Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
: 11 gru 2011, 17:57
Po wielu prośbach idę na łatwiznę i proszę o wybaczenie.
Technologia dotyczy ramy, podwozia, mostów i podłogi.
Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny detergent bio-degradowalny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną ( "piaskowanie" i inne - uwaga! - mamy tylko 3-4 godzin po wypiaskowaniu do malowania) lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić")
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach - pędzelkiem
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.
Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu. Temperatura farby przed mieszaniem musi mieć 20 stC.
Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.
Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.
Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356/256 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.
Na profile zamknięte trzeba chwilę zaczekać...
Technologia dotyczy ramy, podwozia, mostów i podłogi.
Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny detergent bio-degradowalny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną ( "piaskowanie" i inne - uwaga! - mamy tylko 3-4 godzin po wypiaskowaniu do malowania) lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić")
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach - pędzelkiem
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.
Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu. Temperatura farby przed mieszaniem musi mieć 20 stC.
Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.
Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.
Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356/256 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.
Na profile zamknięte trzeba chwilę zaczekać...