Przeskalowanie licznika

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Przeskalowanie licznika

Post autor: rico69 »

Czy po zmianie kół na większe można jakoś przeskalować fabryczny licznik co by pokazywał prawdę czy tylko założenie metromierza lub GPS wchodzi w grę?
Może jest jakiś prosty myk na przeskalowanie?
Bo nie mam pojęcia ile jadę na 265/75/16 w porównaniu z 265/70/16 - może jakiś przelicznik ktoś zna?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, 13:08 przez rico69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Post autor: hashid »

to zależy czy Twórca roadbooka korzysta z metromierza tradycyjnego, gpsa czy seryjnego licznika wpisując dane do karty. trudno mi sobie wyobrazić ciągłe liczenienie wg. jakiegoś algorytmu proporcji odległości przy tak minimalnej zmianie profilu opon. przeliczałem np. mile w tacomie na kilometry, czytając roadbook i szukając PKpów - niezła łamigłówka.
nie znam odpowiedzi na ten konkretny przykład ale dla analogii w toyce wskazanie prędkości jest obniżone o ok.10%. Po założeniu 33x12,5x15 wskazanie prędkości wg. gpsa jest takie samo jak na zegarze w aucie.
wygodniej mieć metromierz niż sięgać ciągle pod kierownicę.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

na swojej stronie ( kilometr ) M. reweda podaje przeliczniki opon i tam coś było o obwodzie kół w zależności od średnicy. Zrób sobie tabelkę i przyklej do kierownicy. :D

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Post autor: rico69 »

Widziałem ten przelicznik, dla mnie jest mega skomplikowany.
Nie wiem na jego podstawie o ile skorygowała mi się prędkość :oops:

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Post autor: Black »

Rico nie martw się, na tych oponkach standardowe przekłamanie licznika zanika i jest na blacie prawie idealnie to co na GPSie.
Prawie idealnie znaczy: przy 100 licznik =99GPS, 120=118GPS, więcej nie sprawdzałem :oops: , poniżej 100km/h błąd pomijalny znaczy ja tak dokładnie wskazówce się nie przyglądam :roll:

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

najbardziej precyzyjny jest transgalktyczny megakomutator hiperpredkosciowy :lol:

1 roznice masz stosunkowo niewielka w twoim rozmiarze
2 wiekszosc przyjmuje i usrednia do ok 10% i jest git

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Post autor: rico69 »

Pytam dlatego, bo zawsze jak było kilka aut w kolumnie to mnie pierwszego z radbookem puszczali (miałem seryjne gumy). Reszta miała pomotane auta. Myślałem że różnice będą większe, ale jak tak to odpuszczam temat.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

w praktryce z roadbookiem tez nie targedia.10m roznicy przy 100m jest absolutnie do opanowania.gorzej jest na dlugich przelotach bo wtedy na 1000m masz nawet 100m pomylki.to juz jest zdziebko
jak wezmiesz pod uwage zmniennosc przyrody, przyduze opony i choojowo czesto napisane booki, chama na traktorze co zaoral wczoraj sciezke to generalnie wychodzi ze trzeba ZAWSZE uruchomic pamiec,kreatywnosc i ....wyobraznie!!!
a maszynkami jedynie sie wspomagac.

ODPOWIEDZ