piszczące hamulce
Moderator: luk4s7
piszczące hamulce
Bardzo piszczą mi hamulce - jak się lekko sunę i delikatnie przyhamuję - w sytuacjach takich jak jazda po mieście, manewrowanie w lesie itd. Słychać mnie na kilometr, bolą uszy . Jak się tego pozbyć ? Przeszlifować tarcze ? Próbowałem przetrzeć promieniście papierem ściernym - podziałało kilka godzin. Klocki całe. Poradźcie towarzysze.
Re: piszczące hamulce
Wsadź coś pomiędzy kocek a tłoczek. Fabrycznie są takie cienkie blaszki i one zapobiegają piszczeniu. Dotnij coś z podobnie cienkiej blachy i może zadziała. Drugim elementem zapobiegającym ruchowi klocków i piszczeniu są takie zapinki na krańcach zacisku. Są to takie zagięte blaszki w które wchodzą metalowe wypustki w klocku.
Re: piszczące hamulce
wydaje mi sie iz takowe blaszki to on ma ,tylko pewnikiem klocek ciulowy lub tarcza nie równa i tak sie dzieje a na poprzednich był spokój stało sie to po wymianie i czy tarcza ma rancik nieodpowiedni
Re: piszczące hamulce
są takie pasty przeciw piszczeniu hamulców nakładane pomiędzy klocek a tłoczek.
Re: piszczące hamulce
może pytanie jest lamerskie, ale czy na bank klocki są OK?Emu pisze:Bardzo piszczą mi hamulce - jak się lekko sunę i delikatnie przyhamuję - w sytuacjach takich jak jazda po mieście, manewrowanie w lesie itd. Słychać mnie na kilometr, bolą uszy . Jak się tego pozbyć ? Przeszlifować tarcze ? Próbowałem przetrzeć promieniście papierem ściernym - podziałało kilka godzin. Klocki całe. Poradźcie towarzysze.
w ś.p. pajero miałem pisk jak opisujesz, zdjęcie kół - klocki na oko 4-5 mm, czyli jeszcze duuuużo - tyle, że po dokładnej inspekcji okazało się, że 5 mm to ma klocek zewnętrzny, a wewnętrzny piłował już okładziną po tarczy
Re: piszczące hamulce
klocki na pewno są OK - sprawdzone.Kwieczor pisze:może pytanie jest lamerskie, ale czy na bank klocki są OK?Emu pisze:Bardzo piszczą mi hamulce - jak się lekko sunę i delikatnie przyhamuję - w sytuacjach takich jak jazda po mieście, manewrowanie w lesie itd. Słychać mnie na kilometr, bolą uszy . Jak się tego pozbyć ? Przeszlifować tarcze ? Próbowałem przetrzeć promieniście papierem ściernym - podziałało kilka godzin. Klocki całe. Poradźcie towarzysze.
w ś.p. pajero miałem pisk jak opisujesz, zdjęcie kół - klocki na oko 4-5 mm, czyli jeszcze duuuużo - tyle, że po dokładnej inspekcji okazało się, że 5 mm to ma klocek zewnętrzny, a wewnętrzny piłował już okładziną po tarczy
kto produkuje tą pastę do tarcz ?
Re: piszczące hamulce
http://www.boschauto.pl/index.php?optio ... &Itemid=51" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: piszczące hamulce
Literatura, Piski klocków hamulcowych i ich przyczyny, Środki przedziwdzialające strona 6/7: http://www.hamulce.net/smary.pdf
Produkt: http://autogp.pl/smar-ate-montazowy-zac ... p-632.html
Zakres zastosowania pasty jest bardzo szeroki. Klasycznym polem zastosowania pasty ATE Plastilube są klocki hamulcowe. Powierzchnie prowadzące pomiędzy klockami i zaciskiem muszą zostać po oczyszczeniu natłuszczone. Służy to uzyskaniu lepszych właściwości prowadzących i komfortu, gdyż pasta redukuje nieprzyjemne odgłosy piszczenia i stukania.
