Nietypowe opony 245/85/R16
Moderator: luk4s7
Nietypowe opony 245/85/R16
witajcie.
Po ostatnich wyprawach na pustynie doszedlem do wniosku, ze bardzo szerokie opony BFG/AT, tak czesto polecane do jazdy po piasku maja jednak swoje ograniczenia. Sa dosc ciezkie i stawiaja spory opor, szczegolnie przy jezdzie z niskim cisnieniem. Efekt jest szczegolnie odczuwalny przy duzej masie auta i niespecjalnie mocnym silniku. Do tego dochodzi tez temperatura. Od poznej wiosny do polowy jesieni piach jest bardzo goracy i bardzo sypki. Ryzyko zagrzebania sie wzrasta znacznie.. W chlodniejszych porach roku nie jest az tak zle..
Zauwarzylem tez, ze sporo doswiadczonych kierowcow przygotowywujac swoje auta do jazdy po Sharkiya Sands montuje opony o sredniej szerokosci, ale bardzo wysokim profilu. Najczesciej widze 235/85/R16 lub 265/75/R16 w przypadku LC 100 i Prado.
Zaczalem szukac. Idealem wydaje mi sie 255/85/16 ale taki rozmiar wstepuje tylko w MT.
Znalazlem opony o wymiarze 245/85/R16. Sa to opony od truck`a, ale wydaje mi sie, ze moznaby je urzyc w jezdzie terenowej.
Czy ktos ma jakies doswidczenia z nietypowymi oponami?
Ponizej kilka zdjec...
Po ostatnich wyprawach na pustynie doszedlem do wniosku, ze bardzo szerokie opony BFG/AT, tak czesto polecane do jazdy po piasku maja jednak swoje ograniczenia. Sa dosc ciezkie i stawiaja spory opor, szczegolnie przy jezdzie z niskim cisnieniem. Efekt jest szczegolnie odczuwalny przy duzej masie auta i niespecjalnie mocnym silniku. Do tego dochodzi tez temperatura. Od poznej wiosny do polowy jesieni piach jest bardzo goracy i bardzo sypki. Ryzyko zagrzebania sie wzrasta znacznie.. W chlodniejszych porach roku nie jest az tak zle..
Zauwarzylem tez, ze sporo doswiadczonych kierowcow przygotowywujac swoje auta do jazdy po Sharkiya Sands montuje opony o sredniej szerokosci, ale bardzo wysokim profilu. Najczesciej widze 235/85/R16 lub 265/75/R16 w przypadku LC 100 i Prado.
Zaczalem szukac. Idealem wydaje mi sie 255/85/16 ale taki rozmiar wstepuje tylko w MT.
Znalazlem opony o wymiarze 245/85/R16. Sa to opony od truck`a, ale wydaje mi sie, ze moznaby je urzyc w jezdzie terenowej.
Czy ktos ma jakies doswidczenia z nietypowymi oponami?
Ponizej kilka zdjec...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
nawet indeks predkości maja prawie wyścigowy
ale jak to sie bedzie prowadzic na czarnym to jedynie allah wie
ale jak to sie bedzie prowadzic na czarnym to jedynie allah wie
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
kup 235 i pamiętaj że jak jedną rozerwiesz przypadkiem to bez problemu dokupisz. a 245?? to niby gdzie ??
ja mam 235/85r16 nowego bf MT i jestem baaardzo zadowolony. nie telepie mną strasznie w koleinach
ja mam 235/85r16 nowego bf MT i jestem baaardzo zadowolony. nie telepie mną strasznie w koleinach
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
mnie zalezy, aby jak najwyrzej podniesc glowke mostu. Jezdze czesto po wadi, gdzie jest sporo sredniej wielkosci kamieni i trzeba uwarzac, aby nie zachaczyc mostem o ktorys z nich.
Dotychczas uzywalem 285/75/16, ktore byly pewnym kompromisem. Szerokie, wiec przy niskim cisnieniu dobrze spisywaly sie na piasku, wysokie (wyzsze niz 235/85/16) odporne na urazy no i AT. Co jest idealnym bieznikiem do terenu po jakim sie przemieszczam. Nie mam blota, wiec MT odpadaja...
Problem w tym, ze moje auto ma ponad 2,5 tony i czasami trudno sforsowac wieksza wydme. Co ciekawe to samo auto na zwyklych asfaltowkach 275/70/16 spisywalo sie odczuwalnie lepiej. Ale zwykle szosowki nie wytrzymuja 3-4 wypraw do wadi. BFG AT radzi sbie swietnie na kamienich i skalach po jakich czasami sie poruszam...
Te nie typowy dueler jest dostepny na zamowienie. Czas oczekiwania 7 dni. Nie ruszam sie autem poza Oman, bo tu i tak jest ogrom miejsca do eksploracji.
