Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Moderator: luk4s7
Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
http://www.offroad-nestle.de/offroad-4x ... -kurz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cholernie mnie zastanawia , z czego oni tam wsadzili blokady ,reduktor ?
całość sporo kosztuje ...ale chyba nie jest to ich zestaw autorski ?
tylko z "rodziny" gdzieś to musieli przejąć
macałem to na targach w B.K. i sprawiało dobre wrażenie
idealne auto do wyjazdów rodzinnych - od dłuższego czasu mi chodzi
bus 4x4 po głowie ...problem ,bo nie ma co wybrać
to ch....to za słabe ....a ten byłby w sam raz
dla auta bez wykrzyzu -blokada musi być !
ktoś coś wie ?
cholernie mnie zastanawia , z czego oni tam wsadzili blokady ,reduktor ?
całość sporo kosztuje ...ale chyba nie jest to ich zestaw autorski ?
tylko z "rodziny" gdzieś to musieli przejąć
macałem to na targach w B.K. i sprawiało dobre wrażenie
idealne auto do wyjazdów rodzinnych - od dłuższego czasu mi chodzi
bus 4x4 po głowie ...problem ,bo nie ma co wybrać
to ch....to za słabe ....a ten byłby w sam raz
dla auta bez wykrzyzu -blokada musi być !
ktoś coś wie ?
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Na zdjęciu widać resor i ramę- pewnie dawcą podwozia był Hilux
Były seryjne wersje Hiace 4x4 , można zatem do takiego auta wszczepić reduktor
Były seryjne wersje Hiace 4x4 , można zatem do takiego auta wszczepić reduktor
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
przez jakiś czas nawet TMP je oferowała (4x4 z LSD, dopinany przód), ale od 3 lat już chyba nie ;(Kameleon pisze:Na zdjęciu widać resor i ramę- pewnie dawcą podwozia był Hilux
Były seryjne wersje Hiace 4x4 , można zatem do takiego auta wszczepić reduktor
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
gdzie tam ramę widzisz ?
chciałbym widzieć hilla na tym i jeszcze z TUV-em na germański rynek
chciałbym widzieć hilla na tym i jeszcze z TUV-em na germański rynek
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Rama jest na zdjęciu z bakiem- ale chyba jest tylko poglądoweselim pisze:gdzie tam ramę widzisz ?
chciałbym widzieć hilla na tym i jeszcze z TUV-em na germański rynek
Tak, czy owak, Hiace 4x4 z reduktorem, blokadami jest bez problemu do złożenia
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Tak ?
to zapodaj przepis ..tam jest stały napęd ,blokada i reduktor
podniesiony o 8cm
tak sobie patrze po zdjęciach ,to lata 90 miały oryginalny reduktor ...no chyba ,że to na zdjęciu dziwny ręczny jest ?
to zapodaj przepis ..tam jest stały napęd ,blokada i reduktor
podniesiony o 8cm
tak sobie patrze po zdjęciach ,to lata 90 miały oryginalny reduktor ...no chyba ,że to na zdjęciu dziwny ręczny jest ?
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
W oryginale silnik 2,5 D4D w Hiace połączony jest ze skrzynią R151 taką samą jak np w LC90 czy we wczesnych LC120- i to właśnie z land cruisera pochodzi reduktor Full Time 4wdselim pisze:Tak ?
to zapodaj przepis ..tam jest stały napęd ,blokada i reduktor
Hiace jest napędzany na tył- więc łaczymy wałem reduktor i tylny dyfer. Dyfer to seria G, więc mamy całą masę przełożeń pasujących do siebie. Dostępne jest LSD lub np 100% blokada ARB.
W przednim zawieszeniu są drążki skrętne- tu szukałbym w starszych Hiluxach- przedni dyfer i półosie.
Bazą do przeróbki Nestle była seryjna wersja 4x4 więc już mieli gotowy zestaw przedniego napędu
Jeśli to za mało informacji to resztę sobie sam doszukaj...
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
to ,że była seryjna baza 4x4 - to samo przez się rozumie
po co mam szukać ? pomęczę Ciebie
thx
tak plus minus - koszt w naszych realiach ?
po co mam szukać ? pomęczę Ciebie
thx
tak plus minus - koszt w naszych realiach ?
