Co z tą Cobrą?!
Moderator: luk4s7
Re: Co z tą Cobrą?!
A ja polecam Unidena 520. Mały, tani i podobno bardzo dobry. Kuiłem go na allegro za 180zł czy jakoś tak. Mam małą antenę CB (jakieś 90cm) w miejscu tej radiowej i w dodatku jest teraz pochylona tak jak przednia szyba. Pomimo tego na zasięg i jakość nie narzekam.
Re: Co z tą Cobrą?!
tyz dobry... a ty lex zaniedbałes swój kącik ledowy
Re: Co z tą Cobrą?!
Urwanie głowy i brak kasy. Totalny brak kasy. Wrócę na prostą być może pod koniec miesiąca to powrócę do tematu. Mam już zaznaczony cały asortyment do testów i wystarczy wysłać zamówienie aby kupić, ale nie mam teraz za co. Jednak na mensday obiecuję narobić kaszany jak podjadę swoją choinką.
Re: Co z tą Cobrą?!
Uniden dobre radio, kiedyś podobno na licencji Presidenta, tak czy owak jest o.k
magnesowych anten raczej się nie stroi, bo zmieniając punkt mocowania będzie sie zmieniał SWR.
co do Cobry to jak koledzy pisali..lepiej zakupić inne radyjko
magnesowych anten raczej się nie stroi, bo zmieniając punkt mocowania będzie sie zmieniał SWR.
co do Cobry to jak koledzy pisali..lepiej zakupić inne radyjko
Re: Co z tą Cobrą?!
Co do taniosci to zamiennik alana 100 czyli KM jest w cenie cobry a gada fajnie. A antenke magnesowa stroi sie jak najbardziej. Ja mam magnesowa na masce (60cm) toporna i nic jej nie straca, zasieg ok 5km, wystarcza.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Co z tą Cobrą?!
A ja tam mam Cobrę, i nie narzekam ...
Ino, że nie to badziewie, co teraz robią, tylko takiego starego ramola, co chyba ma lat tyle, co auto (model 40 plus). I zadowolony jestem jak z żadnego, skubany nie dosyć, że czuły na tyle, żeby na kruótkiej antenie zbierać z 15 km w górach, to odbiera praktycznie bez szumów nawet jak się filtrów nie włączy, i bez squelha (na max czułości). Mam też prsidenta harego, jak się w nim skuelha nie zapoda, to w porównaniu z tą cobrą to generator szumów jest ...
A, no i filtry - potrafią bez ceregieli wytłumić zakłucenia od instalacji zapłonowej - a ta w moim RJ to sieje aż miło ...
Ino, że nie to badziewie, co teraz robią, tylko takiego starego ramola, co chyba ma lat tyle, co auto (model 40 plus). I zadowolony jestem jak z żadnego, skubany nie dosyć, że czuły na tyle, żeby na kruótkiej antenie zbierać z 15 km w górach, to odbiera praktycznie bez szumów nawet jak się filtrów nie włączy, i bez squelha (na max czułości). Mam też prsidenta harego, jak się w nim skuelha nie zapoda, to w porównaniu z tą cobrą to generator szumów jest ...
A, no i filtry - potrafią bez ceregieli wytłumić zakłucenia od instalacji zapłonowej - a ta w moim RJ to sieje aż miło ...
Re: Co z tą Cobrą?!
Uniden jest podwykonawcą dla Prsidenta stąd bliźniacze modele 520xl i Harry IIZyzol pisze:Uniden dobre radio, kiedyś podobno na licencji Presidenta, tak czy owak jest o.k
magnesowych anten raczej się nie stroi, bo zmieniając punkt mocowania będzie sie zmieniał SWR.
co do Cobry to jak koledzy pisali..lepiej zakupić inne radyjko
Jak rozbebłasz Presidenta to na podzespołach możesz zobaczyć logo Unidena
dlatego kupiłem właśnie UNI
Re: Co z tą Cobrą?!
magnesówka najlepiej się czuje na środku dachu, z radyjek polecam starego herbatnika od Presidenta.
Re: Co z tą Cobrą?!
Witka,
poniewaz sie troche radyjkami zajmuje od +- 1990 roku to kilka roznych sztuk juz w rekach mialem (jakies Onwy MK1, MK3, Cobry 19, kilku Prezydentow, Alanow i tym podobnych ustroistw ), wiec pozwole sobie cos naskrobac.
