Strona 1 z 1

potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 20 paź 2010, 19:35
autor: realBiker
Heja, potrzebuję do auta sterowanie centralnym zamkiem, na pilota. Kupiłem toje tylko z jednym kluczykiem i to tak niemiłosiernie wychlastanym że ledwo zamki otwiera. Centralny jest i chcę to mieć na pilota, minimalnym kosztem. W sumie to na allegro pełno alarmów ale to straszne badziewia, a czego one tam nie mają, hoho. A ja nie chce żadnej syreny, czujników i innego gówna. Styka mi immobilajzer co mam i tyle. Ale walka z zamkami na parkingu mnie już dobija. Rozebrałem jednego na kawałki, nie wygląda źle ale kluczyk słabo rusza zapadki i otwieranie to loteria.

No to słucham :) Jakie pomysły na otwieranie drzwi z pilota bez całego osprzętu alarmowego?

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 20 paź 2010, 21:45
autor: Dragunov
na moje oko central na pilota.. bez siłowników - samo sterowanie (puszka+kabelki+2 piloty) - na aledrogo jest tak duzo, że aż sprzedają :mrgreen: Wielokanałowe nawet są (np do domykania szyb sobie można domotać)

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 20 paź 2010, 23:16
autor: Rokfor32
Z tymi bębenkami zamków to się coś słabo postarałeś ... :mrgreen: Prawidłowo wyczyszczone działają jak nowe. Natomiast od nieużywania (za przyczyną pilota) po pewnym czasie nawet kluczyka nie idzie wsunąć, nie mówiąc o przekręceniu ... :wink:

Kiedyś regenerowałem taki zamek z J6, z tylnej klapy. Kluczyk dało się wsunąć na pół cm. I dość. A zależało mi, żeby był jeden (oryginalny) kluczyk do wszystkich zamków, więc trza się było postarać ... :mrgreen: Zamek rozbiera się na elementy drobniutkie, każdą zapadkę i sprężynkę trza wyjąć na zewnątrz, wyczyścić (sprężynki są na szczęście nierdzewne), pusty bębenek też dokładnie trza wyczyścić (jest ze stopu Al-Zn, łatwo dosyć koroduje, szczególnie w kontakcie z miedzią w zapadkach). Potem, po włożeniu kluczyka (a najlepiej dorobić nowy - można wg. wzoru w serwisie - znaczy serwis nie potrzebuje starego kluczyka, dorobi nowy wg wzoru z kompa) zapadki trzeba delikatnie dopiłować, żeby pokrywały się z powierzchnią bębenka.

Tak zregenerowany zamek będzie służył następne 20 lat, ino trza pamiętać o wmiarę regularnym zapodawaniu mazidła - np. oleju wrzecionowego.

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 08:11
autor: realBiker
Oj tam, oj tam. Postarałem się. Rozebrałem na detale, wyczyściłem (a specjalnie brudny nie był), poskładałem, nasmarowawszy i... I działa tak samo dupnie jak działał... Wygląda to tak że po wsunięciu klucza zapadki nie chowają się całkowicie. Ząbki kluczyka są na tyle już wytarte że nie dają rady poprzesuwać w zamku wszystkiego jak trzeba. No i jest megaluz tam w środku. Można ruszać kluczem góra-dół. Widać wtedy jak się zapadki trochę bardziej chowają ale to nie robota. Dlatego zapragnąłem mieć pilota (bo nie było do taj pory). Nowy kluczyk tez by wypadało mieć ale do ASO nie bardzo widzi mi się teraz jechać, pewnie trzeba wyskoczyć przynajmniej z 2 stówek ;)
Spiłować owszem można, ale musiał bym to zrobić we wszystkich trzech zamkach... Nie chce mi się za bardzo demontować tego wszystkiego.

Dragunov, montowałeś takie sterowanie zamka? Idzie to samemu wykonać (demontowanie dechy no problem, schematy instalacji też gdzieś chyba mam).

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 22:15
autor: Rokfor32
Można też inaczej - wymontowujesz bębenek zamka, bierzesz go razem z kluczykiem, i idziesz do speca od dorabiania kluczy (ale takiego bardziej fachowego, co potrafi ręcznie kluczyk dorobić a nie tylko używać kopiarki). I masz funkiel nówkę kluczyk dorobiony idealnie do zamka. Na nowej surówce, więc luzy powinny być znacznie mniejsze (acz nie znikną całkiem, bębenek też się zużywa). Całość operacji wraz z surówką toyotowskiego kluczyka powinna zamknąć się najdalej w 50 zeta.