Ważne: zwróćcie uwagę, aby jedynie natłuścić powierzchnie styku.Pasta Plastilube doskonale nadaje się do tego celu, gdyż łączy różne zalety:
- Nie zawiera metali i kwasów tłuszczowych. To oznacza, że unika się problemów z korozją, co jest możliwe przy różnych materiałach zacisków, np. jeśli ramy zacisku są wykonane z żeliwa, a sam zacisk z aluminium.
- Nie ma problemów z elementami ABS w obszarze sensorów, gdyż pasta nie ma właściwości przewodzących.
- Pasta jest odporna na nagłe uderzenia i ekstremalne ciśnienia. Nie wychodzi poza powierzchnie smarne.
- Jest odporna na wysokie temperatury, nie rozpuszcza się w wodzie, dobrze współpracuje ze wszystkimi metalami i większością materiałów, z których zbudowane są O – Ringi.
Produkt: http://autogp.pl/smar-ate-montazowy-zac ... p-632.html
Zakres zastosowania pasty jest bardzo szeroki. Klasycznym polem zastosowania pasty ATE Plastilube są klocki hamulcowe. Powierzchnie prowadzące pomiędzy klockami i zaciskiem muszą zostać po oczyszczeniu natłuszczone. Służy to uzyskaniu lepszych właściwości prowadzących i komfortu, gdyż pasta redukuje nieprzyjemne odgłosy piszczenia i stukania.
Ważne: zwróćcie uwagę, aby jedynie natłuścić powierzchnie styku.Pasta Plastilube doskonale nadaje się do tego celu, gdyż łączy różne zalety:
- Nie zawiera metali i kwasów tłuszczowych. To oznacza, że unika się problemów z korozją, co jest możliwe przy różnych materiałach zacisków, np. jeśli ramy zacisku są wykonane z żeliwa, a sam zacisk z aluminium.
- Nie ma problemów z elementami ABS w obszarze sensorów, gdyż pasta nie ma właściwości przewodzących.
- Pasta jest odporna na nagłe uderzenia i ekstremalne ciśnienia. Nie wychodzi poza powierzchnie smarne.
- Jest odporna na wysokie temperatury, nie rozpuszcza się w wodzie, dobrze współpracuje ze wszystkimi metalami i większością materiałów, z których zbudowane są O – Ringi.
Re: piszczące hamulce
Jeszcze nie spróbowałem tej pasty. Ktoś mi powiedział że to na bank kiepskiej jakości klocki, że trzeba kupić lepsze żeby nie piszczały. Co myśłicie na temat tej teorii ?
Re: piszczące hamulce
teoria słuszna w którymś firmowym aucie zapodaliśmy tanie klocki, piszczały i kruszyły się. Wymiana na lepsze uzdrowiła wszelkie złe objawy, więc może to być to.
Re: piszczące hamulce
Teoria może i słuszna, ale nie w 100% przypadków. Ja u siebie mam porządne tarcze i klocki. Przez jakiś czas było ok, a później zaczęło piszczeć przy delikatniejszym hamowaniu.
Na razie nic z tym nie zrobię, bo na dniach jest camp, a nie chcę przyjechać plackiem Mam nadzieję, że problemem u mnie nie będą tłoczki (w sensie przytarcia) a jakaś pierdoła.
Na razie nic z tym nie zrobię, bo na dniach jest camp, a nie chcę przyjechać plackiem Mam nadzieję, że problemem u mnie nie będą tłoczki (w sensie przytarcia) a jakaś pierdoła.
Re: piszczące hamulce
a mi żeby śmieszniej było nie piszczy a terkocze, rzęzi i popiskuje podczas jazdy i podczas hamowania też......
sprawdzone hamulce, sprawdzone łożyska, sprawdzone luzy.....
----- powód inne niż fabryczne felgi i normalny niesłyszalny zwykle odgłos z hamulców niesie się głośno poza auto
sprawdzone hamulce, sprawdzone łożyska, sprawdzone luzy.....
----- powód inne niż fabryczne felgi i normalny niesłyszalny zwykle odgłos z hamulców niesie się głośno poza auto
Re: piszczące hamulce
i sprawa się wyjaśniła - pomogła wymiana tarcz ( już dostały w dupę po 110kkm) i klocków na ori - nastała znów cisza