Dodatkowy bak i homologacja

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: lecchu »

Witam
Mam pytanie odnośnie dodatkowego baku, jaki planuję zaordynować mojemu śmietnikowi, by jego właściciel poczuł się jeszcze ważniejszy :D
Czy dodatkowy bak musi mieć jakąś homologację (np europejską), by nie byłoż z nim (i samochodem) problemów natury prawnej. W głównej mierze chodzi mi o proces przechodzenia okresowych badań technicznych, w mniejszej - o inne tego typu problemy (np z ubezpiczeniem po jakimś wypadku).

Pozdrawiam serdecznie całą Brać
Lecchu

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: Kwiatec »

o dobrą flachę się założę że żaden diagnosta nie kapnie się że taki dodatkowy zbiornik to nie oryginał. Oni mają inne wytyczne i szukają czego innego podczas badania. Co do wypadków to wiesz jak w kolizji od pożaru zginą jakieś osoby to oczywiście może być problem. ale chyba w takim przypadku to się do wielu rzeczy w samochodach naszych dowalić mogą. Czasem trzeba troszkę poryzykować

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: lecchu »

Witaj
Czyżbyś mi między wierszami odpowiedził, że homologacja jest wymagana? Dobrzem to wykumał? ;)

Pozdrowienia
Lecchu

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: LEX »

Według mnie to montuj bak i się nie przejmuj. Byleby pojeździł sobie parę miesięcy przed przeglądem, to będzie odpowiednio brudny i 'fabryczny'. Diagnosta raczej nie ma pojęcia która wersja ma jaki bak i ile baków. Ja jeszcze będziesz miał oryginalny wlew z przełącznikiem, to w ogóle śpij spokojnie.

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: Bekon »

3 tygodnie temu przechodzilem przeglad okresowy. Mam zamontowany dodatkowy bak. Diagnosta siedzial pod autem z 10 minut, sprawdzal wszystko bardzo dokladnie i nawet sie zapytal czy to jest bak ? Odpowiedzialem zgodnie z prawda ze tak , a on na to : " aha ". I tyle. Dowod podbity na kolejne 2 lata : )
Montuj i nie przejmuj sie. Homologacja moze miec znaczenie w tak ekstremalnych sytuacjach jak np. spalenie auta spowodowane wadliwym montazem i przypadek jeslibys chcial skasowac nalezne AC, lub OC jesli np. ktos wjechal Ci w tyl i samochod wybuchl. Wowczas uwierz mi homologacja to podstawa. Ale to skrajne przypadki

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: Rokfor32 »

Można przecie zamontować zupełnie fabryczny zbiornik. Z czegokolwiek, co będzie pasowało gabarytami. Będzie więc to oryginalny, samochodowy zbiornik na paliwo, przystosowany do montażu pod autem. A zapewniam, że żadnych znaków homologacyjnych nie uda się na nim znaleźć ... :wink:

O ile wiem, takie rzeczy jak samochody, są homologowane w całości, nie ma więc czegoś takiego, jak zylion homologacji na podzespoły w fabrycznie poskładanym aucie.

Co innego aftermarketowe wyposażenie dodatkowe.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: Jerzy23 »

lecchu a jaka wersje HZJ80 posiadasz, ze chcesz montowac dodatkowy bak? W mojej 80-tce byl dodatkowy bak fabrycznie.

Moze najprosciej kupic gdzies wlasnie oryginalny dodatkowy bak i zamontowac go tak jak jest w wersjach z podwojnym zbiornikiem. Dodatkowy bak jest okolo 50% mniejszy niz zbiornik glowny.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: kylon »

Jest kilka rozwiązań:
- oryginalny bak plus oryginalne połączenia (cena zbiornika jest znośna ale komplet rurek mega drogi)
- zbiornik LRA lub Long Ranger (pozostaje problem podłączenia gdyż w zestawie nie ma wspomnianych wyżej rurek)
- można sobie samemu robić wszelkie podłączenia
- można kupić gotowy zbiornik z podłączeniami (cena nie mała ale wszystko jest i wychodzi połowę ceny LRA czy Longa z zestawem montażowym)
- Można też kupić część rurek oryginalnych, a to co jest proste w zakupie poza ASO zawsze obniża koszty.

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Dodatkowy bak i homologacja

Post autor: lecchu »

@Jerzy23
A ja wiem jaka to wersja tego HZJ-ta? No szara :D
Na poważnie - nie wiem, może Mopar będzie wiedział, bo wcześniej to był jego samochód, a on się zna wszak zdecydowanie lepiej ode mnie. Mopar miał w niej dodatkowy bak - ale nieoryginalny (jakiś FR 160l od Kylona), ale zdjął go przed sprzedażą. Myślę, że oryginalnie w tym egzemplarzu po prostu pod dupą było koło zapasaowe. Teraz koło powędrowało na dach, a pod bagażnikiem chciałbym zamieścić dodatkowy bak.

W zasadzie Kylon wypunktował wszystkie możliwe warianty dodatkowego baku, które i mnie przyszły do głowy, jedynie co - to zaprzątała mnie myśl o ewentualnej konieczności posiadania nań homologacji. Widzę jednak, iż nikogo ten problem specjalnie nie napina, mnie też już zatem przestał :)

Lecchu

ODPOWIEDZ