Swap silnika w Patrolu na ?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: jezus »

Paweł...sprezentuję Ci atrapę od Toyoty, co by twój patrol w tłum toyot sie mógł wtopić ...... :mrgreen:

////-----
Posty wydzielone z tematu o wyjedzie do Bosni - Jake

Awatar użytkownika
Pewex
Klubowicz
Posty: 122
Rejestracja: 28 maja 2012, 21:32
Auto: J90, Patrol Y61 TD42Ti
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Pewex »

Bardzo chętnie, ale musisz ją jeszcze jakoś wpasować :D
Choć bardziej wolał bym silnik HDJ80 :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Rokfor32 »

1HD-T, to ciężka sprawa (i przy tym kosztowna). Ale 1HZ (+T) - to za chwilkę będzie - jak by kto winszował ... :wink:

Acz, w przypadku Patrola, to nie wiem, czy bym nie poszedł w M57. Temat przetarty (adaptacja do napędu Nissana), silniki względnie tanie, lekkie, i z sensownymi (nawet bardzo) parametrami.

A po taniości - to dłubnięcie seryjnego RD28. Robiłem kilka tego typu silników - ale tylko od strony turbiny (nie wnikałem w mody pompy - zapodawałem jedynie VNT parchowe, z 3.0). Sama wymiana turbiny, o ile pompa poprawnie obsługiwała dawki, robiło z tego dychawicznego dziada sensowną całkiem jednostkę.

Awatar użytkownika
Pewex
Klubowicz
Posty: 122
Rejestracja: 28 maja 2012, 21:32
Auto: J90, Patrol Y61 TD42Ti
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Pewex »

To już wolę zostać przy swoim poczciwym TD42Ti 390Nm wystarczy... :D Jednak jestem zwolennikiem, serii, oryginału, zawsze dalej się zajedzie :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2239
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Jake »

Czyli masz wersje z silnikiem z ciezarowki i dwoma filtrami oleju ;)
TD42 byl rzadkoscia, jednak wszem i wobec dominuje RD28, ktory zly wcale nie jest. Poprawnie dlubniety ma wiecej do zaprezentowania niz mialo moje 4JG2 (3.1) w Isuzu.

A jak chcesz 1HD to moze cala Yotke warto nabyc? :)

Awatar użytkownika
Pewex
Klubowicz
Posty: 122
Rejestracja: 28 maja 2012, 21:32
Auto: J90, Patrol Y61 TD42Ti
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Pewex »

Jake pisze:
17 kwie 2024, 19:40

A jak chcesz 1HD to moze cala Yotke warto nabyc? :)
I to jest chyba najlepsza myśl, która stale chodzi mi po głowie, bo sercem stale jestem z Toyotą :D

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: pinc6x6 »

Do katowania Parch lepszy (w serii)
A tak na marginesie :co jest nie tak z 2uz, że nikt go nie swapuje ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Rokfor32 »

To, że anglaskie źródełko na te silniki (a raczej całe lexy RHD) wyschło.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
17 kwie 2024, 22:59
To, że anglaskie źródełko na te silniki (a raczej całe lexy RHD) wyschło.
Mam na myśli trendy światowe :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Rokfor32 »

w zasadzie to samo - te silniki nie są już ładnych lat produkowane, i zwyczajnie ich podaż zmalała na tyle - że temat przestał być atrakcyjny.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2239
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Jake »

Cena! Silniki z BMW kosztuja grosze w porownaniu do UZta
A takze dostepnosc czesci i ilosc egzemplarzy na rynku. Silnika z BMW nie trzeba dlugo i namietnie szukac.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
18 kwie 2024, 07:44
w zasadzie to samo - te silniki nie są już ładnych lat produkowane, i zwyczajnie ich podaż zmalała na tyle - że temat przestał być atrakcyjny.
ale 1 UZ i 3 UZ są swapowane!

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
18 kwie 2024, 09:03
Cena! Silniki z BMW kosztuja grosze w porownaniu do UZta
A takze dostepnosc czesci i ilosc egzemplarzy na rynku. Silnika z BMW nie trzeba dlugo i namietnie szukac.
O którym silniku mówisz?

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2239
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: Jake »

pinc6x6 pisze:
18 kwie 2024, 12:18
Jake pisze:
18 kwie 2024, 09:03
Cena! Silniki z BMW kosztuja grosze w porownaniu do UZta
A takze dostepnosc czesci i ilosc egzemplarzy na rynku. Silnika z BMW nie trzeba dlugo i namietnie szukac.
O którym silniku mówisz?
M57

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Bośnia i Hercegowina Majówka 2024

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
18 kwie 2024, 21:20
pinc6x6 pisze:
18 kwie 2024, 12:18
Jake pisze:
18 kwie 2024, 09:03
Cena! Silniki z BMW kosztuja grosze w porownaniu do UZta
A takze dostepnosc czesci i ilosc egzemplarzy na rynku. Silnika z BMW nie trzeba dlugo i namietnie szukac.
O którym silniku mówisz?
M57
Ale to przecież na gnojówkę!

ODPOWIEDZ