Poki co Lincoln, Jackson i poczciwy Herbatnik (Herbert) sa bezkonkurencyjne. Mimo duzych gabarytow tego ostatniego, uwazam ze to jedyny sluszny wybor do samochodu (skoro kiedys miescil mi sie nawet w pF126, to w Landach chyba sie tez upchnie ). Zwracam tylko uwage, ze mowa tu o "starym" Herbercie, a nie o tym nowym chłycie marketingowym "Herbert II" pedzonym na elementach SMD.
Co do anteny, to w kazdej wypowiedzi jest szczypta prawdy. Anteny magnesowe (pod warunkiem, ze nie mowimy tu o tzw. antenach bezmasowych) wykorzystuja polaczenie podstawy magnesowej z masa poprzez sprzezenie pojemnosciowe, wiec istotny jest tu kawalek umasionej blachy dachu czy klapy pod spodem.
Anteny magnesowe tez sie stroi, jak najbardziej, ale powinno sie to robic pod katem konkretnego ustawienia na samochodzie. Sam korzystam na plaskaczu z AT-71 Magnum na podstawie magnesowej i mam w miejscu ustawiania nateny przyklejone koleczko z folii transportowej, przezroczystej. Dach sie nie rysuje, a mam przy okazji zaznaczone miejsce stawiania anteny. I dla takiego wlasnie ustawienia zestroilem antene. Strojenie anteny polega na regulacji dlugosci promiennika lub cewki (to rozwiazanie z kreconymi pierscieniami czy innymi suwaczkami na cewce anteny) i o ile przy stalym zamocowaniu anteny na ogol wystarcza zakres regulacji przewidziany przez producenta anteny, o tyle w przypadku podstaw magnetycznych, by uzyskac rozsadny poziom SWR, czesto zachodzi potrzeba skrocenia promiennika anteny o centymetr czy kilka milimetrow.
Zestrojenia anteny nie mozna traktowac jako jedynej wyroczni. Nalezy pamietac, ze tak naprawde w antenie pracuje promiennik i od jego dlugosci zalezy jakosc anteny. Im dluzszy bat tym lepiej - stara prawda, ktora zwsze sie sprawdza i m. in. dlatego dziwia i nieco smiesza mnie czasami spotykane wypowiedzi typu "kupilem boska antene wyposazona w promiennik 10 cm, sprzedawca obiecywal lacznosci transkontynentalne, a tymczasem na 500 metrow sie nie moge dogadac - dlaczego?".
Sie troche rozpisalem zaczem przepraszam, ale moze sie komus przyda cos z tego slowotoku.
poniewaz sie troche radyjkami zajmuje od +- 1990 roku to kilka roznych sztuk juz w rekach mialem (jakies Onwy MK1, MK3, Cobry 19, kilku Prezydentow, Alanow i tym podobnych ustroistw ), wiec pozwole sobie cos naskrobac.
Poki co Lincoln, Jackson i poczciwy Herbatnik (Herbert) sa bezkonkurencyjne. Mimo duzych gabarytow tego ostatniego, uwazam ze to jedyny sluszny wybor do samochodu (skoro kiedys miescil mi sie nawet w pF126, to w Landach chyba sie tez upchnie ). Zwracam tylko uwage, ze mowa tu o "starym" Herbercie, a nie o tym nowym chłycie marketingowym "Herbert II" pedzonym na elementach SMD.
Co do anteny, to w kazdej wypowiedzi jest szczypta prawdy. Anteny magnesowe (pod warunkiem, ze nie mowimy tu o tzw. antenach bezmasowych) wykorzystuja polaczenie podstawy magnesowej z masa poprzez sprzezenie pojemnosciowe, wiec istotny jest tu kawalek umasionej blachy dachu czy klapy pod spodem.
Anteny magnesowe tez sie stroi, jak najbardziej, ale powinno sie to robic pod katem konkretnego ustawienia na samochodzie. Sam korzystam na plaskaczu z AT-71 Magnum na podstawie magnesowej i mam w miejscu ustawiania nateny przyklejone koleczko z folii transportowej, przezroczystej. Dach sie nie rysuje, a mam przy okazji zaznaczone miejsce stawiania anteny. I dla takiego wlasnie ustawienia zestroilem antene. Strojenie anteny polega na regulacji dlugosci promiennika lub cewki (to rozwiazanie z kreconymi pierscieniami czy innymi suwaczkami na cewce anteny) i o ile przy stalym zamocowaniu anteny na ogol wystarcza zakres regulacji przewidziany przez producenta anteny, o tyle w przypadku podstaw magnetycznych, by uzyskac rozsadny poziom SWR, czesto zachodzi potrzeba skrocenia promiennika anteny o centymetr czy kilka milimetrow.