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 22:16
autor: Rokfor32
A do serwisu warto chociaż zadzwonić. Czasem się można mile zaskoczyć.

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 22:30
autor: Dragunov
bedę montował niebawem, pod oryginalne sterowanie centralzamkiem - mnie wypalilo siłowniki. zamontujesz sam. Centralka jaką kupiłem ma wszystkie kable ładnie opisane. Ja dodatkowo muszę jeszcze zamontować liche silowniczki :evil:

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 22:33
autor: realBiker
Wypirzyłem co bardziej złośliwe zapadki z bębenka i jest lepiej :) Auta nie da się jeszcze gwoździem otwierać ale jak by co to niby mam ten immobilizer.

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 21 paź 2010, 22:36
autor: Dragunov
a i do montowania sterowania niespecjalnie bym zdejmował kokpit.. schowam to gdzieś gdzie jest w miare dostępne bez kilkugodzinnych operacji zestawem narzędzi. Do całości zabezpieczeń dołączy wyłącznik masy i ukryty przełącznik (np 10 sekundowy)

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 22 paź 2010, 08:00
autor: jjb
Jeśli jesteś z Wwy, to w Ursusie jest firma Elpiast (http://www.elpiast.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;). Robią zresztą sprzedaż wysyłkową. Polecam

jjb

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 23 paź 2010, 01:04
autor: Vielebny
Nie jest tak źle z tym montowaniem, dokładnie jak pisze Dragunov, zakupić na Allegro i mieć nieco zdolności manualnych. Ja sobie założyłem cały alarm ze sterowaniem centralnym i całą masa czujników (mryga ostrzegawczo światłami nawet po mocniejszym kopnięciu w koło ;) ) i nie było to Mission Impossible. Trzeba mieć tylko ładny opis do alarmu/sterowania i schemat instalacji auta. Żeby central działał wlutowałem się dwoma kabelkami na płytkę drukowaną sterownika centralnego zamka tuż za wtyczką żeby nie mieć problemów z jakimś brakiem styku na przyszłość.
Co do umiejscowienia puszki - jeśli to sam centralny to wsio rawno, ale jeśli to alarm to radziłbym szczerze bardziej się postarać i nie pakować go w zasięgu dłoni pod plastikiem przy nogach czy podobnie bo te miejsca złodzieje mają opanowane (większość ludzi tak montuje) i po chwili majstrują przy alarmie. Ja swój schowałem tak głęboko że trzeba zegary wyciągać żeby się do niego dostać :)

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 23 paź 2010, 08:54
autor: jjb
Vielebny pisze:...Co do umiejscowienia puszki - jeśli to sam centralny to wsio rawno, ale jeśli to alarm to radziłbym szczerze bardziej się postarać i nie pakować go w zasięgu dłoni pod plastikiem przy nogach czy podobnie bo te miejsca złodzieje mają opanowane (większość ludzi tak montuje) i po chwili majstrują przy alarmie. Ja swój schowałem tak głęboko że trzeba zegary wyciągać żeby się do niego dostać :)...
Też tak kiedyś myślałem i z 10 lat temu w autku którym teraz jeździ moja żona założyłem alarm dość niestandardowo. Działało ładnie przez wiele lat, ale nic nie jest wieczne, zaczęła szwankować któraś z czujek, więc żona przestała alarm uruchamiać. Pilot zdalny powędrował na półkę, ja wpisałem na listę spraw do załatwienia naprawę alarmu i wszystko było dobrze do zeszłego tygodnia, kiedy alarm sam z siebie się uaktywnił w centrum miasta i nie można go było w żaden prosty sposób wyłączyć. Zablokowany zapłon, więc holowanie wyjącego i błyskającego wszystkim co się dało autka do garażu i tam parę godzin zabawy z wykręcaniem zegarów i różne takie akcje.

Pewnie tak już jest, że kupujemy w miarę nowe autko i staramy się je ulepszyć, po czym przychodzi moment, że czas na demontaż ulepszeń. Samo życie :-)

pozdrawiam

jjb

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 24 paź 2010, 12:01
autor: Vielebny
No hehe to faktycznie error :) Nie no, mam nadzieję że nic się nie będzie dziać :)

Re: potrzebne sterowanie centralnym zamkiem

: 26 paź 2010, 20:11
autor: tvg
Najprostszy sterownik z ampio za 60zl sterowanie masami 0.8s i schowanie tego w suchym miejscu, montaz 30 minut i dzialanie na lata. Chinole maja to do siebie ze czasem nowe np. nie otwieraja albo same zamykaja... Juz dawno ich nie montuje.

Pozdrawiam!