Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: hetman »

Zbowid pisze:Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :shock: . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :mrgreen:
Przeczytałem kartę i do warunków nie zanużeniowych wymaga przygotowania nawet tylko st2 i usunięcia jedynie luźnej rdzy :shock: czy rzeczywiście tak dobrze toleruje złe przygotowanie? Gdzie to kupić :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

No bo mam coś do pomalowania.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Powinien być dostępny w Wawie w przyszłym tygodniu - mówię o 4L opakowaniach. W necie również się pojawi, z tego co wiem...odrobina cierpliwości. Krzysiek - jakby coś to tel lub na pw.

maar.adv
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2016, 10:26

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: maar.adv »

Gdzie we Wrocławiu lub okolicy zrobią dobrze konserwację podwozia?

Maru
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:41
Auto: LC J12
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Maru »

Rayo robi takie rzeczy.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

Panowie, potrzebuję prostej porady - takiej jak chłopu na miedzy. Jakie kupić środki aby skutecznie zabezpieczyć w domowych/garażowych warunkach parę rudawych elementów.
A są to:
  1. końcówki szyn przednich foteli (okolica śruby trzymającej szynę do podłogi)
  2. końcówki ramion wycieraczek przedniej szyby (tam gdzie się zaczepia pióra)
  3. rant dolny drzwi pasażera (zgrzew)
Ten zgrzew to wiem, że cudów się nie zrobi bo wżery są konkretne. Chodzi raczej o odsunięcie w czasie wymiany drzwi. Szyny i ramiona wycieraczek mają powierzchniowy nalot.

No i właśnie - potrzebuję niewielkie ilości, najlepiej w spray'u. Co kupić? Domyślam się że oszlifować, podkład i kolor. Jaki? Coś z inhibitorem korozji czy oczyścić idealnie? Kolor to wiadomo - czarny. Coś trwałego na mechaniczne zużycie? Głównie myślę o zakładaniu piór wycieraczek.

Doradźcie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Polecam Dinitrol RC900 tani nie jest. Diniotrol w innym samochodzie przetestowałem (też na szynach siedzeń) po 2 latach wydaje się nadal działać. Ewentualnie Dinitrol RC800, ten trzeba dodatkowo pomalować czymś na wierzch i jest jeszcze droższy ;)
Rant drzwi to raczej ciężko (mam ten sam problem), taniej może wyjść taka opcja:
http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-dr ... ml#thumb/2

Dinitrol to odrazu primer epoxy, nie trzeba super dokładnie czyścić. Rdza zmienia się w czarny kolor, u siebie nie malowałem juz niczym na wierzch (szyny też czarne i nie widać różnicy).

W sumie nie dodałem że pomalowałem tym dolny wahacz z tyłu i nawet się trzyma od lutego ;) (pomalowałem tym bo nie miałem nic innego pod ręką).

Njiekjie82
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2018, 12:30
Auto: http://interdiag.pl/
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Njiekjie82 »

Ten Dinitrol RC900 jest bardzo dobry, no ale ma również swoją cenę.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: raczek »

Bardzo ciekawy wątek ale tak po skrócie
co warto i co jaki czas zrobic dla ramy w warunkach podwórkowo garażowych?
Napewno umyć ;)

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Na pewno umyć, plus prewencja...dwa lata działania, to żadne działanie - a propos cudownych środków. Normalne farby epoksydowe mają od 50% do 100% części stałych...a środek który ma 16% według "branżowej" prasy i znawców tematu - jest "pszezajebi.sty". W garażu możesz dużo zrobić - ale... warto poczytać, bo już prawie wszystko opisano na tych stronach.
A jak chcesz dobrze - to znajdź ludzi z pojęciem - i nie lakierników, bo Ci dbają raczej o wygląd powłoki, a nie jej parametry. Zwykle remont jest droższy niż zabezpieczenie nowego elementu. Jak ktoś opowiada inne historie - zaprawdę powiadam Ci - myli się :)

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: raczek »

moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: sebastian44 »

Ja planuje bardzo dokładnie wymyć ramę przy użyciu karchera i końcówki do udrażniania rur wewnątrz oraz rozcieńczonym środkiem o nazwie Dimer. Potem odczyszcze i pomaluje miejsca gdzie jest nalot rdzy podkładem APP R-Stop, bardzo fajnie kryje i reaguje z rdzą. Na to wszystko chce położyć wosk bezbarwny Wurth. Do środka tez pójdzie wosk do profili.

Uprzedze komentarze, to ma być zabezpieczenie i powstrzymanie dalszego rozwoju korozji. Nie ma to nic w współnego z remontem lub naprawą.

U mnie rama jest zdrowa, ma nalot tylko w miejscach spawów. Chce ją zabezpieczyć żeby jak najdłużej taka pozostała.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

raczek pisze:moze zle zapytalem ;)
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.
Jak ma nalot po konserwacji to albo słaba konserwacja, ale minęło już ponad 10 lat od konserwacji. Inne wypadki - to wpadki :)
Miejscowe naprawy + konserwacja ( to też naprawa). Samemu można zrobić, korzystając z fachowego doradztwa - i to będzie jedno z działań prewencyjnych.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Warto też wziąć pod uwagę - że wszelkie preparaty natłuszczające (zarówno na bazie wosków, jak i bitumitów), są potem mocno trudne do usunięcia, a ich nawet śladowe ilości mocno osłabiają prawidłową adhezję powłok epoksydowych.

O ile na ramie solidna piaskarka sobie z tym radzi - to na karoserii usuwanie "konserwacji" to jest porażka.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Ale są nowe technologie typu suchy lód zamiast szczotki drucianej w ręku.. My już przetestowaliśmy.

ODPOWIEDZ