oraz mają za mało na robienie auta po taniości. Robią więc na wypasie żeby przynajmniej do tego elementu nie wracać przez lata.
Ot każdy ma swoją filozofię.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 28 lip 2017, 06:59
autor: krystusg
Więc powinna gwarancja producenta powinna być dożywotnia. Wszyscy by byli szczęśliwi. Oprócz producenta :lol:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 28 lip 2017, 07:20
autor: Zbowid
Gwarancja dożywotnia jest możliwa i stosowana. Musisz TYLKO uwzględnić ją w kosztach. :mrgreen:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 08 sie 2017, 12:11
autor: krystusg
W cenie samochodu powinna być.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 04 paź 2017, 07:51
autor: Zbowid
Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :shock: . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :mrgreen:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 05 paź 2017, 23:32
autor: slawekw321
Tu nie farba ma znaczenie, wszystkie mastyki epoksydowe pigmentowane antykorozyjnie AL, fosforanem i MIO są dobre i spokojnie zabezpieczają na ponad 15 lat.
Niestety o wytrzymałości tych rozwiązań w 99% decyduje przygotowanie podłoża, jego czystość i wykonanie.

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

: 06 paź 2017, 15:40
autor: Zbowid
Nie do końca masz rację. Odsyłam do karty produktu.