Dotychczas uzywalem 285/75/16, ktore byly pewnym kompromisem. Szerokie, wiec przy niskim cisnieniu dobrze spisywaly sie na piasku, wysokie (wyzsze niz 235/85/16) odporne na urazy no i AT. Co jest idealnym bieznikiem do terenu po jakim sie przemieszczam. Nie mam blota, wiec MT odpadaja...
Problem w tym, ze moje auto ma ponad 2,5 tony i czasami trudno sforsowac wieksza wydme. Co ciekawe to samo auto na zwyklych asfaltowkach 275/70/16 spisywalo sie odczuwalnie lepiej. Ale zwykle szosowki nie wytrzymuja 3-4 wypraw do wadi. BFG AT radzi sbie swietnie na kamienich i skalach po jakich czasami sie poruszam...
Te nie typowy dueler jest dostepny na zamowienie. Czas oczekiwania 7 dni. Nie ruszam sie autem poza Oman, bo tu i tak jest ogrom miejsca do eksploracji.
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
245/85r16 wys.profilu opony: 196, średnica zewn.798, obwód koła:2507
235/85r16 wys.profilu opony: 188, średnica zewn.782, obwód koła:2457
to czy uratuje cię 8mm wysokości ??
235/85r16 wys.profilu opony: 188, średnica zewn.782, obwód koła:2457
to czy uratuje cię 8mm wysokości ??
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
OP.235/85 R16 120S ALL TERRAIN BF cena ok 500zeta ,a tamta oponka ze zdjecia to jakas pozostałosc magazynowa , Bridgestone zmieniło szate graficzna metki 8 lat temu - z takowej .sprawdz dot bo to jakas babcia , a bieznik ma jak znajomy rolnik w wozie
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
Opony z fotki to imho 2001 rok.
Wydają się fajne na piasek i na asfalt
Jak cena korzystna to kup i sprawdź je.
Jak cena wysoka to kup coś produkowanego obecnie.
Wydają się fajne na piasek i na asfalt
Jak cena korzystna to kup i sprawdź je.
Jak cena wysoka to kup coś produkowanego obecnie.
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
hej
sprawdzilem te gumy raz jeszcze. Faktycznie sa z jakis pozostalosci magazynowych. Cena jak dla mnie niekorzystna bo taniej mozna kupic przyzwoite Micheliny LTX 235/85/16. Reasumujac chyba pozostane przy wielkich BFG AT i chyba kupie mocniejsze auto
dzieki za pomoc..
sprawdzilem te gumy raz jeszcze. Faktycznie sa z jakis pozostalosci magazynowych. Cena jak dla mnie niekorzystna bo taniej mozna kupic przyzwoite Micheliny LTX 235/85/16. Reasumujac chyba pozostane przy wielkich BFG AT i chyba kupie mocniejsze auto
dzieki za pomoc..
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
Cześć,
Ja jeżdżę na "zwykłych" 275/70R16 i też mnie kusi aby zmienić na coś lepszego na piasek, kusi mnie aby pójść w 255/85 wiele osób, szczególnie w Australii, je poleca... ciągle się nad tym zastanawiam czy lepsze wąskie-wysokie czy szerokie... Ciekawe, że większość "lokali" w Katarze jeździ na Sand Tires 9.0, czyli 255 o profilu 90! może to lata praktyki i wiedzą co robią... Te, które pokazałeś na zdjęciu mają jak najbardziej bieżnik "piaskowy" - tzw. balonówy
Tutaj ciekawy artykuł:
http://www.expeditionswest.com/research ... _rev1.html
a tu jak to będzie wyglądało :
http://forum.ih8mud.com/100-series-crui ... 85r16.html
PS. byłem tam u Was, w Omanie w ostatnie święta Bożego Narodzenia... fajnie tam macie
Pozdrowienia z Kataru,
Olo
Ja jeżdżę na "zwykłych" 275/70R16 i też mnie kusi aby zmienić na coś lepszego na piasek, kusi mnie aby pójść w 255/85 wiele osób, szczególnie w Australii, je poleca... ciągle się nad tym zastanawiam czy lepsze wąskie-wysokie czy szerokie... Ciekawe, że większość "lokali" w Katarze jeździ na Sand Tires 9.0, czyli 255 o profilu 90! może to lata praktyki i wiedzą co robią... Te, które pokazałeś na zdjęciu mają jak najbardziej bieżnik "piaskowy" - tzw. balonówy
Tutaj ciekawy artykuł:
http://www.expeditionswest.com/research ... _rev1.html
a tu jak to będzie wyglądało :
http://forum.ih8mud.com/100-series-crui ... 85r16.html
PS. byłem tam u Was, w Omanie w ostatnie święta Bożego Narodzenia... fajnie tam macie
Pozdrowienia z Kataru,
Olo
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
czakolo pisze:Cześć,
Ja jeżdżę na "zwykłych" 275/70R16 i też mnie kusi aby zmienić na coś lepszego na piasek, kusi mnie aby pójść w 255/85 wiele osób, szczególnie w Australii, je poleca... ciągle się nad tym zastanawiam czy lepsze wąskie-wysokie czy szerokie... Ciekawe, że większość "lokali" w Katarze jeździ na Sand Tires 9.0, czyli 255 o profilu 90! może to lata praktyki i wiedzą co robią... Te, które pokazałeś na zdjęciu mają jak najbardziej bieżnik "piaskowy" - tzw. balonówy
Tutaj ciekawy artykuł:
http://www.expeditionswest.com/research ... _rev1.html
a tu jak to będzie wyglądało :
http://forum.ih8mud.com/100-series-crui ... 85r16.html
PS. byłem tam u Was, w Omanie w ostatnie święta Bożego Narodzenia... fajnie tam macie
Pozdrowienia z Kataru,
Olo
hej
sand tires to opony jakie urzywaja w omanie w interiorze, Jada po piachu nawet bez spuszczania powietrza...
