Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 mar 2019, 19:18
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 lip 2011, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 867
Auto: Hilux
Spotkała mnie mała nieprzyjemność z tym związana. Przetarł mi się w plaskaczu wąż krótkiego układu chłodzenia i wyciekła woda. Silnik zaczął mieć tendencje do chwilowej utraty mocy a wentylator huczał jak opętany, temperatura 120. Ponieważ to nie ja jeżdżę autem to sprawa wyszła na jaw dopiero po 300km :( . Pocieszm się tym, że jak znalazłem usterkę to woda nadal wyciekała więc może nie było tak tragicznie ...

I teraz pytanie. Zalałem tymczasowo wodą silnik, wciągnął trochę ponad trzy litry ( 2,0 Tdci ), węża uszczelniłem taśmą. Jeździ się normalnie, moc ok, wszystko wygląda cacy. Czy mam się spodziewać jakichś ukrytych problemów, na coś zwrócić szczególną uwagę, czy jest szansa, że mi się upiekło i nic się nie wydarzy ? Wąż i płyn oczywiście do wymiany ale chciałbym się zorientować czego mogę się spodziewać zanim usłyszę wyrok od lokalnego mechanixa :|.

A przy okazji nieźle się wkur...iłem. Jak zabraknie płynu w cholernym spryskiwaczu to komputer wypluwa komunikat a jak wycieknie płyn z chłodnicy to już nie. Piep....na technika, a może raczej polityka ... pro serwisowa :evil:.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lip 2011, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Musisz monitorować stan wody:

1. Odpal zimny silnik i sprawdź czy bąbelki lecą przez otwór korka (gazy z komory spalania). Czasami gdy silnik jest zimny to głowica/uszczelka/blok się kurczą i woda wycieka/gazy się wydostają.

2. Jeśli silnik po punkcie 1 jest szczelny to zakręcaj korek i jeździj. Patrz czy nie ma za dużo białego dymu z rury wydechowej (spalany glikol).

3. Uważaj przy odpalaniu. Jeśli silnikiem telepie mocno to nie odpalaj. Gdy woda się dostanie do cylindra i go napełni, to przy rozruchu można pogiąć korbowód, rozwalić tłok, głowicę, zawory itd...

Jeśli nie masz powyższych objawów to monitoruj poziom wody co jakiś czas, gdyż szczelina może być malutka i ubędzie, na przykład 0.5L po miesiącu. Jednak szczeliny się stopniowo powiększają.

Niestety nie ma reguły jeśli chodzi o wytrzymałość silników na przegrzanie. Możesz nawet przegrzać identycznie dwa takie same silnik i jeden będzie jak nowy a drugi padnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lip 2011, 23:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 867
Auto: Hilux
Cholera nie pocieszyłeś mnie :lol:, ale wielkie dzięki za wskazówki.

Zastanawia mnie jeszcze skąd taka skokowa utrata mocy i normalna praca po uzupełnieniu wody. Jakiś czujnik który obcina moc czy jakaś inna czysto mechaniczna zależność ? Czy jeśli pojawią się bąbelki, płynu będzie ubywać, lub pojawi się biały dym to będzie się to wiązało jedynie z wymianą uszczelki ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lip 2011, 9:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Wymiana uszczelki i szlif głowicy, bo oznacza to, że głowica się wykrzywiła. Ale to nie jest jakaś ponadstandardowa procedura. Często się szlifuje głowice i w sumie najdroższe w całej robocie jest wybebeszanie wszystkiego a nie części czy szlif.

Ale ja nie jestem mechanikiem i nie zawsze mam rację :|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group