regulacja hamulca recznego.

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

scooterg
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2010, 17:27
Auto: d4d
Kontakt:

regulacja hamulca recznego.

Post autor: scooterg »

Kupilem toyote land cruiser 2004 rok i mam problem z recznym nie ma go wcale. Chcialem naciagnac go sam ale nie mam pojecia jak to sie robi a na forum nic nie znalazlem na ten temat. Bardzo prosze o pomoc bo jutro mam przeglad a tu nie ma recznego. Pozdrawiam i dziekuje

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: Kames »

he :!: jak sie przywitasz jak nalezy ,to ktos ci pomoze- głowa do góry :wink:

scooterg
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2010, 17:27
Auto: d4d
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: scooterg »

Sorki wszystkim ale strasznie ejstem zabiegany i nawet zapomnialem sie przywitac. Witam wszystkich na forum i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: kylon »

Się rozbiera tylne tarcze. Się czyści elementy i zazwyczaj wymienia szczęki.
Tak se gdybam bo Landków w 2004 roku było parę :wink:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: onasz »

kames76 pisze:he :!: jak sie przywitasz jak nalezy ,to ktos ci pomoze- głowa do góry :wink:
A witamy się tu
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... start=1455" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: Rokfor32 »

Generalnie w toykach ręczny jest tak skonstruowany, że jak działa wszystko prawidłowo, to nie wymaga żadnej regulacji aż do zjechania szczęk do blach. objaw jaki opisałeś sugeruje zapieczone dźwigienki w mechaniźmie rozpierania szczęk przy tylnych kołach. Zdarza się, szczególnie w automatach, bo tam sie ręcznego rzadko używa.

Trza dźwigenki rozruszać, i jak szczęki sa w porządku, to hamulec sam sie nastawi po kilkunastu użyciach.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: Kames »

Rokfor32 pisze:Generalnie w toykach ręczny jest tak skonstruowany, że jak działa wszystko prawidłowo, to nie wymaga żadnej regulacji aż do zjechania szczęk do blach. objaw jaki opisałeś sugeruje zapieczone dźwigienki w mechaniźmie rozpierania szczęk przy tylnych kołach. Zdarza się, szczególnie w automatach, bo tam sie ręcznego rzadko używa.

Trza dźwigenki rozruszać, i jak szczęki sa w porządku, to hamulec sam sie nastawi po kilkunastu użyciach.
albo do pierwszych jazd w terenie :mrgreen:

Awatar użytkownika
onebadmotha
Posty: 10
Rejestracja: 14 maja 2011, 17:53
Auto: Hilux 2.4 TD (2L-T)
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: onebadmotha »

Dzieńdobrywieczór wszystkim, mam Hila 98 i problem z hamulcem ręcznym, lub układem hamulcowym z tyłu. Nie znam się.
Przy hamowaniu samochód szarpie tyłem i blokuje czasami prawy tył. Co to może być? Pozdrawiam L

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: Rokfor32 »

Szczeźnięty amortyzator, złamany resor, skorodowany bęben, wyciek płynu z cylinderka lub oleju z mostu ...

Się takie rzeczy diagnozuje organoleptycznie - przez net to se można pogdybać co najwyżej.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: realBiker »

no proszę, temat ręcznego :) też się o to potykam... rozbieram tarczobębny, czyszczę z błota, ustawiał kręciołkami co by łapało na beton przy 8 cyknięciu i jest pięknie do pierwszej jazdy po błocie. Po zabawie terenowej ręczny zaciąga się do samego końca i trzyma właściwie na ostatnim cyknięciu, a to i tak tylko na słowo honoru. I znowu muszę kręciołkami regulować :/

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: klepa »

realBiker pisze:no proszę, temat ręcznego :) też się o to potykam... rozbieram tarczobębny, czyszczę z błota, ustawiał kręciołkami co by łapało na beton przy 8 cyknięciu i jest pięknie do pierwszej jazdy po błocie. Po zabawie terenowej ręczny zaciąga się do samego końca i trzyma właściwie na ostatnim cyknięciu, a to i tak tylko na słowo honoru. I znowu muszę kręciołkami regulować :/
Mam dokładnie to samo i doprowadza mnie to do szału...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: MaxLux »

klepa pisze:
realBiker pisze:no proszę, temat ręcznego :) też się o to potykam... rozbieram tarczobębny, czyszczę z błota, ustawiał kręciołkami co by łapało na beton przy 8 cyknięciu i jest pięknie do pierwszej jazdy po błocie. Po zabawie terenowej ręczny zaciąga się do samego końca i trzyma właściwie na ostatnim cyknięciu, a to i tak tylko na słowo honoru. I znowu muszę kręciołkami regulować :/
Mam dokładnie to samo i doprowadza mnie to do szału...
Na bloto nie ma rady - mozesz ewentualnie wymienic na reczny na wale tak ja w patrolu.

odnosnie tez regulacji recznego to da sie plaskim srubokretem "podciagnac" mechanizm - nawet sa specjalne otworki plaski i okragly zeby sie to latwiej robilo.

Okragly sluzy do inspekcji grubosci tarcz - znajduje sie od od drugiej strony mocowania kola
Plaski sluzy do "podciagania" srubokretem samoblokujacej takiej zebatki, otworek ten znajduje sie tez od wewnetrznej strony zaraz na osia kola.

Ale jak sie nigdy tego nie robilo to najlepiej sciagnac kolo, sciagnac bebny (uzywa sie do tego dwoch srubek ktore sie wkreca w beben (sa zaraz kolo szpilek kola) a nastepnie wszysko ladnie umyc, wyczyscic a czesci ktore sa do posmarowania posmarowac odpowiednim smarem...

Niestety trzeba to robic po kazdej przygodzie w blocie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: Rokfor32 »

Z tego co pamiętam przy tarczobębnach już nie ma tych otworków - z założenia ręczny się tam ma praktycznie niezużywać ... :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: seburaj »

przy tarczobębanch (j9) jest również otwór (a właściwie taki "półotwór" - bo jego światło nie jest pełne) - przy dolnym ustawieniu tego otworu da się poruszać zębatką na regulatorze :lol:

problem jest taki, ze wymaga to zegarmistrzowskiej precyzji i - przede wszystkim - pamiętania, czy zębatką należy poruszać "w dół", czy może "w górę"... nie wiem jak Wy, ale ja po paru tygodniach zapominam :mrgreen:

generalnie powiem tak - RĘCZNY HAMULEC to największa i najbardziej wstydliwa skucha toyoty, i to zarówno w bębnach J7 (gdzie ręczny jest powiązany z tylnym hamowaniem), jak i w J9 (gdzie jest tarczobęben)... to jest poroniona konstrukcja, bardzo podatna na błoto, zatarcia i co tam jeszcze :roll:

a wystarczyło zrobić tak jak w patrolu - ręczny na wale za reduktorem ! same zalety - zero wad... no ale cóż - toyota :mrgreen:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: regulacja hamulca recznego.

Post autor: MaxLux »

seburaj pisze:
a wystarczyło zrobić tak jak w patrolu - ręczny na wale za reduktorem ! same zalety - zero wad... no ale cóż - toyota :mrgreen:
tototo :)

Nie malepszegorozwiazania niz reczny na wale 8)

ODPOWIEDZ