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Lepiej poszukaj sobie Mitsu Delica ( L400 4x4) lub Hyundaia Starexa- można kupić bardzo fajne auta za około 15000
Więcej info na 0-700-HIACE4x4, skoro chcesz mnie męczyć....
Więcej info na 0-700-HIACE4x4, skoro chcesz mnie męczyć....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Przepis jest prosty - auto w specyfikacji skandynawskiej. Tam jeżdżą niemal wyłącznie 4x4 full time (acz przyznam, że nigdy nie spotkałem krótkiego 4x4 - tylko długie). Skrzynia jest faktycznie R151F - ale reduktor (właściwie nie reduktor, bo nie ma wolnych przełożeń) jest zupełnie inny niż w J120, i chyba nawet nie ma blokady międzyosiowej (może wiskoza). Co inne starsze Hiace'y - te w kanciastej budzie. Tam było jak w hilach - normalny reduktor typu part time, z wolnymi przełożeniem. Ale stare czy młode - reduktor kończy się nie flanszą, jak w hilach czy LC, ale wielowypustem (który robi za kompensator długości wału). Co nieco komplikuje adaptację skrzyń z innych terenówek (trza przerabiać wały, bo oryginalne z hiace'a nie maja kompensacji długości - załatwia to ten wielowypust w skrzyni).
Dodatkowa sprawa - zamontowanie przedniego napędu do wersji 2wd nie jest trudne, ale wymaga użycia całych podzespołów z wersji 4wd - jest zupełnie inna konstrukcja przedniego zawieszenia, nawet długości drążków skrętnych są inne. A sprawę komplikuje brak ramy - sanki sa montowane do podłużnic, a w wersji 2wd brak wspawanych nakrętek w odpowiednich miejscach.
Jak ktoś jest bardzo chętny na taki swap, to sprawa potrzebnych części jest do ogarnięcia - ale obawiam się że tańszym rozwiązaniem będzie zanabycie gotowego auta w Szwecji. Szczerze mówiąc jest to najlepsze rozwiązanie - auto po rolce nie będzie specjalnie drogie, a wszystkie potrzebne części będą od razu.
Dodatkowa sprawa - zamontowanie przedniego napędu do wersji 2wd nie jest trudne, ale wymaga użycia całych podzespołów z wersji 4wd - jest zupełnie inna konstrukcja przedniego zawieszenia, nawet długości drążków skrętnych są inne. A sprawę komplikuje brak ramy - sanki sa montowane do podłużnic, a w wersji 2wd brak wspawanych nakrętek w odpowiednich miejscach.
Jak ktoś jest bardzo chętny na taki swap, to sprawa potrzebnych części jest do ogarnięcia - ale obawiam się że tańszym rozwiązaniem będzie zanabycie gotowego auta w Szwecji. Szczerze mówiąc jest to najlepsze rozwiązanie - auto po rolce nie będzie specjalnie drogie, a wszystkie potrzebne części będą od razu.
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Delica, mają kiere nie po tej stronie - a L400 to do końca nie to samo
Hyundai - to syfek krzyżowka i do tego ludziska narzekają na jakość
T3 syncro- juz miałem - jest bieg terenowy przynajmniej
T4 - brak reduktora
L300 -starawe i szkoda kasy w to wsadzać
Hyundai - to syfek krzyżowka i do tego ludziska narzekają na jakość
T3 syncro- juz miałem - jest bieg terenowy przynajmniej
T4 - brak reduktora
L300 -starawe i szkoda kasy w to wsadzać
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
tak ,też mi się zdawałoRokfor32 pisze:Przepis jest prosty - auto w specyfikacji skandynawskiej. Tam jeżdżą niemal wyłącznie 4x4 full time (acz przyznam, że nigdy nie spotkałem krótkiego 4x4 - tylko długie). Skrzynia jest faktycznie R151F - ale reduktor (właściwie nie reduktor, bo nie ma wolnych przełożeń) jest zupełnie inny niż w J120, i chyba nawet nie ma blokady międzyosiowej (może wiskoza). Co inne starsze Hiace'y - te w kanciastej budzie. Tam było jak w hilach - normalny reduktor typu part time, z wolnymi przełożeniem. Ale stare czy młode - reduktor kończy się nie flanszą, jak w hilach czy LC, ale wielowypustem (który robi za kompensator długości wału). Co nieco komplikuje adaptację skrzyń z innych terenówek (trza przerabiać wały, bo oryginalne z hiace'a nie maja kompensacji długości - załatwia to ten wielowypust w skrzyni).
