Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

tomekles pisze:wiem sor ale nie wiem do jakiego tematu sie przypiąć
Mnie natomiast ciekawi jakim kluczem się posługiwałem wrzucając pytanie o przekładnię do zabezpieczenia antykorozyjnego?

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

...

Tez mnie to ciekawi

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

Panowie, nie wiem czy nie zasługuje to na osobny temat, ale to trochę pierdoła, więc uznałem, że napiszę tutaj. W jaki sposób zabezpieczacie VIN na ramie? Wiadomo, że musi być widoczny np. do przeglądu czy przy wjeździe na Ukrainę. Pomalować to jakimś olejem? Innym specyfikiem? Zakleić czymś? Czym? Całą ramę mam zabezpieczoną, ale VIN co roku szorowany szczotką, żeby był widoczny. W takim stanie dostałem auto od poprzedniego właściciela. Chciałbym teraz temat ogarnąć.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

Panowie, nie wiem czy nie zasługuje to na osobny temat, ale to trochę pierdoła, więc uznałem, że napiszę tutaj. W jaki sposób zabezpieczacie VIN na ramie?
Przypominam się z poprzednim pytaniem.

A do tego mam kolejne... W listopadzie poprosiłem o wypiaskowanie tylnego mostu i osłony baku w J95. Były w dobrym stanie, ale chciałem to zabezpieczyć i mieć spokój. Mechanik oba elementy wypiaskował i pomalował farbą antykorozyjną. Wtedy wyglądało to tak:

Obrazek

Po 5 miesiącach wygląda to tak:

Obrazek

Auto w zimie było garażowane. Kilka razy jeździłem w terenie, ale po terenie zawsze je myłem i z powrotem wstawiałem do garażu. Można to zwalić na słabą wentylację? Mimo wszystko mam wrażenie, że coś takiego nie miało prawa się zdarzyć i albo była to bardzo słaba farba antykorozyjna, albo coś innego poszło mocno nie tak... Co teraz z tym zrobić? Od nowa piaskowanie i zabezpieczenie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Myślę że poszła najtańsza farba bez podkładu :-(

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

W przyszłym tygodniu podjadę do mechanika i będę to reklamował. Tylko co teraz? Od nowa piaskowanie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Niestety

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Chyba że po prostu od ciorania po kamolach zdarłeś farbę to wtedy nie reklamuj bo to nie jego wina.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Jak będziesz drugi raz to robił to niech Ci teraz pomalują Interplus 256 lub 356, i na to Interthane 990. Swoją drogą on zdjął silniczek blokady przed malowaniem czy to wszytko razem pryśnięte? Przy takiej robocie polecam zdjąć silniczek blokady, rozebrać wyczyścić złożyć pomalować (chyba że się rozpadnie przy tej operacji).

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

kylon pisze:Chyba że po prostu od ciorania po kamolach zdarłeś farbę to wtedy nie reklamuj bo to nie jego wina.
Po kamolach to raczej nie ciorałem. W koleinach kilka razy mogłem przyszorować, ale to błotem, a nie kamolami ;)
Jak będziesz drugi raz to robił to niech Ci teraz pomalują Interplus 256 lub 356, i na to Interthane 990.
Rozumiem, że taki zestaw ubezpiecza mocno nawet w przypadku ciorania po kamolach?
Swoją drogą on zdjął silniczek blokady przed malowaniem czy to wszytko razem pryśnięte?
Nie wspominałem mu o blokadzie, więc stawiałbym, że jednak razem. Blokada faktycznie mi nie działa (nie załącza się - poprzedni właściciel przez 10 lat nie korzystał), więc będę musiał się tym zająć, ale nie był to dla mnie najwyższy priorytet, bo nie jeździłem jeszcze w ciężkim terenie. Dopiszę sobie do swojej listy TO DO :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

Gdyby ktoś pytał jak wyglądają po pierwszej zimie wrażliwe miejsca w J15 zabezpieczone Krown’em. Popsiukane było przed zimą rzecz jasna. Jakoś pod koniec listopada 2018 jeśli mnie pamięć nie myli.

Postaram się robić takie foty co roku po zimie. Może to będzie w miarę obiektywny test starzenia się auta i na ile Krown mu pomaga zapobiegając pojawieniu się korozji.

Nie mam zdjęć ramy z tylnich nadkoli. Jakoś przeoczyłem. Dorobię jak mi się przypomni.

Dodam może jeszcze że auto nie było myte cisnieniowo. Brud spłukiwałem ciśnieniem zwykłego węża i to też dość ostrożnie. Celowo aby nie zmyć zabezpieczenia.

Oto zdjęcia zrobione pare dni temu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Edyta:
Fotki ramy za tylnymi kołami

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Będziesz konserwację powtarzał co rok jak zaleca Krown?

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Tomek 92, a propos zabezpieczenia VIN-u na ramie , to ja osobiscie VIN zasmarowuje smarem stałym. Celnik na granicy czy diagnosta jak chce sobie obejżec VIN to wyciera smar

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

Odgrzebałeś moje pytanie sprzed pół roku, ale dzięki za odpowiedź :) Skoro już jesteśmy przy smarze... Ostatnio przy okazji prac nad zabudową zdjąłem wykładzinę bagażnika i odkręciłem śruby do mocowania bagażu - każda była choć trochę skorodowana, podobnie gwinty. Myślałem, żeby oczyścić to np. sprężonym powietrzem, następnie potraktować jakimś inhibitorem korozji i na koniec właśnie posmarować. Będzie git? Przed zimą planuję i tak oddać auto do kompleksowego zabezpieczenia antykorozyjnego - wtedy dokładnie przyjrzą się podłodze.

No, trochę wcięliśmy się Łukaszowi i Rolkosowi, także ponawiam pytanie. Łukasz,
Będziesz konserwację powtarzał co rok jak zaleca Krown?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Jutro postaram się zrobić fotki mojego. Jest co roku psikany Krownem ale myty myjką ciśnieniową.

ODPOWIEDZ