Z tego co wiem, to w katarze masz wylacznie diuny i asfalt. W takiej konfiguracji chyba wystarcza opony AT. 255/85/16 wystepuja tylko w wersji Mud Terrain. Znajomy, ktory czesto jezdzi na wahiba sands stosuje yokohamy AT 235/85/16 a ostatnio widywalem go w LC200 na oponach 245/75/17 i .... zero klopotow.
jak bedziesz sie wybieral do Omanu odezwij sie wczesniej
pozd J
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
Cześć,Jerzy23 pisze:sand tires to opony jakie urzywaja w omanie w interiorze, Jada po piachu nawet bez spuszczania powietrza...
Z tego co wiem, to w katarze masz wylacznie diuny i asfalt. W takiej konfiguracji chyba wystarcza opony AT. 255/85/16 wystepuja tylko w wersji Mud Terrain. Znajomy, ktory czesto jezdzi na wahiba sands stosuje yokohamy AT 235/85/16 a ostatnio widywalem go w LC200 na oponach 245/75/17 i .... zero klopotow.
jak bedziesz sie wybieral do Omanu odezwij sie wczesniej
pozd J
no niestety nie jest tak różowo... duża część Kataru to pustynia kamienista i różnego rodzaju formacje skalne (co prawda wszystko jest niziutkie nie tak jak w Omanie ) ale bardzo łatwo rozwalić "piaskową" oponę na tych kamieniach, dlatego wydaje się że raczej ciężko znaleźć kompromis... właśnie ta 255/85 wydaje się być kusząca...
http://picasaweb.google.com/Tomasz.Olew ... 0665961298
http://picasaweb.google.com/Tomasz.Olew ... 2339497394
Nota bene, wczoraj widziałem gościa z Dunlop Grandtrek 245/85 R16... oczywiście lokalna półciężarówka Toyota
PS. Jak będę jechał do Omanu to na pewno się odezwę (odezwiemy - jest nas tutaj więcej , znasz klub me4x4.com?). Ale niestety nie wiem czy mi się uda w tym roku...
Gorąco (dosłownie ) pozdrawiam,
Re: Nietypowe opony 245/85/R16
czesc
Jesli masz tam sporo takich miejsc jak Fuwairit to zdecydowanie wystarcza mocne opony AT. Ja za namowa kolegow z forum kupilem BF Goodrich AT. To dosc ciezkie, ale bardzo odporne na urazy opony. Jesli masz mocne auto z benzynowym silnikiem beda swietnym wyborem...
Opoy MT widze czesto na Jeepach z lokalnego omanskiego "klubu 4x4". Najczesciej Dick Cepek albo Cooper. Jednak auta naprawde przygotowane do jezdzenia po omanskim interiorze zawsze maja opony AT najczesciej w rozmiarze 235/85/16..
pozdrawiam
Jesli masz tam sporo takich miejsc jak Fuwairit to zdecydowanie wystarcza mocne opony AT. Ja za namowa kolegow z forum kupilem BF Goodrich AT. To dosc ciezkie, ale bardzo odporne na urazy opony. Jesli masz mocne auto z benzynowym silnikiem beda swietnym wyborem...
Opoy MT widze czesto na Jeepach z lokalnego omanskiego "klubu 4x4". Najczesciej Dick Cepek albo Cooper. Jednak auta naprawde przygotowane do jezdzenia po omanskim interiorze zawsze maja opony AT najczesciej w rozmiarze 235/85/16..
pozdrawiam