Dodatkowa sprawa - zamontowanie przedniego napędu do wersji 2wd nie jest trudne, ale wymaga użycia całych podzespołów z wersji 4wd - jest zupełnie inna konstrukcja przedniego zawieszenia, nawet długości drążków skrętnych są inne. A sprawę komplikuje brak ramy - sanki sa montowane do podłużnic, a w wersji 2wd brak wspawanych nakrętek w odpowiednich miejscach.
Jak ktoś jest bardzo chętny na taki swap, to sprawa potrzebnych części jest do ogarnięcia - ale obawiam się że tańszym rozwiązaniem będzie zanabycie gotowego auta w Szwecji. Szczerze mówiąc jest to najlepsze rozwiązanie - auto po rolce nie będzie specjalnie drogie, a wszystkie potrzebne części będą od razu.
że to nie będzie takie chop siup - ceny blokad są znacznie u nich większe niż do hilla
dorobienie wału - to koszt 1200-1500 zł ..więc nie tragedia
tyle,że chcą stary na wzór
te przełożenia reduktora które podają - jakieś dziwne
co mnie jeszcze zastanawia ,jak podnieść o 8 cm przód ?
drązki skrętne- miałem tylko w T4 i chyba to aż takiej regulacji nie ma ?
widziałeś gdzieś coś takiego -wsadzone na ramę z hilla ? pomysł nie głupi (a może i głupi )
a jak się bawić - to na całego
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hiace 4x4 nestle - z czego wsadzili reduktor ?
Widziałem hiace'y liftowane do kół 31" - ale nie znam szczegułów. Wbrew pozorom przód nie jest tak trudno, można całe sanki opuścić w dół (ale wtedy trza jakoś górny wahacz przerobić, bo on jest kręcony do podłużnicy, a nie sanek). Do sanek jest mocowany dolny wahacz, przedni dyfer i silnik.
Z blokadami faktycznie nie jest tak prosto jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Przełożenia są takie jak w terenówkach (tył hil, przód J9), ale w przypadku blokad trza wymieniać kosz satelitów - a tu konstrukcja jest inna. Przód może jeszcze pasować od J9 ale szansa nie jest wielka, konstrukcja dyfra jest jednak inna, ale tył ma łożyskowanie flansz półosi wewnątrz kosza (w hilu tego nie ma). podobny dyfer jest w Suprze - może spasi, o ile do supry bywają sterowane blokady 100% (automaty czy torsen są na pewno).
Całego hiace'a na ramę hila? do zrobienia, acz strasznie wysoko to wyjdzie. Co najmniej o wysokość podłużnic - nie da się ich umieścić równolegle z ramą hila, muszą być ustawione ponad nią. Czyli podłoga conajmniej pół metra nad glebą, nawet na mikrokółkach ...
Z blokadami faktycznie nie jest tak prosto jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Przełożenia są takie jak w terenówkach (tył hil, przód J9), ale w przypadku blokad trza wymieniać kosz satelitów - a tu konstrukcja jest inna. Przód może jeszcze pasować od J9 ale szansa nie jest wielka, konstrukcja dyfra jest jednak inna, ale tył ma łożyskowanie flansz półosi wewnątrz kosza (w hilu tego nie ma). podobny dyfer jest w Suprze - może spasi, o ile do supry bywają sterowane blokady 100% (automaty czy torsen są na pewno).
Całego hiace'a na ramę hila? do zrobienia, acz strasznie wysoko to wyjdzie. Co najmniej o wysokość podłużnic - nie da się ich umieścić równolegle z ramą hila, muszą być ustawione ponad nią. Czyli podłoga conajmniej pół metra nad glebą, nawet na mikrokółkach ...