wyciągarka RAWTECH

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Post autor: slawek »

No wlasnie, jaka powinna być 'siła' wyciągarki. Najczęściej czytałem opinie, że powinno to być ok. 2x masa autka, czyli dla 80-ki powinno 5,4 tony (12 tys funtów) wystarczyć...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Jeśli chodzi o linę to faktycznie oryginalna jest do bani - sztywna jak cholera i rozpręża się samoczynnie jeśli zapomnimy się z jej napinaniem. Później to już tylko walka. Wiedziałem o tym bo nawijamy je często na warsztacie podczas montażu. Samemu się przekonałem o upierdliwości tego zjawiska w terenie podczas Zmoty. Muszę stwierdzić, iż wyciągarka dostała tam mocno w dupę i nie padła. Pękł tylko wspornik ale to była moja wina. Ze zmęczenia już nie dopilnowałem sprawy.

Escape jest chyba już ze dwa lata na rynku. Monthana o wiele więcej. Z Escapem nie mam praktycznie nic wspólnego więc nie mam też zdania. Wiem że jest i tyle.

Obecnie mamy jedną 16800 taniej bo bez liny. Dla kogoś kto chce mieć syntetyka może to być jakieś rozwiązanie. Hak - jest. 2900,00 PLN.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

slawek pisze:No wlasnie, jaka powinna być 'siła' wyciągarki. Najczęściej czytałem opinie, że powinno to być ok. 2x masa autka, czyli dla 80-ki powinno 5,4 tony (12 tys funtów) wystarczyć...
Ja staram się dobierać następująco do J8:
- turystyka, wyprawa Warn 9,5XP, Monthana 12000, Bullface 12000
- wyprawa, ciężkie auto, Warn M12000, Monthana 16800
- wygłupy, ciężka jazda terenowa Warn 16,5Ti, M15000

Oczywiście roszady w dół tak. W górę już mniej (czyli silniejsza wyciągarka do lżejszych zadań ale nie odwrotnie - mniejszy uciąg do cięższych rzeczy.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Post autor: Boryś »

MaxLux pisze:@Borys,

Ja sciagalem Warna 9.5xp z USA i przy owczesnym kursie dolara 2,3 wyciagara z przesylka wyszla mnie 2,5kPLN...

Oczywiscie jest pewne ale - w przesylce pomogl mi kuzyn, ktory przepakowal wszystko do 2 paczek i wyslal tak do polski...

Ale nawet jakby zaplacic Vat (clo na wyciagarki jest 0%) to i tak nie wyjdzie wiecej niz 3kPLN ...
Wiem bo dokładnie w ten sam sposob ściągałem Czobiemu XPeka ze stanów. Potem były cyrki bo doszła tylko jedna paczka a druga wróciła z powrotem do Tahoe ;) a na poczcie twierdzili że czobiemu dali awizo i sam to zniedbał - a bidny chłopok przez dwa miesiące codziennie po dwa razy sprawdzał skrzynkę w oczekiwaniu na tą drugą paczkę.
W końcu druga paczka przyszła durgi raz ale trwalo to chyba ze 3 miesiace łącznie. Transport oczywiście morski i jako cześci mechaniczne do auta ;)

McRabbit
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2008, 12:14
Kontakt:

Post autor: McRabbit »

zainstalowal (zaryzykowalem) i nabylem T-maxa do 70tki
wersja 12500 ta stara jeszcze

typowy chinczyk

1. wymienic line
2. rolki wyrzucic przy odbiorze paczki
3. olac gwarancje i uszczelic na walasna reke
4. zmienic (przebudowac) hamulec, fabryczny nie dziala
5. zawsze uzywac zblocza

generalnie dzialala

co do uzytkowania 2 razy do roku, umrze od braku pracy
skoroduje przecieknie i niezadziala

chyba ze bedzie siedziala w garazu i bedziesz instalowal jak bedziesz potrzebowal na wyjazd

ODPOWIEDZ