Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Kwieczor »

finger pisze:Ja sie bardziej boje zagranicznej policji, bo AC i tak nie mam ;-)

naszych rodzimow strozow prawa sie nie boje! :)

odmowa przez ubezpieczyciela wypłaty z polisy OC może być katastrofą: jak pisali poprzednicy - dożywotnia renta, zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji - to tylko z regresu ubezpieczyciela wobec sprawcy (no bo w takim wypadku zwykle najpierw wypłacają, a potem Cię ścigają)

A jak poszkodowany (lub rodzina po zmarłym) się uprze i pozwie Cię w cywilnym - dobry papuga wyciągnie z ciebie paręset tysięcy.
A jak zapewne wiesz - w każdym szpitalu i karetce jest teraz "przypadkiem" zawsze kilka wizytówek kancelarii, które za 20-40% odszkodowania będą szukać dziury w całym do upadłego - byleby tylko znaleźć dobry powód dla sędziego...

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Kwiatec »

Kwieczor pisze:
finger pisze:Ja sie bardziej boje zagranicznej policji, bo AC i tak nie mam ;-)

naszych rodzimow strozow prawa sie nie boje! :)

odmowa przez ubezpieczyciela wypłaty z polisy OC może być katastrofą: jak pisali poprzednicy - dożywotnia renta, zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji - to tylko z regresu ubezpieczyciela wobec sprawcy (no bo w takim wypadku zwykle najpierw wypłacają, a potem Cię ścigają)

A jak poszkodowany (lub rodzina po zmarłym) się uprze i pozwie Cię w cywilnym - dobry papuga wyciągnie z ciebie paręset tysięcy.
A jak zapewne wiesz - w każdym szpitalu i karetce jest teraz "przypadkiem" zawsze kilka wizytówek kancelarii, które za 20-40% odszkodowania będą szukać dziury w całym do upadłego - byleby tylko znaleźć dobry powód dla sędziego...
tak tak i jest tak nagminne że jeszcze nikt o tym nie słyszał. zabijają sie po pijaku i czasem sąd nawet prawka nie zabira. e malkontenty czarnowidze opanijcie się... paranoja. facet po pijaku zabija, ucieka z mijsc wypadku, recydywa i się wywija. ludzie to polska a nie USA :)) nie osłabiajcie mnie

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Kwieczor »

Jak tam uważasz
moja sąsiadka jest "naganiaczką" i z działki z kancelarii ma kilka tysięcy extra na kwartał
wiem, bo sępi na drukarkę i przychodzi do mnie kwity kopiować...

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Zyzol »

Kwiatek dobrze pisze nie przesadzajmy..ta moda na wyciąganie pieniędzy na drodze sądowej przeciera się ale bez jaj.. po co się nakręcać 8)
idąc tropem zderzaka czy rurki można się doczepić do wszystkiego, od opon po jakość, częstość wymian płynu hamulcowego, klocków itd..
generalnie obsesja :wink:

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: klepa »

Nie widzę w tym co Kwieczor pisze przesady. Stan nieświadomości to błogi stan. Generalnie ten kto nie miał nigdy styczności z ubezpieczycielem może sobie nie zdawać sprawy jak dobrych prawników zatrudniają. Schody zaczynają się już przy tak banalnych sprawach i kwotach jak kradzież auta, gdzie ubezpieczyciel wytknie każde niedochowanie należytej staranności i zaniedbanie właściciela.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, 09:45 przez irko, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem zgodnie z opisem :)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: finger »

Odswieze kolteta i doleje oliwy do ognia. Jesli to poprawne rozumowanie to jestesmy w domu

http://www.pajero.org.pl/index.php?id=f ... tid%5D=138" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: kylon »

Od interpretowania prawa nie jest pacjent, który sprzedaje zderzaki i zagania sobie w ten sposób klientów. Jak będzie zonk to powie że tylko tak mu się wydawało. Jak by tak było to nie potrzebny był by TUV na ARB-a bez rur i koniec. A jednak jest robiona do niego homologacja oddzielnie.

Czy udacie sie do Pana interpretatora w przypadku gdy:
- potrącicie pieszego
- będziecie brali udział w wypadku

A bo Pan Bartłomiej tak powiedział że można :mrgreen:

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Husky »

kylon pisze:Od interpretowania prawa nie jest pacjent, który sprzedaje zderzaki i zagania sobie w ten sposób klientów. Jak będzie zonk to powie że tylko tak mu się wydawało. Jak by tak było to nie potrzebny był by TUV na ARB-a bez rur i koniec. A jednak jest robiona do niego homologacja oddzielnie.

Czy udacie sie do Pana interpretatora w przypadku gdy:
- potrącicie pieszego
- będziecie brali udział w wypadku

A bo Pan Bartłomiej tak powiedział że można :mrgreen:

Kylon, dokładnie wiesz co to jest homologacja!

To nic innego jak wyciaganie kasy od producenta, za rzekomo legalne dopuszczenie do uzytkowania w określonych warunkach czytaj krajach. Zarówno pan Bartłomiej jak i Homologacja nie uratuje potrąconego pieszego, nie da mu drugiego życia, a Ciebie nie uchroni przed więzieniem.