Zestrojenia anteny nie mozna traktowac jako jedynej wyroczni. Nalezy pamietac, ze tak naprawde w antenie pracuje promiennik i od jego dlugosci zalezy jakosc anteny. Im dluzszy bat tym lepiej - stara prawda, ktora zwsze sie sprawdza i m. in. dlatego dziwia i nieco smiesza mnie czasami spotykane wypowiedzi typu "kupilem boska antene wyposazona w promiennik 10 cm, sprzedawca obiecywal lacznosci transkontynentalne, a tymczasem na 500 metrow sie nie moge dogadac - dlaczego?".
Sie troche rozpisalem zaczem przepraszam, ale moze sie komus przyda cos z tego slowotoku.
Re: Co z tą Cobrą?!
A jak to jest z antenami ze spiralnym promiennikiem ?
Np. taka http://www.cb-sklep.pl/go/_info/?id=111
Np. taka http://www.cb-sklep.pl/go/_info/?id=111
Re: Co z tą Cobrą?!
Tajemnica tkwi w parametrze pt. "zysk". Im wiekszy tym fajniej, ot i cala tajemnica. Jak sobie porownasz ten parametr to bedziesz wiedzial jaka jest roznica. Zobacz, ze anteny typu AT 1700 czy AT 71 maja zysk na poziomie 4dB, a ta z promiennikiem zawinietym w swinski ogonek ma jedynie 1,2... i juz masz odpowiedz.
Mowiac lopatologicznie, im antena ma wiecej druta tym wiecej sie w tym drucie zaindukuje z fal z powietrza i tak samo wiecej fal z druta zostanie wypromieniowanych w eter - czyli bedzie lepiej zbierala i lepiej nadawala. Oczywiscie nie ma co popadac w skrajnosci, bo nie wyobrazam sobie stawiania na uchwycie dachowym na jakimc LC jeszcze 2 metrow bata w gore, bo sie mozna przy przecinaniu torow tramwajowych w trolejbus zamienic, ale generalnie warto starac sie w miare mozliwosci miec jak najdluzszego.... bata w antenie .
Mowiac lopatologicznie, im antena ma wiecej druta tym wiecej sie w tym drucie zaindukuje z fal z powietrza i tak samo wiecej fal z druta zostanie wypromieniowanych w eter - czyli bedzie lepiej zbierala i lepiej nadawala. Oczywiscie nie ma co popadac w skrajnosci, bo nie wyobrazam sobie stawiania na uchwycie dachowym na jakimc LC jeszcze 2 metrow bata w gore, bo sie mozna przy przecinaniu torow tramwajowych w trolejbus zamienic, ale generalnie warto starac sie w miare mozliwosci miec jak najdluzszego.... bata w antenie .
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, 20:07 przez KLOSZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co z tą Cobrą?!
Dzięki wielkie za przystępne (łopatologiczne ) wyjaśnienie.
Ja akurat, póki co, potrzebuję CB do komunikacji w grupowych wyjazdach, więc mam nadzieję, że mój krótki bacik w tym zakresie da radę
Ja akurat, póki co, potrzebuję CB do komunikacji w grupowych wyjazdach, więc mam nadzieję, że mój krótki bacik w tym zakresie da radę
Re: Co z tą Cobrą?!
Do tego typu komunikacji z pewnoscia da rade (no chyba, ze jezdzicie w odstepach 15 kiloetrowych ). Dostroic SWR i huzia, bedzie dzialac. Jesli przewidujecie komunikacje na jakims kanale oddalonym od polowy pasma (mowiac w skrocie oddalonym od kanalu 20 podstawowej czterdziestki) to mozna sie pokusic o dostrojenie anteny na kanale, ktory ma byc podstawowym do komunikacji. Na ogol stroi sie w okolicach 20, a i kanal 19 tuz obok wiec nie ma problema, ale mozna sobie minimalizowac SWR na przyklad specjalnie dla kanalu 7 czy 33 i tez moze to nieco polepszyc komunikacje.
Re: Co z tą Cobrą?!
To już zbyt wiele jak dla mnie U speców poproszę o zestrojenie dla 19/20
Blisko jest kanał 16 mający szansę stać się ulubionym kanałem off-road'owców.
Blisko jest kanał 16 mający szansę stać się ulubionym kanałem off-road'owców.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Co z tą Cobrą?!
Są też modele radyjek (takie z bardzo górnej półki), które maja wewnętrzną (znaczy dostępną z panelu radia) korektę SWR. Z tego co pamiętam - na pewno były to radyjka presidenta i cobry właśnie.