Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 mar 2019, 18:43
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20 lut 2011, 1:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2010, 0:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: KZJ73
witam,

po wymianie chłodnicy dalej powtarza się efekt nierównego nagrzewania chłodnicy w LJ73 2.4 l 2LT2, tzn u góry i do połowy jest gorąca a potem na dole całkiem zimna. Ogrzewanie wewn. działa. Wisko nowe. Czy może być to sprawa termostatu?

mam też pytanie czy możecie polecić jakiś rozsądny serwis w okolicy Krakowa, a najlepiej Wieliczki?
dzięki
Aurel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 1:22 
Offline
Prezes Zarządu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2007, 0:51
Posty: 4399
Lokalizacja: wieś Wawa i Nawiesie
Auto: LJ70 pyrkadełko
może gdzieś wew przytkana, zapowietrzona, pogięta.
ta nowa to nowa czy używka a więc niby dobra ale zasyfiona i zakamieniona.
czy to nierównomierne grzanie w czymś przeszkadza, silnik się grzeje czy nie.
PM Serwis Kraków polecam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 9:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2009, 22:04
Posty: 903
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Toyota Land Cruiser Recovery Vehicle
Miałem właśnie te same objawy.
Remedium - chłodnica na całą noc w ocet i pomogło, nagrzewa się w całości.
Ponad to tworzył mi się prawdopodobnie bąbel powietrza w układzie chłodzenia. Rozwiązanie - zdjęty wąż od nagrzwnicy i dolewanie płynu aż z niego (tego zdjętego węża) poleci płyn.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2010, 0:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: KZJ73
chlodnica byla stara ale w "dobrym stanie" widok zzewnatrz, auto sie grzalo, ale wina byla wisko ktore nie dzialalo, teraz zostala sprawa tylko wyoctowania chlodnicy jak piszecie i sprawdzenie tego bąbla. Bo nie napisalem, ze raz sie dobrze nagrzeje - cala ciepla a czasem partiami sie grzeje

dzieki za odpowiedzi chlopaki :)
pozdrawiam!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 11:18 
Offline
Prezes Zarządu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2007, 0:51
Posty: 4399
Lokalizacja: wieś Wawa i Nawiesie
Auto: LJ70 pyrkadełko
W dobrym stanie zewnętrznym a w środku pozapychana szlamem - moja z zewnątrz była idealna a osad w zbiorniczku wyrównawczy wskazywał na coś innego - lekko zamulony płyn, zbiornik brudny z osadem na dole jak w pszenicznym browarze.
Zamiast octu użyłbym płynu do czyszczenia układy chłodzenia - koszt rzędu 15-20zł. Trzeba to tylko robić w cieple bo używa się wody z tą esencją jako czyściwo. czyści i chłodnicę i kanaliki silnika. ocet obawiam się spowoduje odczepienie kamienia jeśli takowy zalega i nie daj Boże zaczopowania kanałów i będzie słabo a to dziadostwo o którym piszę rozpuszcza i łagodniej traktuje t z czego wykonana jest chłodnica. Inny kolega czyścił szuwaksem do czyszczenia czajników ale chyba najtaniej i najbardziej zgodnie ze sztuką jest użyć tego koncentratu.

zdjąć fizycznie chłodnicę - umyć zwykłą wodą w środku, wywalić wodą syf jaki się da. założyć z powrotem.
późnej zabawa środkiem czyszczącym wedle instrukcji załączonej do niego.
U mnie to było jakoś tak: spuszczenie starego płynu, wlanie wody ze środkiem, jazda do podgrzania, studzenie, wylanie syfu na zimno (już dołem przez kranik spustowy w chłodnicy i odkręconym korku na górze termostatu) i jeszcze raz to samo płukanie do rozgrzania (czyli jeżdżąc) studzenie i spuszczanie. J
I tak masz profi czyszczenie całego układu łącznie z silnikiem, zalewasz nowym płynem układ, jeździsz, dolewasz jak się odpowietrzy troszkę i możesz macać dalej :wink: . No i jak skacze nagle z temperatura z głupia franc ( takie plum do góry i nagle opada) to jak pisze FIX może być bąbelek w układzie, którego należy się pozbyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2010, 0:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: KZJ73
wielkie dzieki, takie "plum" mi sie wlasnie robilo, ale chlodnice i tak wyczyszcze jak pisales :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2011, 20:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6025
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przy mocno zasyfiałej chłodnicy niestety żadna chemia nie pomoże - jak kanaliki zaklajstrowane na amen, to nie ma przepływu. A jak nie ma przepływu to preparat czyszczący też nie dojdzie. Musi być choćby minimalny przepływ. Jeżeli nie ma - wersja mechaniczna czyszczenia (a potem chemia, coby usunąć dokładnie resztki).

Wbrew pozorom otwarcie chłodnicy nie jest jakimś kosmicznym problemem. Dobrze jednak podpatrzeć u kogoś, kto ma doświadczenie w tym temacie, jak się to robi, coby se nie zepsuć elementu na wstępie ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2011, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2010, 0:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: KZJ73
sprawa się wyjaśniła przyczyną był korek ze sparciałą uszczelką, nie trzymał ciśnienia w układzie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2011, 13:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 22:25
Posty: 67
Lokalizacja: Marsylia
Auto: KZJ95
zeby nie wprowadzac herezji to roznica temperatur miedzy wejsciem i wyjsciem medium z wymmiennika
w tym przypadku plynu z chlodnicy swiadczy o jego poprawnym dzialaniu i na tej podstawie oblicza sie ilosc ewakuowanej energi, ciepla nie wiem jak wyglada to w j7 ale j9 ma tak skonstruowana chlodnice ze oznaka zapychania byly by roznice miedzy srona lewa a prawa bo gora dol poza zapowietrzeniem jest calkowicie normalna a brak roznic temperatur swiadczylby
o padnientym wisko albo zapchaniu blotem i bylby to objiaw niewydolnosci chlodnicy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group