Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Nie można używać uogólnienia: epoksyd... to tak jakbys powiedział: samochód :mrgreen:
Produkt produktowi nierówny. To co jest na aluminium ma specyficzne właściwości - zwyle żywica drobnocząsteczkowa...to co na stal, bywa inne. W temacie testu na adhezje absolutnie się zgadzam i popieram. Powinno sie robić test na początku - po utwardzeniu powłoki i po kilu latach. Ja ma najlepsze doświadczenia w tym co opisałem.

sailorrob123
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2016, 11:25

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: sailorrob123 »

Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

I co tabiej ma być? Można w basenie nagotować smoły i przejechać przez niego. Będzie jeszcze taniej.
Poczytaj wątek najpierw.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

sailorrob123 pisze:Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Stocznia w Gdańsku - powinni się znać, bo statki malują.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tuco »

sailorrob123 pisze:Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.
Niestety w 3mieście nie wiem kto może jeszcze zrobić.
Co wchodzi w cenę zaproponowaną przez Toyotę? Masz jakąś konkretną ofertę? Na podstawie tylko ceny trudno ocenić. Możesz też podzwonić po innych ASO i zapytać żeby mieć porównanie.
Zrobienie dobrze zabezpieczenia to ogromna ilość pracy. Napisz jakiego auta dotyczy.

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 93
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: sMAJSTER »

Zbowid pisze:
sailorrob123 pisze:Witam Panow,

Czy ktos moze polecic jakis godny zaklad w Trojmiescie? W ASO Toyota zawolali sobie 3,5 tys zl za konserwacje.

Pozdrawiam
Robert

Stocznia w Gdańsku - powinni się znać, bo statki malują.
Ale Zbowid masz poczucie humoru .Ciekawe jaki odbiór byłby po konserwacji ,, a zjechała nam toyotka z pochylni tak z przyzwyczajenia" HI HI . A tak na marginesie to jest jeszcze jakaś stocznia działająca ?
W Lublinie byli właśnie tacy co doradzili pomalować farbą od statków dach na szkole ,, BISKUPIAK'' .Szybko zeszła .

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Żeby doradzać, trzeba się znać - jak farba zeszła - to oni się nie znali. Może z dyrektorem :)

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Walentinas »

luk4s7 pisze:Kolega zabezpieczał rok temu nowego Hila materiałami które otrzymał z TMPL'a po tym jak reklamował gnijącą ramę w poprzednim (też nowym). Nie zdążył tego zrobić w tym pierwszym bo się zrobiła szkoda całkowita i auto poszło... Tak więc zrobił to w następnej nówce jeszcze przed wyjazdem z salonu.
Oglądałem auto w wakacje (po pierwszej zimie) - wygląda jak nowe.
Na pewno był to dwustopniowy proces - najpierw środek myjący a potem coś jakby wosk. Robił o ile pamietam sam, bo chciał mieć gwarancję solidności wykonania.

Jakie to konkretnie były środki? Nie wiem. Ale jak ktoś super ciekawy to mogę popytać.
Wczoraj przykleknalem przy nowym Hiluxie, roku jeszcze nie ma. Samochod w Toyocie, taki do jazd probnych dla klientow. Wiecej niz 5 lat zyc nie bedzie.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: krystusg »

yallayalla pisze:Pewnie już późno na zabezpieczanie ale może się komuś przyda.
Przed rokiem, po długium grzebaniu zdecydowałem się na system Tikkurila.
Farby atrakcyjne cenowo w stosunku do Akzo Nobel.
Parametry rewelacja - farby profesjonalne m.in. do zabezpieczania kadłubów statków morskich, instalacji portowych, rurociągów itd. Niewymagające bardzo specjalnego przygotowania.
Dobierając konkretne podkłady kierowałem się: odpornością na ścieranie, odpornością na agresję chemiczną (sól na drogach).
Farby te można kłaść nawet teraz gdyż są szybkoschnące i dostosowane do trudnych warunków aplikacji.
Na spodnią warstwę daliśmy TEMABOND ST 200:
http://www.temaspeed.com/files/48965/Te ... ST_200.pdf
Poszło 4L (+utwardzacz 0087501 4L)
Na wierzchnią warstwę TEMACOAT RM 40
http://www.tikkurila.com.pl/pdf/pl/temacoatrm40.pdf
Poszło 6,5L (+utwardzacz szybki 0085605 4L)
Łączny koszt materiałów to ok. 825zł netto.
Polecam.
Tikkurila może i jest dobrą farbą, ale na pewno statków to nią nie malują!

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Czasy niepewne technicznie, więc może się przydarzyć i taka bzdura...

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: krystusg »

Moim zdaniem (choć mogę się nie znać) porządne zabezpieczenie czyli: rozebranie, przygotowanie, piaskowanie, wielokrotne malowanie naprawdę dobrymi materiałami, plus zabezpieczenie profili zamkniętych, ponowne złożenie, przegląd roczny z ewentualnymi poprawkami kosztować powinien koło 5.?
Co o tym Zbowid myślisz?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

A ile zer po tej piątce :mrgreen:

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

To mało za kompleksową usługę...jeżeli masz na myśli kompleksowe zabezpieczenie "spodu"(mosty, podwozie, drużki itd plus podłoga i progi) to robi się ciasno. Myślę, że trzeba liczyć blisko 10k :roll:
Można taniej samemu, ale godzina w warsztacie ma swój wymiar ekonomiczny...czas jest ważny, a tutaj nie przyśpieszysz. Dochodzą jeszcze drobne naprawy wychodzące "przy okazji"... to się pomija, ale to koszty. Czas montażu i demontażu to również koszty - w dzień tego nie zrobisz. Demontaż to jakieś trzy dni, montaż czasami dłużej plus przestoje związane z wymianą tego co odkryłeś po demontażu, tak, że tak... W zamian otrzymujesz zabezpieczenie na minimum 10 lat. W dzisiejszych czasach to bardzo dużo.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: krystusg »

Może i racja. Jest trochę pracy, nie wziąłem pod uwagę czasu schnięcia i blokowania warsztatu. A to pewnie 8-10 dni, tak na sportowo.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Jastrząb »

Teraz mamy GV na warsztacie. Fakt, tempo nie jest wygurowane, ale na prawde sie schodzi. (My juz działamy 3 tydzień) Najpierw zdjąć wszystkie zderzaki, plastiki, nadkola, a potem diax i do dzieła. Jak już pozbędziemy sie rudej to dopiero można brac sie za zabezpieczanie, pod warunkiem ze nie wyskocza po drodze jakieś dziury, ktore bedzie trzeba spawac a to kolejne godziny :) Takze schodzi sie z tym dłużej niż mogłoby sie wydawać, tym bardziej ze prawie zawsze wskakuje jakaś niespodzianka po drodze ;)

ODPOWIEDZ