zderzak - samoróbka

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

zderzak - samoróbka

Post autor: Karson »

Niektórzy z nas sami zrobili zderzaki. Może niech wkleją kilka fotek i opis z prac?

Aktualnie jestem w trakcie obliczania, wyboru stali etc. Planuję zrobić płytę i część czołową pod wincha i rolki ze stali 6 lub 8mm, pozostałe z blachy 3 lub 4mm. Do tego oczywiście grill ale grubość rurek zostanie wybrana jak zderzak będzie gotowy. Jak myslicie, nie za cienki materiał dobieram?

Awatar użytkownika
Lopex
Posty: 122
Rejestracja: 21 sty 2008, 10:31
Auto: LJ70
Kontakt:

Post autor: Lopex »

Mam ten sam ból, ale to co napisałeś brzmi pancernie :shock:

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Pancernie? Firmowe zderzaki cięższe są. :wink:
Płytę robię z blachy 6mm, boczki z 3mm. Wymiary już wyliczyłem, w przyszłym tygodniu zaczynam giąć i spawać elementy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

O to super. Miałem napisać, że płyta z 8mm a boki z 4 to zbyt grubo. To co napisałeś będzie git.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Karson pisze:Pancernie? Firmowe zderzaki cięższe są. :wink:
Płytę robię z blachy 6mm, boczki z 3mm. Wymiary już wyliczyłem, w przyszłym tygodniu zaczynam giąć i spawać elementy.
Czyli jakie :?: Na ten przykład ARB jest tak skonstruowane, że płyta czołowa jest jednoczeście płytą pod wyciągarkę. Użyty materiał to blach a 3 mm. Odpowiednio wzmocniona przegięciami i wspornikami. Ja mam płytę zrobioną z profila zamkniętego co sprawiło iż jest lżejsza od powyginanej szóstki. Dodatkowo zajmuje mało miejsca i nie zbiera błota z wodą.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Ile waży UP lub ARB? Zrobiliśmy zderzak dla kumpla z blachy 6 i 4mm i waży jakieś 30kg. Mój będzie z 6 i 3mm blachy więc będzie lżejszy.

Wyginam płytę pod kątem 90*, na poziomej części będzie stał winch, pionowa będzie frontową częścią zderzaka. Konstrukcja będzie dzięki temu sztywna i mocna ale żeby dojście do wyciągarki było znośne, muszę mieć demontowalnego grilla. :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Nie wiem ale Up to dla mnie pomyłka w przypadku J7. Jak można kazać komuś obciąć ramę podczas montażu. Chłopakom coś nie wyszło to wymyślili żeby obcinać końcówkę ramy - no sory.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

Robiąc mocowanie pod wyciągarkę do HZj po zrobieniu rysunków wpierw pokleiłem model z pcv #6 mm. I dobrze zrobiłem bo mimo kilkakrotnego sprawdzania wymiarów walnąłem się na rozstawie śrub do wyciągarki. I na modelu wyszło. Na laser dałem już poprawione. Skrzynka z blachy # 6 mm. Wszystko spawane, nic nie zaginane. Na razie sprawdziło się w terenie ale nie było ciężko.
Czytałem gdzieś na formum rajdy4x4 ,że ktoś zrobił cały model zderzaka ze sklejki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Tak. Zbigu do Nissana D22. Pianka chyba bardziej obrabialna na szybko.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Rozstaw otworów w płycie jest w większości wyciągarek ten sam. 254mm x 114.3mm

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

No i co Karson :?: Jakieś fotki, zdjęcia.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Post autor: Karson »

Nie mam kurna czasu. :( Może w długi weekend trochę podgonię. :wink:

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:22
Auto: Hil Revo
Kontakt:

Post autor: OLO »

też chętnie podpatrzę...
z tyłu natomiast zrobiłem z profilu zamkniętego 60x 40 i (mm ofkors), wyciąłem
otwory na światła z polskich przyczepek (podobne jak nie wiem co do ori) i wygląda moim skromnym zdaniem super 8)

McRabbit
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2008, 12:14
Kontakt:

Post autor: McRabbit »

zdezak to zawsz eleki dramat, chyba ze ktos ma warsztat i dostep do spawarki

do 70 tki poszeldem na latfizne
dalem 2 rury gruboscienne z przpawanymi kolankami, jedna nd druga
rame musialem niestety obciac, ale obcialem tylko po skosie, gorna dlugosc pozostala, zachowalem orginalne otwory i tam zainstalowalem
od sposu przyszla oslona amor askretu w rurze dolnej krotszej wycialem otwor na rolki
wyciagarka z plyta byla zainstalowana w miejscu fabrycznej mniej wiecej
mozna bylo wyjac wincha razem z plyta i zainstalowac zderzak ponownie

sprawdzone rozwiazanie betonowe, waga bardzo niska

na gore zaimplementowalem fabryczny grill aluminiowy

niestety w przypadku 90tki, wartosc estetytczna ma inny wymiar, i chyab nie bede motal tylko przyjdzia jakas fabryczna zmota :-(

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:22
Auto: Hil Revo
Kontakt:

Post autor: OLO »

no właśnie warsztat mam
i pracownika - magika od migomatu :wink:

ODPOWIEDZ