Strona 5 z 5
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 14 lut 2011, 14:04
autor: realBiker
Takie spostrzeżenie: waląc z góry, z gazem w podłodze, wibracje też się wzbudzają. Też tak macie?
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 28 maja 2017, 22:13
autor: Luksky
to i ja się podłączę.
powyżej 120km/h zaczyna autko wpadać w wibracje o wysokiej częstotliwości, jakby jazda po tarce. poniżej granicznej prędkości 120km/h jest OK. Automata mam i D4D. J95 2001rok. Krzyżak jeden był uwalony, nowy zainstalowany i nic a nic nie pomogło. Pozostałe krzyżaki nie mają wyczuwalnego luzu. Czego się jeszcze czepić? Od razu zapytam tak: jak zdemontuję wał przedni i właczę międzyosiówkę, to do jakiej prędkości moge sie rozpędzić? Moja Vmax to najczęściej 90 bo jezdzę dostojnie
nie uwalę nic w ten sposób?
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 29 maja 2017, 07:08
autor: Rokfor32
Nie uwalisz.
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 29 maja 2017, 07:48
autor: kpeugeot
sprawdź przede wszystkim koła, a dopiero potem resztę
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 29 maja 2017, 23:42
autor: Luksky
dziś z ciekawości bujnąłem sie tylko na tylnym wale powyżej 130km/h i cisza. Żadnych wibracji, dziwnych dzwięków, itp. Nie mam pewności czy to wina wału czy przedniego mostu, sorry dyfra.
Cholera dlaczego nie można kupić J7 z klimatyzacją i automatem w Polsce?
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 15 mar 2021, 13:33
autor: Grucha
cześć, udało się postawić diagnozę? mam KDJ95 z 2001 i identyczne objawy, dudni i wibruje, tylko przy obciążeniu, tj przy przyspieszaniu pod górę, lub przyspieszaniu np przy ok 100km/h. jazda ok 120km/h żadnych oznak... gdzieś znalazłem na forum że jednak mogą być krzyżaki? i tu pytanie... w ASO ceny zabójcze... jakie dobre zamienniki możecie polecić?
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 15 mar 2021, 19:18
autor: Rokfor32
Luksky pisze: ↑29 maja 2017, 23:42
[...]
Cholera dlaczego nie można kupić J7 z klimatyzacją i automatem w Polsce?
Można. Część długich anglików była w takiej konfiguracji, albo nowe VDJ ściągane z arabowa.
Przekładałem jedną taką angielską na LHD - ale tam dosyć szybko poszedł silnik lexa 2JZ-GE
Ori 2L-T z automatem - to jednak nie była dobra konfiguracja
Ale były też angielskie (a raczej japońskie, dostępne na rynku GB) KZJ78.
Może w przyszłym roku bedę budował długą J7 (znaczy będę budował tak czy siak - przyszły rok to kwestia czy się wyrobię z innymi tematami) - jeszcze nie wiem w jakiej konfiguracji silnik/skrzynia. Ale w zasadzie wszystkie możliwości sa dostępne
A wracając do tematu - wał (zatarte krzyżaki) jak najbardziej mogą powodować takie efekty. Ale równiez upitolony przedni dyfer - w J9 dosyć łatwo o zatarcie w nim przekładni.
Na początek zdjąć wał, i ocenić krzyżaki (na aucie nie idzie wychwycić zatarcia). I wypuścić ciut oleju z dyfra - nawet jak jest czysty - to można od razu wymienić (bo pewnie nigdy nie był zmieniany) - a nawet jak był, to zapodać coś klasy 75W140. Jak syf (srebrzanka) - to dyfer do roboty.
Re: dudniące wibracje - motor czy skrzynia?
: 16 mar 2021, 09:42
autor: Grucha
oleje zmieniałem, nigdzie nie widziałem żeby była srebrzanka ani w oleju ani na korkach, także zacznę od krzyżaków.
Na przedni wał 2 krzyżaki 04371-35061 czy znacie wymiar bo po VIN w ASO i EPC Data tylko numer, ale znalazłem dwa rodzaje 29x78 i 29x80, z tyłem jest jeden 04371-35051 29x79 i kolejne pytanie... czy można zmienić podwójne krzyżaki na tylnym wale... w ASO występuje tylko jako cały element.
Szukałem po forach USA Tacomy i widziałem zmieniają razem z przegubem kulowym, ale nie mogę się dokopać do wymiarów. Macie z tym jakieś doświadczenie?