Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »


Awatar użytkownika
Samaeli
Posty: 110
Rejestracja: 29 paź 2012, 22:11
Auto: TLC 100 4.2TD MANUAL 98R
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Samaeli »

Dziekuje Zbowid :D

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Od lipca rusza zakład pod moja kuratelą

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1826
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: irko »

gdzie?

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Lublin - okolice 8)

D.A.M.A
Posty: 32
Rejestracja: 13 cze 2013, 16:23
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: D.A.M.A »

Witam. Prześledziłem ten i inne wątki na temat zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Temat na czasie mając na uwadze zbliżającą się porę roku. Będę wdzięczy za wasze sugestie i rady.
To, że farby tlenowe, baranki i inne nie wchodzą w grę to już wiem. To, że ma to być farba epoksydowa (3 warstwy) a później poliuretan (2 warstwy ) też już jest dla mnie jasne. Ale mam pytanie zasadnicze. Czy zastosowanie takiego rozwiązania i takich materiałów da oczekiwane efekty jeżeli nie będę chciał ściągać całej budy? Czy ma to zastosowanie tylko w przypadku generalnego remontu? Bo inaczej to strata czasu i kasy.Czy można, a jak tak, to na co należy zwrócić uwagę przy piaskowaniu podwozia? Czy lepiej wyczyścić podwozie "ręcznie".
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: yallayalla »

Pewnie już późno na zabezpieczanie ale może się komuś przyda.
Przed rokiem, po długium grzebaniu zdecydowałem się na system Tikkurila.
Farby atrakcyjne cenowo w stosunku do Akzo Nobel.
Parametry rewelacja - farby profesjonalne m.in. do zabezpieczania kadłubów statków morskich, instalacji portowych, rurociągów itd. Niewymagające bardzo specjalnego przygotowania.
Dobierając konkretne podkłady kierowałem się: odpornością na ścieranie, odpornością na agresję chemiczną (sól na drogach).
Farby te można kłaść nawet teraz gdyż są szybkoschnące i dostosowane do trudnych warunków aplikacji.
Na spodnią warstwę daliśmy TEMABOND ST 200:
http://www.temaspeed.com/files/48965/Te ... ST_200.pdf
Poszło 4L (+utwardzacz 0087501 4L)
Na wierzchnią warstwę TEMACOAT RM 40
http://www.tikkurila.com.pl/pdf/pl/temacoatrm40.pdf
Poszło 6,5L (+utwardzacz szybki 0085605 4L)
Łączny koszt materiałów to ok. 825zł netto.
Polecam.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: yallayalla »

D.A.M.A pisze:[...] Czy zastosowanie takiego rozwiązania i takich materiałów da oczekiwane efekty jeżeli nie będę chciał ściągać całej budy? Czy ma to zastosowanie tylko w przypadku generalnego remontu? Bo inaczej to strata czasu i kasy. Czy można, a jak tak, to na co należy zwrócić uwagę przy piaskowaniu podwozia? Czy lepiej wyczyścić podwozie "ręcznie".
Człowiek (doświadczony), który to robił oczyszczał "ręcznie". ściągnięte były tylko zderzaki, osłony i chyba zbiornik paliwa. Podwozie bez korozji.
Jeśli jest zgnilizna, to może być problem bez ściągnięcia budy i solidnego doprowadzenia ramy do porządku. Najlepiej zaufać ocenie doświadczonego blacharza itp.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

yallayalla pisze:Pewnie :

Łączny koszt materiałów to ok. 825zł netto.
Polecam.
No to przepłaciłeś i dodatkowo wątpliwej jakości systemami. Tikurilla nawet nie łapie się do grupy "dobiegaczy" :D Nie wierz w informacje o malowaniu statków - może stateczków :mrgreen:
Tikurilla jest fajna na ściany i do mebli ( chociaż wybrałbym inną firmę). Pewnie czas pokaże bo na papierze to wszyscy malują statki, rurociągi i instalacje przemysłowe... oprócz Tikurilli bo tej w stoczniach nie spotkałem.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: yallayalla »

