Wskaźnik paliwa a kształt baku

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: Art »

Panowie,

Mam dorabiany zbiornik paliwa (ca.50l), umieszczony wzdłuż auta i jak odczytuje poziom na wskaźniku to raz jest z pół baku(jak zatankuję), a raz 1/4 (po 2-3 dniach).Realne zużycie to jakaś szklanica :) Pb na nagrzanie (1km?) i odpalenie LPG. Patrzyłem, ale nie leje mi się paliwo po ziemi, to skąd takie wskazania? Roboczo stawiam hipotezy:
1 )albo wskaznik źle pokazuje,
2) albo przy odpalaniu pali x litrów/100km :shock:,
3) albo pali i LPG i benzynę (choć wskaźnik LPG tego nie potwierdza) :? .
Jak to widzicie?

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: RobertK. »

A co pokazuje dystrybutor na stacji po tych kilku dniach ?? :mrgreen:

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: Art »

fellas,

raz jeszcze, w miast benzyny (bak) mam 100l LPG, zbiornik Pb jest dorabiny i o innym kształcie niż oryginał(klocek - dla purystów prostopadłościan :D ) i innym położeniu, stąd hipoteza, że inny kształt przy standarowym wskaźniku może generować błąd? Ot co!
Myslę,że dotyczy to także innych modeli z niestandarowymi rowiązaniami paliwowymi.
pozdro

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: pablo200 »

RobertK. pisze:A co pokazuje dystrybutor na stacji po tych kilku dniach ?? :mrgreen:
Słuszna uwaga. A może tak , zatankuj full, jak spadnie to jedz migiem na stację i znów full. Będziesz miał przynajmniej odniesienie ile paliwa poszło, a od tego prosta droga do dalszej gdybaniny. :wink: Dla przykładu powiem Ci że w mym KZJcie mam ori bak, ori plywak ale czasem potrafi się przyciąć, przez co poziom paliwa zmienia się jak w czołgu z prędkością bojową :mrgreen: :mrgreen: Ale z powodu plywaka a nie wycieków czy inszzych przyczyn. :wink:

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: Art »

Zrobiłem test i wyszło ,ze w tydzień poszło 12L :shock: Zapalam, jadę, silnik się rozgrzewa i po ok 1 km przełacza na gaz. Po kolejnych odpaleniach od razu wskakuje na gaz bo jest rozgrzany. Niech zrobię te 10km w tydzień na benzynie ,to wynik 120l/100km jest chyba przyduży.No chyba,ze pali i LPG i benzyne, tylko kontrolka LPG tego nie wskazuje :?: Help

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: RobertK. »

Z ropą było by łatwiej bo tłusta....benzyna odparowuje i trudniej ustalić miejsca wycieków.
Zaczął bym od sprawdzenia szczelności całego układu paliwowego.
O ile się orientuje w momencie załączenia gazu, elektrozawór powinien odcinać paliwo i wyłączać pompę i nie ma możliwości aby spalał jedno i drugie, to generalnie łatwe do sprawdzenia na kostce pompy nie powinno być napięcia w momencie przełączenia na gaz, a na zaworze powinno się pojawić.

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: Art »

Benzyna faktycznie mozę odparowac, ale za to wania jak złoto i od razu czuć ,ze sie leje :) Raz jak pekł mi wężyk to 20L zostawiłem na asfalcie w kilka minut :evil:
Czasem mam jeszcze flash backi tego zdarzenia :) zatem sprawdzałem w garażu-nic nie kapie i nic nie śmierdzi, wiec powinno być dobrze od strony układu.

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: fobos »

Art pisze:Zrobiłem test i wyszło ,ze w tydzień poszło 12L :shock: Zapalam, jadę, silnik się rozgrzewa i po ok 1 km przełacza na gaz. Po kolejnych odpaleniach od razu wskakuje na gaz bo jest rozgrzany. Niech zrobię te 10km w tydzień na benzynie ,to wynik 120l/100km jest chyba przyduży.No chyba,ze pali i LPG i benzyne, tylko kontrolka LPG tego nie wskazuje :?: Help
Na zimnym silniku samochód pali najwięcej. Nawet na ciepłym odpalasz na benzynie, to też zawsze parę mililitrów. Te 12 l w tydzień to nie jest jakoś strasznie dużo.
My używamy samochodu powiedzmy 2 - 3 razy w tygodniu i z reguły są to 2 - 5 odpaleń dziennie. Z tego co widzę, to tak raz na miesiąc wlewam za 100 zł czyli trochę ponad 22 litry. Na tydzień wychodzi 5 litrów. Jak bym odpalał codziennie po 5 - 10 razy może wyjść 12 litrów na tydzień, a nawet więcej.

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Wskaźnik paliwa a kształt baku

Post autor: Art »

Te 12 l w tydzień to nie jest jakoś strasznie dużo.
Jak dla mnie to jest dużo, toteż postanowiłem podrążyc temat.
Otóż okazało się, ze problem tkwił w instalacji LPG. Był problem z wtryskiwaczem i pomimo, że kontrolka wskazywala ,ze instalacja działa, to uszkodzony wtryskiwacz był zastepowany przez beznyzne - stad to spalanie.Zawsze istnieje jeszcze mozliwość lania wtryskiwaczy Pb, i wtedy tez bedzie podobna sytuacja. Ratunkiem wtedy jest odcięcie pompy podczas pracy na gazie (ponoc niezalecane).
Zatem upadły teorie dotyczace kształtu baku oraz lania się benzyny na ziemie.

ODPOWIEDZ