Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 sie 2018, 6:20
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 lip 2017, 21:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 191
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
Jastrząb pisze:
Teraz mamy GV na warsztacie. Fakt, tempo nie jest wygurowane, ale na prawde sie schodzi. (My juz działamy 3 tydzień) Najpierw zdjąć wszystkie zderzaki, plastiki, nadkola, a potem diax i do dzieła. Jak już pozbędziemy sie rudej to dopiero można brac sie za zabezpieczanie, pod warunkiem ze nie wyskocza po drodze jakieś dziury, ktore bedzie trzeba spawac a to kolejne godziny :) Takze schodzi sie z tym dłużej niż mogłoby sie wydawać, tym bardziej ze prawie zawsze wskakuje jakaś niespodzianka po drodze ;)

Edit
My wzięliśmy jeszcze GV na generalne mycie podwozia i ramy, by wypłukac cale bloto. Z tym sie schodzi caly dzień, bo lejesz az przestanie lecieć błoto :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lip 2017, 22:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Chyba trzeba zejść na ziemię z teoretyzowaniem. I tak zawsze kończy się na kilku miesiącach jeśli chce się to zrobić porządnie. Skręcamy na stare śruby, stare i sparciałe tuleje, składamy zardzewiałe przewody paliwowe i hamulcowe? Nie robimy prac blacharskich, zakładamy zardzewiały wydech który nie dansię normalnie rozkręcić. Składamy na stare uszczelki? A wszystkie te drobiazgi generują czas i koszty. No chyba, że stawiamy przy aucie 6 mechaników a klient płaci za ekspres i utrzymanie całej firmy. Dojdzie blacharka bo zawsze dochodzi i robi się postój na warsztacie - za darmo? Dlatego zawsze wolę klietowi wybić z głowy pakowanie ogromnych kosztów w samochód za 15-25 tysi. Chyba, że jest to klasyk albo auto ma wartość sentymentalną. A takich co przychodzą z J9 i oczekują że w 4 tysiącach się zmieszczą niestety jest sporo. Panowie. To są stare samochody i niestety wymagają dużych środków jeśli się chce rozbierania, piaskowania itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lip 2017, 23:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Auto: T L C 120
Tak już jest człowiek skonstruowany: chce zarabiać dużo a wydawać mało.
jak to mówią klasycy: trzeba się spotkać po środku to wszyscy będą szczęśliwi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2017, 10:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Mam kolegę który się spotkał po środku i robił setkę. Do dziś słyszę, że niepotrzebnie to robił i w efekcie po 4 miesiącach pracy zupełnie się to ekonomicznie nie opłacało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2017, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38
Posty: 282
Bo to druga strona medalu. Zwykle beneficjentem dbania i zabezpieczania jest kolejny wlasciciel. Trzeba policzyc koszt zabezpieczenia vs np koszt wymiany ramy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2017, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Auto: T L C 120
kylon pisze:
Mam kolegę który się spotkał po środku i robił setkę. Do dziś słyszę, że niepotrzebnie to robił i w efekcie po 4 miesiącach pracy zupełnie się to ekonomicznie nie opłacało.


Dlaczego? Nie rozumiem. Albo słabo zrobione było albo rzeczywiście słabe materiały.?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2017, 20:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Kolega jest właścicielem warsztatu i żałuje jako wykonawca, że to robił a zgodził się na niską cenę ale dużo wyższą niż Twoja sugestia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2017, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Auto: T L C 120
To rzeczywiście pewne rzeczy są nie opłacalne w starym samochodzie często wartość jest niższa niż prace jakie się wykonuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2017, 22:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1828
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
krystusg pisze:
pewne rzeczy są nie opłacalne w starym samochodzie

To jest bardzo dyskusyjne stwierdzenie. Pewnie większość by jeździła nowymi autami gdyby tylko kasa nie robiła różnicy.
Są jednak tacy którzy chcą mieć takie a nie inne auto, lubią idealny stan i stać ich na wpakowanie kwot grubo przekraczających wartość zakupu (i tzw. zdrowego rozsądku).
Inni jeszcze nie mają kasy na nowy/prawie nowy oraz mają za mało na robienie auta po taniości. Robią więc na wypasie żeby przynajmniej do tego elementu nie wracać przez lata.
Ot każdy ma swoją filozofię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lip 2017, 6:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Auto: T L C 120
Więc powinna gwarancja producenta powinna być dożywotnia. Wszyscy by byli szczęśliwi. Oprócz producenta :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lip 2017, 7:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 370
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Gwarancja dożywotnia jest możliwa i stosowana. Musisz TYLKO uwzględnić ją w kosztach. :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2017, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Auto: T L C 120
W cenie samochodu powinna być.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2017, 7:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 370
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :shock: . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2017, 23:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2011, 19:50
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
Auto: KZJ90 był, potem przerwa na Samurai'a, a teraz pora na LJ 70 :)
Tu nie farba ma znaczenie, wszystkie mastyki epoksydowe pigmentowane antykorozyjnie AL, fosforanem i MIO są dobre i spokojnie zabezpieczają na ponad 15 lat.
Niestety o wytrzymałości tych rozwiązań w 99% decyduje przygotowanie podłoża, jego czystość i wykonanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2017, 15:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 370
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Nie do końca masz rację. Odsyłam do karty produktu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group