Możesz sobie zrobić zderzak z drutu kolczastego , zapłacić za homologacją i sprzedawać legalnie - homologacja to tylko pieniadze. Dlatego ARB z homologacją kosztuje ile kosztuje, choc ten bez jest ładniejszy :D

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: MaxLux »

W europie niestety wlasnie taka wysmiewana przez Ciebie homologacja obowiazuje !

Jak nie wierzysz to sprobuj sobie wlozyc ksenony do nieodpowiednich lamp - chcialbym zobaczyc jak sie ladnie tlumaczysz ze "mozesz sobie zrobic co chcesz" :mrgreen:

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Husky »

MaxLux pisze:W europie niestety wlasnie taka wysmiewana przez Ciebie homologacja obowiazuje !

Jak nie wierzysz to sprobuj sobie wlozyc ksenony do nieodpowiednich lamp - chcialbym zobaczyc jak sie ladnie tlumaczysz ze "mozesz sobie zrobic co chcesz" :mrgreen:

chyba nie rozumiesz o czym piszę

piszę, że homologacja nie uchroni Cię przed pójściem do więzienia jak zabijesz pieszego

- chciałbym zobaczyć jak się ładnie tłumaczysz jak nie daj Bóg potrącisz / zabijesz pieszego, że masz przecież homologowany zderzak i to nie Twoja wina, bo miał nie zabijać

a ksenony mam wsadzone do lamp hella na dachu

dyskusja prowadzi do nikąd, rozumiem przepisy i obowiązujące prawo

ale właśnie przez homologację nie ma u nas czytaj w europie wiele sprzętu, który jest w ameryce lub azji

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Husky »

czy sprzedawane wyciągarki w Polsce mają jakies papiery z UDT ?



Proponuje sobie poczytać

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2) z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)

tekst ujednolicony wg stanu prawnego na dzień 1.12.2010r

Dział III

Warunki techniczne pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do łączenia z tym pojazdem

Rozdział 1

Warunki ogólne

zderzak to kropla w morzu, a lifty, a opony, a dystanse, a kupa żelastwa doczepiona do zderzaków / szekle, haki, rolki / , a poszerzenia błotników, a cały syf na dachu i bokach auta - trapy, łopaty, a nawet tablica rejestracyjna na dachu jest nielegalna

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Husky »

dla leniwych

http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_kra ... hn_poj.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: kylon »

- Wyciągarka nie potrzebuje homologacji UDT bo nie jest urządzeniem do podnoszenia w pionie.
- Większość producentów posiada CE
- zawieszenia posiadają homologacje
- szekle posiadają homologację
- opony posiadają homologację (oprócz nalewek - chyba)

Ogarniam trochę przetargów dla służb różnych więc wiem jakie dokumenty muszę gromadzić 8)
Nawet na kanistry przedstawiane były certyfikaty, taśmy i inne.

Wszystko oczywiście zależy od wielkości przeróbek. Nie mniej jednak dyskusja do niczego nie prowadzi bo interpretacja prawa nie my się zajmujemy. Możemy sobie jedynie gdybać i pierniczyć.

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: Husky »

kylon pisze:- Wyciągarka nie potrzebuje homologacji UDT bo nie jest urządzeniem do podnoszenia w pionie.

Wszystko oczywiście zależy od wielkości przeróbek. Nie mniej jednak dyskusja do niczego nie prowadzi bo interpretacja prawa nie my się zajmujemy. Możemy sobie jedynie gdybać i pierniczyć.

z drugą częścią się zgodzę, ale z pierwszą nie koniecznie

Dz.U. z 2002r Nr. 120 poz1021

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW


z dnia 16 lipca 2002 r.


w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.


(Dz. U. z dnia 29 lipca 2002 r.)



Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321 i z 2002 r. Nr 74, poz. 676) zarządza się, co następuje:



§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:
1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:
a) kotły parowe o pojemności większej niż 2 dm3, przeznaczone do wytwarzania pary z cieczy z użyciem ciepła uzyskiwanego z paliwa w wyniku reakcji egzotermicznej lub z energii elektrycznej,
b) szybkowary ciśnieniowe,
c) kotły cieczowe o pojemności większej niż 2 dm3, przeznaczone do podgrzewania cieczy bez zmiany jej stanu skupienia z użyciem ciepła uzyskiwanego z paliwa w wyniku reakcji egzotermicznej lub z energii elektrycznej, z wyjątkiem kotłów cieczowych w instalacjach systemu otwartego,
d) zbiorniki stałe, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania cieczy lub gazów albo prowadzenia w nich procesów technologicznych, z wyjątkiem grzejników i nagrzewnic powietrza, zbiorników w instalacjach ziębniczych o iloczynie nadciśnienia i pojemności nie większym niż 300 barów x dm3, zbiorników w instalacjach chłodniczych z rur o średnicy nie większej niż DN 25 z kolektorami i rozdzielaczami o pojemności każdego z nich nie większej niż 100 dm3 i przekroju nie większym niż 2 dm2 oraz zbiorników stanowiących obudowy urządzeń elektrycznych, przewodów energetycznych i telekomunikacyjnych,
e) zbiorniki przenośne - zmieniające miejsce między napełnieniem a opróżnieniem - o pojemności większej niż 0,35 dm3 i nadciśnieniu wyższym niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania lub transportowania cieczy lub gazów, z wyjątkiem pojemników aerozolowych jednorazowego użytku i pojemników przeznaczonych do transportu i dystrybucji napojów gazowanych, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest nie większy niż 500 barów x dm3, a nadciśnienie jest nie wyższe niż 7 barów,
f) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony, służące do zasilania silników spalinowych w pojazdach,
g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niezaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara,
h) wytwornice acetylenu, stałe i przenośne, przeznaczone do wytwarzania acetylenu w wyniku reakcji chemicznej między węglikiem wapnia a wodą oraz zasobniki węglika wapnia, zbiorniki acetylenu, przeznaczone do magazynowania, schładzania i osuszania, i rurociągi technologiczne acetylenu wraz z osprzętem, przeznaczone do transportu acetylenu w obrębie instalacji, niezależnie od średnicy nominalnej DN,
i) rurociągi pary łączące kocioł z turbogeneratorem,
j) rurociągi przesyłowe i technologiczne, w części stanowiącej urządzenia techniczne w rozumieniu przepisów o dozorze technicznym, do materiałów niebezpiecznych o właściwościach trujących, żrących i palnych pod nadciśnieniem wyższym niż 0,5 bara i średnicy nominalnej większej niż DN 25, wyprodukowane lub przebudowywane po dniu wejścia w życie rozporządzenia, przeznaczone do:
– gazów sprężonych, gazów skroplonych, gazów rozpuszczonych pod nadciśnieniem, par oraz tych cieczy, dla których nadciśnienie pary przy najwyższej dopuszczalnej temperaturze jest wyższe niż 0,5 bara,
– cieczy, których nadciśnienie pary przy najwyższej dopuszczalnej temperaturze jest niższe niż 0,5 bara i iloczyn nadciśnienia dopuszczalnego cieczy i średnicy nominalnej rurociągu DN jest większy niż 2.000 barów,
2) zbiorniki bezciśnieniowe i zbiorniki o nadciśnieniu nie wyższym niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania materiałów niebezpiecznych o właściwościach trujących lub żrących oraz do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych, których prężność pary w temperaturze 50°C nie jest większa niż 3 bary, a temperatura zapłonu nie jest wyższa niż 61°C, z wyjątkiem zbiorników w instalacjach zasilania silników spalinowych pojazdów i zbiorników o pojemności nie większej niż 1.000 dm3,
3) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niebezpiecznych, dopuszczone na podstawie przepisów odrębnych, z wyłączeniem zbiorników ładunkowych, będących integralną częścią konstrukcji statku żeglugi śródlądowej i objętych nadzorem technicznym instytucji klasyfikacyjnej,
4) duże pojemniki do przewozu luzem materiałów niebezpiecznych (DPPL) określone w przepisach odrębnych,
5) urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych,
6) maszyny służące do przemieszczania osób lub ładunków w ograniczonym zasięgu:
a) wciągarki i wciągniki,
b) suwnice,
c) żurawie, w tym wózki jezdniowe z wysięgnikiem,
d) układnice, w tym wózki jezdniowe z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem,
e) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów, dźwigników do pochylania stołów technologicznych i dźwigników przenośnych z napędem ręcznym,
f) wyciągi towarowe,
g) wyciągi statków,
h) podesty ruchome,
i) urządzenia dla osób niepełnosprawnych,
j) schody i chodniki ruchome,
k) przenośniki okrężne kabinowe i platformowe,
7) dźwigi do transportu osób lub ładunków, dźwigi budowlane i dźwigi towarowe małe,
dźwignice linotorowe,
9) przenośniki kabinowe i krzesełkowe o ruchu obrotowym, przeznaczone do celów rekreacyjno-rozrywkowych,
10) urządzenia techniczne służące do przemieszczania kontenerów przy pracach przeładunkowych,
11) urządzenia załadowcze, wyładowcze lub podające ładunki w ciągach technologicznych przeładowczych,
12) układarki do układania torów, wypornice, żurawie i korektory położenia służące do zawieszania i regulacji sieci trakcyjnej,
13) przeciągarki pojazdów szynowych,
14) osobowe i towarowe koleje linowe,
15) wyciągi do przemieszczania osób w celach turystyczno-sportowych,
16) pomosty ruchome z zespołami napędowymi w przystaniach promowych.



A może chcecie podyskutowac o sprężarkach i zbiornikach sprężonego powietrza w autach?

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:
1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:

?? :D

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Zderzak stalowy a rej. poj. po 20.10.2007

Post autor: finger »

Oliwa do ognia dolana :P

ODPOWIEDZ