Nie wykluczam a i nie mogę zweryfikować.
Na pewno to lepsze niż baranek a o połowę tańsze niż Akzo-Nobel, którego ceny ciężko by mi było przełkąć - zresztą był zdaje się problem dużych opakowań chyba 20L.
Ufam jednak jakości Tikkurili. Malowałem z kolegą Tikkurilą murale w 1994r. i do dziś wyglądają doskonale na pewnym historycznym murze w Polsce.
Mam więc przeświadczenie i nadzieję, że nie przepłaciłem : ) pamiętając, że są produkty lepsze.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Kompletny zestaw który polecam kosztuje ( ceny dla czarnej nawierzchniowej)ok 750zł brutto i nie do koća jest prawdą kwestia opakowań 20L... Powyżej masz podane namiary na miejsca gdzie możesz kupić nawet 1L .
Codziennośc najlepiej weryfikuje... na "srajdach" opisywane były już przygody użytkowników tej firmy - poliuretany, miekkie i rysujące się masakrycznie... ale jak stwierdziłeś sam, lepsze to niż baranek.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: yallayalla »

Epoksydowe : )
Widzisz, szkoda że rok temu się nie zgadaliśmy.
Na szczęscie nie uprawiam autem extremów w błocie czy po skałach a warstw łącznie położonych zostało 4 lub 5, więc powinno być spoko.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Początki postów to 2011 rok !! Zrobiłeś jak zrobiłeś, nawet jak "źle", to też jest bezcenna nauka i nie tylko dla Ciebie. Mam jednak nadzieję, że wszystko będzie OK. Zresztą, będziesz pierwszy, który się o tym przekona :)

Rodzer
Posty: 1
Rejestracja: 30 cze 2014, 20:42

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rodzer »

Może ja dodam coś od siebie co wykonałem tego samego dnia po zakupie swojej Toyoty , jako że samochód z Włoch wszelkiego typu piaskowanie mnie omineło bo po prostu nie ma grama korozji za to konserwacji ZERO :(

Ja zaczynałem od :

-Demontażu tylnego zderzaka , oraz wzmocnień z tyłu ( nieciekawe dojście do górnego wzmocnienia )
-Wydarcie wszystkich plastików ze środka ( głownie skupiłem sie na tylniej części karoserii )
-demontaż zbiornika paliwa oraz osłony
-powyciąganie zaślepek w progach oraz pozostałych na podłodze .

Więc tak z zewnątrz blachę po umyciu środkiem AKRA ( środek K2 do mycia silników , puszcza smary , oleje i inne nieczystości ) . Następnie spód oraz boki gdzie przylega zderzak umyłem pompą ciśnieniową . Następnym etapem było wydmuchanie pistoletem ze spręzonym powietrzem wody i odczekanie całego dnia na wyschnięcie blachy . Z zewnątrz z pistoletu zwykłego lakierniczego prysnąłem podłogę od spodu oraz na tyle ( powłoka po wystygnięciu robi się klejąca w formie stałej ) . Środek jaki został użyty do Textil z Firmy Vavoline ( 42zł sztuka ) środek podobny do fluidolu tylko zdecydowanie lepszy . Natomiast profile zamknięte zrobiłem śrokiem typu Rustcheck ( sorki mogłem źle napisać nazwe czyt. "Rusczek". Środek ten nie wystyga jest cały czas w postaci płynnej . Swoją funkcje spełnia przez ponad rok później warto powtórzyć operacje . Co do Textila z Vavoline czy też Fluidolu najlepiej pojemnik postawić do gorącej wody aby zrobił się rzadki .

Rustcheckiem również konserwowałem rame za pomocą pistoletu z koncówką wirującą ( specjalny pistolet do profili zamkniętych ) W razie pytań służę pomocą ;)

sprytnypavel
Posty: 42
Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: sprytnypavel »

Odnośnie systemu Rust Check;
mam tym zrobione kilka autek i nie jest to coś co mogę polecić.

Mój przedmówca ma sytuację w której jeszcze nie ma korozji, więc może się to sprawdzi. W moich przypadkach w momencie paćkania rust check-iem już DELIKATNE śledy korozji się pojawiały. Zazwyczaj zaraz po zimie ruda atakowała nadal.

ODPOWIEDZ