Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Po wielu prośbach idę na łatwiznę i proszę o wybaczenie.
Technologia dotyczy ramy, podwozia, mostów i podłogi.
Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny detergent bio-degradowalny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną ( "piaskowanie" i inne - uwaga! - mamy tylko 3-4 godzin po wypiaskowaniu do malowania) lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić")
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach - pędzelkiem
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.

Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu. Temperatura farby przed mieszaniem musi mieć 20 stC.

Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.

Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.

Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356/256 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.

Na profile zamknięte trzeba chwilę zaczekać...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rafi »

Więc czekamy i dziękujemy!

od razu mam parę pytań ;)

1) czy to jest już warstwa docelowa, czy na to mogę jeszcze położyć np. takie coś: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 0000014RGA" onclick="window.open(this.href);return false;

2 ) Piszesz Interplus 256/356, czytałem o nich i nie bardzo wiem czym się różnią, co mam kupić? :) I czemu nie 770?

3) Podłoga i rama wiadomo, ale piszesz też o mostach- ta farba znosi większą temperaturę bez problemów??


I to już do wszystkich:
4) Nie mogę znaleźć nikogo w Wawie i okolicach kto mi cos takiego zrobi z piaskowaniem :cry: HELP!

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Odpwoiadając:
256/356 - odporne do 150st C, 770 nie posiada inhibitorów korozji, 256/356 to jest tylko podkład - nawierzchniową polecam Interthane 990 - dostępność wszystkich kolorów :); Lepiej nie mieszać systemów różnych producentów, ale na podkład możesz położyć każdy produkt...tylko czy warto??
Masz na forum @kmiecio - napisz do niego to Ci poradzi i zrobi wszystko :mrgreen:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Gałka »

Wreszcie czarno na białym. Teraz tylko znaleźć firmę co tak ładnie to zrobi.
Dzięki Zbowid !

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: MaxLux »

Farba do kupienia u kolegi zbowida

Zbowid, a jak i czym zabezpieczac pojedyncze ogniska - cale auto jest pieknie zabezpieczone ale w paru maulutkich miejscach "cos sie dzieje"

Czy kupic jakiegos Wurtha czy tez bawic sie w te twoje mazidla tylko miejscowe ?

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Ja bym tylko miejscowe zaprawki zrobił... Chociaż dobra szkoła podpowiada, że należy od razu zrobić większe połacie w celu eliminacji miejsc które już są zawilgocone.

denis
Posty: 6
Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:29
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: denis »

Ja robiłem zabezpieczenie antykorozyjne rok temu, jakoś właśnie we wrześniu. Tzn. nie robiłem sam tylko oddałem wóz do serwisu z liwskiej w Wawie (może ktoś zna?). Zapłaciłem co prawda 1200 zł, ale wydaje mi się, że cena adekwatna do jakości. No i 5 lat gwarancji:)

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zaparka »

A czym malowali i na co dali gwarancje?
5 lat to sporo, to chyba niewystarczy mechanicznie zdjac korozje, musieli piaskowac.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Gałka »

można prosić o dokładniejszy adres, telefon?

denis
Posty: 6
Rejestracja: 08 wrz 2012, 20:29
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: denis »

Gałka pisze:można prosić o dokładniejszy adres, telefon?
Witam:) Wklejam dane kontaktowe, które są na stronie serwisu:
Auto Księżyno
ul. Liwska 2 (róg Wysockiego, Bródno)
03-391 Warszawa
tel. (22) 77 33 884
info@sztukawyciszania.pl
pn.-pt. 9:00 - 17:00, sob. 9:00 - 14:00

Co do tego co było robione, to na stronie (dokładnie TU) jest krok po kroku napisane jak dokładnie wygląda u nich zabezpieczanie auta od korozji. Okiem lakia mogę tylko powiedzieć, że wygląda to bardzo profesjonalnie. Po roku mam przyjechać na uzupełnienie ewentualnych ubytków - bezpłatne:)

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Nie wygląda to zbyt profesjonalnie - chyba, że masz na myśli marketing :mrgreen:

Wojdyl
Posty: 33
Rejestracja: 09 gru 2009, 19:28
Auto: KZJ90; 1KZ-TE

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Wojdyl »

hm.. a znasz Zbowid kogoś kto zrobi to profesjonalnie w okolicy Wawy ? :?:

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

@kmiecio - masz go na forum....

Awatar użytkownika
Samaeli
Posty: 110
Rejestracja: 29 paź 2012, 22:11
Auto: TLC 100 4.2TD MANUAL 98R
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Samaeli »

Kupie farby o których mowa!! Gdzie za ile??? Info na PW

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: MaxLux »

Napisz do Zbowida to ci wysle zestaw albo poleci kogos z okolicy z tymi farbami

ODPOWIEDZ